• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Creu Roja reforça l’atenció als col·lectius vulnerables amb el suport de la Diputació de Tarragona - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2022
29 de març Creu Roja reforça l’atenció als col·lectius vulnerables amb el suport de la Diputació de Tarragona
  • La col·laboració permet donar continuïtat als projectes d’ajuda alimentària a famílies vulnerables, d’inserció sociolaboral de persones refugiades i de cessió de material de suport.

• L’administració supramunicipal ha col·laborat amb l’entitat a través de 3 línies d’ajuda, amb un valor total de 297.000 €.

Gràcies a la col·laboració de la Diputació de Tarragona la Creu Roja ha pogut donar continuïtat a 3 projectes cabdals que l’entitat duu a terme amb col·lectius vulnerables a la demarcació: el programa de suport alimentari a famílies en situació de risc d’exclusió, els Itineraris laborals per a persones sol·licitants d'asil i refugiades i el Banc de Productes de Suport per a persones amb dificultats de mobilitat (com ara crosses, cadires de rodes o llits articulats, entre d’altres).

En total la Diputació de Tarragona ha concedit 3 línies d’ajuda per valor de 297.000 €, que han permès reforçar aquests 3 projectes i atendre a més de 1.220 persones durant el 2021.

Suport en l’alimentació a famílies en risc d’exclusió

Amb l’objectiu de seguir pal·liant els efectes socioeconòmics de la crisi provocada per la COVID-19, la subvenció més important, d’un total de 200.000 €, s’ha destinat al projecte de suport alimentari per a famílies en risc d’exclusió social que la Creu Roja atén a tota la província a través de la seva xarxa d’oficines locals.

La col·laboració de la Diputació ha possibilitat l’entrega de 1.000 targetes moneder amb un import de 150€ cada una, a través de les quals 333 famílies han pogut adquirir aliments i productes de primera necessitat de manera directa als establiments designats. Cada unitat familiar ha rebut 3 targetes mensuals, acumulant una ajuda directa de 450€ cada una.

El sistema de distribució d’ajuda a través de targetes moneder és una opció amb molt bona acollida per part de les persones que en són beneficiàries, ja que permet adaptar la compra a les necessitats de cada unitat familiar i accedir a producte fresc i de temporada. A més a més, ajuda a trencar amb l’estigma que es troben aquestes persones a l’hora de rebre els productes i les dignifica.

La gran majoria de beneficiàries són famílies amb un o dos fills menors, les quals segons el darrer informe de l’Observatori de Creu Roja (“Impacte de la COVID-19 en l’alimentació de la llar”), no tenen garantida l’alimentació en un 87% dels casos a la província de Tarragona (un 21% per sobre de la mitjana de Catalunya, que se situa en el 66%).

La pandèmia ha provocat un augment molt significatiu de l’escassetat alimentària a moltes de les llars tarragonines. Segons l’informe, prop d’un 13% pateixen un grau sever d’inseguretat alimentària (és a dir, que la qualitat i quantitat dels aliments consumits afecta a infants del nucli familiar) i un 23% de forma moderada (els adults limiten la quantitat i qualitat dels aliments que consumeixen).

Cessió de material de suport a persones amb dificultats de mobilitat

Per altra banda, la Diputació de Tarragona ha destinat una subvenció de 57.000€ al projecte del Banc de Productes de Suport, dirigit a persones amb dificultats per a la realització d’algunes de les activitats, tant físiques com instrumentals, de la seva vida diària. A través d’un servei de préstec de productes com ara crosses, cadires de rodes o llits articulats (entre d’altres) es vol promoure la millora de la qualitat de vida d’aquest col·lectiu, afavorint que puguin gaudir d’autonomia i independència, i facilitant així la seva permanència al domicili i entorn social.

Aquest material es posa a disposició de persones de totes les edats, i especialment de la gent gran a través del programa de promoció de l’autonomia Ajuda a Domicili Complementària, en el qual l’entitat realitza un acompanyament personalitzat a les usuàries dins i fora del domicili per fomentar la seva salut física i emocional, així com la seva independència. Donant també, d’aquesta manera, suport a les persones cuidadores.

Durant l’any 2021 es van distribuir un total de 250 productes de suport a 139 persones de la demarcació de Tarragona i les Terres de l’Ebre, prestant-se el servei en 49 municipis de la província.

Inserció sociolaboral de persones sol·licitants d’asil i refugiades

En darrer lloc, l’administració provincial també ha concedit una línia d’ajuda per al projecte d’Itineraris laborals per a persones sol·licitants d'asil i refugiades per valor de 40.000 €, a través del qual es fomenta la inserció laboral d’aquest col·lectiu atès per Creu Roja.

En el marc d’aquest projecte s’ofereix a les persones refugiades i sol·licitants d’asil formació teòrico-pràctica enfocada a l’aprenentatge d’oficis i a la millora de les seves habilitats professionals. Una vegada han cursat la formació corresponent, des de l’Àmbit d’Ocupació de Creu Roja se les orienta i acompanya en el procés de recerca de feina, ajudant-les a conèixer les eines i espais corresponents per accedir als processos de selecció que s’adeqüin al seu perfil i preparant-les per a superar-los. Els usuaris del projecte participen en rondes d’entrevistes, fires d’ocupació, jornades, etc.

Durant el 2021 un total de 80 usuaris van participar en el projecte, 48 dels quals van aconseguir accedir a un lloc de treball (assolint així una taxa d’inserció del 60%). Aquest projecte però no només cerca la inclusió de l’individu al món professional, sinó que també té per objectiu reforçar les competències personals i capacitar a les participants per tal que siguin capaces d'aconseguir un lloc de feina per si mateixes en el cas de trobar-se en situació d’atur.
El president provincial de Creu Roja Tarragona, Ramon Grau, ha destacat la importància de poder continuar comptant amb la col·laboració de les administracions en l’àmbit local i provincial per donar continuïtat a projectes socials tan estratègics per a la Creu Roja com aquests. “Malauradament, tots els indicadors apunten que les conseqüències econòmiques i socials de la pandèmia de la COVID-19 persistiran encara durant molts mesos, i és fonamental poder seguir donant suport a les persones que es troben en situació de dificultat, per tal que aquesta no es cronifiqui”, ha remarcat Grau.

Sobre la Creu Roja

La Creu Roja representa el més gran moviment humanitari, ciutadà i independent del món que col·labora des de fa 157 anys amb entitats públiques i privades perquè la humanitat i la dignitat arribin a totes les persones arreu del món.

A Catalunya la Creu Roja compta amb més de 16.600 persones voluntàries i més de 300 punts d'atenció a tot el territori, que permeten atendre anualment mig milió de persones, 165.000 de les quals en programes socials. L’entitat té també el suport de més de 227.000 persones sòcies, empreses i aliats.

La Creu Roja pertany al Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja present a 192 països i actua sempre sota els seus set principis fonamentals: Humanitat, Imparcialitat, Neutralitat, Independència, Caràcter Voluntari, Unitat i Universalitat.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home