• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja i la Diputació de Barcelona promouen el voluntariat per acompanyar la gent gran - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2022
07 de novembre La Creu Roja i la Diputació de Barcelona promouen el voluntariat per acompanyar la gent gran
  • La campanya #GransLovers pretén sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a la gent gran i animar més persones a unir-se a l’equip de voluntariat que els fan possibles.

• Enguany, la campanya explica la història real d’amistat i d’acompanyament de la grafitera Conny amb en Juan, que s’ha acabat plasmant en un mural de grans dimensions a Molins de Rei.

• La Creu Roja ha atès 6.755 persones grans el 2022 en els diversos projectes adreçats a aquest col·lectiu a la demarcació de Barcelona, amb el suport de prop de 900 persones voluntàries.

Amb el lema #GransLovers, la Creu Roja i la Diputació de Barcelona, a través de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat, impulsen per vuitè any aquesta campanya que pretén sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a la gent gran i promoure que la ciutadania s’impliqui en el voluntariat amb aquest col·lectiu.

Gràcies al suport de 892 persones voluntàries que treballen per a l’apoderament de la gent gran i la millora de la seva qualitat de vida, els diversos projectes on s’aborden diferents problemàtiques que  es poden donar en l’envelliment que duu a terme la Creu Roja a la demarcació de Barcelona han arribat a 6.755 persones al llarg de 2022, amb les quals s’han creat vincles de respecte, aprenentatge i amistat.

L’objectiu d’aquests programes és fomentar la independència i l’autonomia de les persones grans, detectant i combatent situacions de vulnerabilitat i promovent la participació dels usuaris i usuàries en espais socials i comunitaris.

Una història real de #GransLovers

Enguany, la campanya se centra en la història real d’amistat i d’acompanyament de la grafitera Conny amb en Juan, un emigrant català de 90 anys que va tornar de Xile després de viure-hi 40 anys. Aquesta relació transgeneracional s’ha acabat plasmant en un mural de 30 metres d’alçada per 40 d’amplada que es va pintar durant l’agost en una paret mitgera d’un bloc de pisos privat, a Molins de Rei.

La campanya #GransLovers es du a terme bàsicament en l’entorn digital del 7 al 17 de novembre i es podrà seguir a través del lloc web i de les xarxes socials de la Creu Roja a Catalunya i dels comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA) amb l’etiqueta #GransLovers. A través de canals com TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin i Twitter s’emetrà diversos vídeos de la campanya, com ara l’espot, entrevistes, el making off que fan una crida a l’acció per a promoure les inscripcions del voluntariat amb la gent gran, que permet transmetre la complicitat que pot sorgir entre gent gran i voluntariat i com plegats poden aprendre i compartir habilitats i experiències.

Les accions de #GransLovers s’emmarquen en el conveni de col·laboració signat per la Creu Roja i l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona.

Canals de difusió

Creu Roja