courses-detail-module Portlet

The Risk of Human Trafficking - English Version (747270) E-Learning

FECHAS

Inicio: 11/01/2025

Fin: 31/12/2025

Límite de matriculación: 18/12/2025

LUGAR DE IMPARTICIÓN

CAMPUS VIRTUAL CRUZ ROJA

DURACIÓN

5 horas teóricas.

DATOS GENERALES

Dirigido a: Adress to anyone interested

Área: FORMACION EN COOPERACIÓN INTERNACIONAL

CONTACTO

Responsable del curso: SANDRA CAMUS RODRIGUEZ

Email de contacto: sandra.camus@creuroja.org

Centro de la Cruz Roja: Oficina Central

Teléfono: 900221122

Domicilio: AV REINA VICTORIA 26

CP - Localidad: 28003 Madrid

OBJETIVOS GENERALES

Human Trafficking is an alarmingly rising and serious social issue worldwide involving every year, thousands of men, women and children. Almost every country in the world is affected by trafficking, whether as a country of origin, transit or destination for trafficked persons. Human trafficking is a crime against humanity and one of the most serious human rights violations.

OBJETIVOS ESPECÍFICOS

The course is a basic introductory learning on Human Trafficking, intended to provide a basic knowledge, as well as with a set of related tools that can be adopted when engaging in awareness-raising activities.

REQUISITOS DE ACCESO AL CURSO

No requirements are necessary

CONDICIONES DE MATRICULACIÓN

Límite de matriculación: 18/12/2025

TEMARIO DEL CURSO

MODULE 1.
What is human trafficking
Differences between trafficking and smuggling
Different types of human trafficking

MODULE 2.
Recruitment phase
Transit phase
Exploitation phase
Precaution measure

MODULE 3
Responding to human trafficking: movement framework, basic principles, survivor centred approach, response to human trafficking
RCRC the movement's communicative approach

MODULE 4
Raising awareness. The red Cross and red crescent into action.
Tips for effective peer-to-peer learning.

PLATAFORMA DE E-LEARNING

El Campus Virtual de CRE permite compartir experiencias, independientemente de la zona territorial de origen de cada persona y hace posible la interacción entre los diferentes colectivos que lo componen (formadores/as, alumnos/as, personal de gestión, ...) sin tener la necesidad de coincidir ni en el espacio, ni en el tiempo. El proceso de aprendizaje se apoya en dos pilares fundamentales: la acción docente por parte de formadores/as expertos/as y la calidad de los materiales didácticos diseñados específicamente para este tipo de formación virtual. El proceso se realiza de una forma totalmente interactiva y utilizando los ejercicios y las actividades para un aprendizaje y una evaluación continua de los contenidos trabajados.

Selector de idioma