• Contacte

Nuestros Principios

ELS NOSTRES PRINCIPIS
Humanidad

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, nascut per la preocupació de prestar auxili, sense discriminació, a tots els ferits als camps de batalla, s'esforça, des de l'àmbit internacional i nacional, a prevenir i alleujar el patiment dels homes i de les dones en totes les circumstàncies. Tendeix a protegir la vida i la salut, així com a fer respectar la persona humana. Afavoreix la comprensió mútua, l'amistat, la cooperació i una pau duradora entre tots els pobles.

Imparcialitat

No fa cap distinció de nacionalitat, raça, religió, condició social ni credo polític. Es dedica únicament a socórrer els individus en proporció amb els patiments, posant remei a les seves necessitats i donant prioritat a les més urgents.

Neutralitat

Amb el fi de conservar la confiança de totes les parts, el Moviment s'absté de prendre part, en tot moment, tant en les hostilitats com en les controvèrsies d'ordre polític, racial, religiós i ideològic.

Universalitat

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, en el si del qual totes les societats tenen els mateixos drets i el deure d'ajudar-se mútuament, és universal.

Unitat

En cada país només pot existir-hi una Societat de la Creu Roja o de la Mitja Lluna Roja, que ha de ser accessible a tothom i estendre la seva acció humanitària en la totalitat del territori.

Independència

El moviment és independent. Les Societats Nacionals són auxiliars dels poders públics en les seves activitats humanitàries i estan sotmeses a les lleis que regeixen els països respectius però, no obstant això, han de conservar una autonomia que els permeti actuar sempre d'acord amb els principis del Moviment.

Voluntariat

El voluntariat amb la seva acció dona compliment als Principis Fonamentals.
És un moviment de socors voluntari i de caràcter desinteressat.

Humanidad

Imparcialitat

Neutralitat

Universalitat

Unitat

Independència

Voluntariat

El voluntariat amb la seva acció dona compliment als Principis Fonamentals.
És un moviment de socors voluntari i de caràcter desinteressat.

Título Resumen

La nostra memòria

CWB imagen video memoria 2018

Memoria 2020 CWB

Cruz Roja Española vuelve a presentar en 2022 la memoria integrada de sus actividades y de su impacto: sus resultados económicos, ambientales y sociales desde la perspectiva de la sostenibilidad.

Como en anteriores ocasiones, esta memoria está verificada por un organismo externo independiente. Es un ejercicio de transparencia que da respuesta a la sociedad actual.

Las actividades de Cruz Roja Española durante 2022 abarcan a más de 12 millones de personas beneficiarias en el ámbito nacional e internacional. Ello ha sido posible gracias al equipo de personas empleadas, a las personas voluntarias y a las personas socias y empresas que han dedicado su tiempo a los que más lo necesitan.

La información detallada de nuestra actividad está recogida en esta memoria integrada.

Vídeo Memoria Integrada Cruz Roja Española

Memoria completa BOTON

Memoria resumida BOTON

Summarised Report BOTÓN