• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja acosta als joves els seus valors i principis a través de l’art i de la poesia - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

d’a
2023
21 d’abril La Creu Roja acosta als joves els seus valors i principis a través de l’art i de la poesia
  • L’organització ha celebrat dimecres, 19 d’abril, a Barcelona una trobada artística adreçada a joves i amants de la literatura per, a través de la poesia, l’art i la música, intercanviar opinions sobre els valors de la societat actual i els principis de la Creu Roja.

• Durant l’acte Creu Roja Joventut ha presentat la nova campanya de Sant Jordi que, amb el lema ‘Llegim pels nostres drets’, pretén sensibilitzar sobre la lectura i aconseguir 3.500 llibres per a infants i joves en situació de vulnerabilitat.

• Es podrà col·laborar en la campanya lliurant llibres nous en els punts de recollida habilitats o fent aportacions econòmiques en línia que es destinaran íntegrament a la compra de nous exemplars.

• Amb motiu de la diada de Sant Jordi, s’han organitzat a tot Catalunya tallers de lectura, manualitats, contacontes, intercanvis entre infants i gent gran i lliurament de llibres, entre altres activitats.

La Creu Roja ha celebrat dimecres, 19 d’abril a la llibreria Byron de Barcelona, la trobada artística  ‘Millors per principi’, un espai jove d’intercanvi d’opinions i de debat sobre valors per acostar els Principis Fonamentals de la institució a través de la poesia, del món literari, artístic i musical.

Mitjançant aquesta proposta s’ha parlat del paper dels corrents artístics com a motor per canviar pensaments, actituds i emocions i promoure la transformació social, alhora que s’ha convidat els assistents a compartir idees i experiències. Hi ha intervingut en l’acte el poeta i voluntari de Creu Roja Joventut Juan Yamuza, la poeta i soprano Mercedes Gancedo, el músic cubà Joao del Monte, el pianista Miguel Wiwi Garcia, i l’artista visual resident a la Garrotxa Mohammed Er-Rabehy.

Posteriorment, Creu Roja Joventut ha presentat el llançament de la nova campanya de Sant Jordi que, amb el lema ‘Llegim pels nostres drets’, pretén sensibilitzar sobre la lectura i aconseguir 3.500 llibres nous per a infants i joves en situació de vulnerabilitat.

Nova campanya ‘Llegim pels nostres drets’

Els llibres no solament són font d’oci per als nens, nenes i joves, sinó que  els ajuden a desenvolupar la seva imaginació i aprendre sobre el món que els envolta.  A més, està comprovat que el foment de la lectura en infants i joves estimula la concentració i millora  la memòria, augmenta l’adquisició de vocabulari i l’enriquiment lingüístic i cultural i els acaba beneficiant acadèmicament ja que millora la comprensió, l’ortografia, l’expressió i la redacció.  Aquests beneficis encara prenen més rellevància quan fem referència al col·lectiu d’infants i joves que es troben en situació de vulnerabilitat.

L’objectiu de la Campanya és aconseguir 3.500 llibres per  poder entregar als més de 3.000 infants i joves que participen en els projectes de Creu Roja Joventut a tot Catalunya, així com sensibilitzar i promoure l’hàbit lector entre infants i les seves famílies donant-los a conèixer els múltiples beneficis que implica la lectura.

Els llibres que es recullen han de ser nous, no sexistes i no bèl·lics. Aquests valors esdevenen pilars fonamentals de la campanya a causa de la importància que té la lectura com a eina educativa i la seva implicació en el desenvolupament personal. Paral·lelament, el llibre ha de cridar l’atenció a l’infant o al jove que el rep per refermar-hi l’hàbit lector i,  per això, en el marc de la campanya es tindran en compte els gustos dels participants així com les característiques personals per adequar la lectura a les seves necessitats.

Activitats de sensibilització a tot Catalunya

Amb la mateixa premissa, Creu Roja Joventut organitza accions de difusió de la campanya entre el 3 i 23 d’abril a tot Catalunya.
A Barcelona estan previstes activitats al Baix Llobregat Centre, Baix Llobregat Nord, Mataró, Terrassa, Mollet del Vallès, Osona, Alt Penedès, Caldes de Montbui, Bages, Cerdanyola, Esplugues de Llobregat i Anoia. Aquestes oficines  organitzaran entregues de llibres a infants de Creu Roja Joventut, accions de sensibilització a famílies, tallers de lectura, participacions a fires de Sant Jordi, etc.

A Girona es portaran a terme activitats a Girona ciutat, Palamós, Roses i Ripoll: manualitats relacionades amb Sant Jordi com punts de llibre, portallibres, roses i altres accions vinculades a projectes com Èxit Escolar, Inclusió de Nens i Nenes en Risc d’Exclusió Social i Emociona’t. També hi haurà paradetes de Sant Jordi a Palafrugell i a Sant Feliu de Guíxols, mentre que  a les assemblees de Camprodon i de Santa Coloma de Farnés els infants faran manualitats que regalaran a residències de gent gran.

A Lleida es faran activitats a Agramunt, Urgell, Tàrrega, Pla d’Urgell i la Noguera, on destaquen les activitats conjuntes entre infants i gent gran. També es participarà a fires  a la Noguera i Pla de l’Urgell per vendre-hi roses i recollir diners per als projectes d’infància i d’extrema vulnerabilitat.
I a Tarragona estan previstes accions a Tarragona ciutat, Valls, Reus, Tortosa, Amposta, Vendrell, Mora d’Ebre, Mont-roig, Salou i Sant Carles de la Ràpita, com manualitats i activitats diverses amb els infants com contacontes, tallers de lectura i venda de roses, així com una trobada de poesia el dia 26 d’abril a Mora d’Ebre.

Formes de col·laboració

A més de lliurar llibres en els punts de recollida habilitats, es pot col·laborar amb la campanya fent donacions econòmiques al lloc web Llegim pels nostres drets que es destinaran íntegrament  a la compra d’exemplars per a infants i joves de famílies amb dificultat social que participen en els projectes de Creu Roja Joventut. També editorials com Comanegra i Penguin Random House han fet donacions de llibres per arribar a tots els infants en l’àmbit de la lectura.

Un cop verificat que els llibres compleixen els criteris establerts, més de 300 voluntaris i voluntàries de Creu Roja Joventut a tot Catalunya classificaran, emmagatzemaran i lliuraran els llibres de forma personalitzada tenint en compte els interessos i necessitats dels infants i joves amb qui treballen diàriament.

Lloc web de la nova campanya de Sant Jordi de Creu Roja Joventut: Llegim pels nostres drets

Cartell de la nova campanya

Espot de nova campanya:

Comparte este artículo: