TÍTULO - FAQS

Preguntes Freqüents

Publicador de continguts

Alta

No cal cap requisit, qualsevol persona que ho desitgi pot sol·licitar el servei de forma senzilla i gairebé sense tràmits, o bé trucant al telèfon gratuït 900 100 333, de dilluns a divendres de 09:00 a 21:00 o a qualsevol oficina de la Creu Roja.
Pot trucar al telèfon gratuït 900 100 333 de dilluns a divendres de 09:00 a 21:00 o a través de qualsevol oficina de la Creu Roja.
A la Creu Roja oferim el servei tant a la Península com a les Balears, Canàries, Ceuta i Melilla.
Un cop s’ha sol·licitat el servei i confirmades les dades, el trucaran per confirmar quin dia li va millor en un termini de 9 dies.

Avaria

En cas de fallida elèctrica, el terminal domiciliari continua funcionant com a mínim 48 hores ja que disposa de bateria pròpia. A banda, envia un senyal al Centre de la Creu Roja avisant-nos.
Sempre que l’avaria no sigui conseqüència d’un mal ús, nosaltres ens encarreguem de la reparació o substitució sense cap cost afegit.

Baixa

Tal i com s’indica al document d’alta pot donar-se de baixa en qualsevol moment amb un preavís de 30 dies, excepte en cas de força major. Només cal prémer el botó del terminal o del polsador i informar-nos.

Com funciona

El professional de la Creu Roja busca el lloc més adequat per tal que el terminal funcioni correctament i es pugui escoltar des de qualsevol estança del domicili.
El polsador funciona dins del domicili des de qualsevol estança. Si necessita també cobertura fora de casa, disposem d’altres solucions com la Teleassistència Mòbil.
Sí, està dissenyat per poder mullar-se, per la qual cosa s’ha de portar posat fins i tot al bany o a la dutxa.
No, però quan es prem s’activa l’altaveu del terminal, en mode “mans lliures”, permetent parlar des de qualsevol estança de la casa.
El terminal disposa d’un potent altaveu que quan es prem activa el “mans lliures” permetent parlar des de qualsevol estança de la casa.
El nostre Centre d’Atenció està operatiu les 24 hores, els 365 dies, per la qual cosa pot trucar sempre que ho necessiti.
Pot prémer tots els cops que vulgui, volent o sense voler. Sempre estem al seu costat per a allò que necessiti.
Sí, disposem de terminals que permeten oferir el servei, encara que no disposi de línia de telèfon fixa.
Oferim dispositius que detecten caigudes i que, sense que calgui una pulsació, avisen al Centre d’Atenció de la Creu Roja per a que comprovem què ha passat.
Alguns dels nostres serveis inclouen aquest tipus d’avisos per a les persones que els necessitin.
Quan es sol·licita el servei demanem, entre d’altres, dades de familiars o persones properes per avisar-les en cas necessari.
Sí, la Teleassistència Mòbil et permet sentir-se tranquil i segur tant dins com fora de casa

Custòdia de claus

Les claus que custodiem es troben en estances amb accés restringit, utilitzant-se única i exclusivament en cas necessari, controlant durant tot el procés qui les té.

Dades personals

Les dades personals que recollim s’inclouen en un fitxer del qual és responsable la Creu Roja Espanyola i ajuden a la gestió del servei de Teleassistència. Complim amb el que s’estableix en relació a la protecció de dades, i en concret en el Reglament UE 2016/679, General de Protecció de Dades (RGPD). Si vol conèixer més sobre això, faci clic aquí.
Sí, es molt important que ens avisi si hi ha alguna modificació, ja sigui el telèfon, contactes o malalties per poder prestar-li atenció i atendre’l correctament.

Emergència

Si prem, però no pot parlar, verifiquem què succeeix i mobilitzem els recursos necessaris, tant els personals com els d’emergència. També fem un seguiment posterior fins a comprovar que tot està solucionat.
Analitzem cada situació de forma individual. Si és necessari que acudeixi una ambulància, mobilitzem els serveis mèdics del seu hospital de referencia.

Per a qui

El servei de localització de persones LOPE ofereix suport i ajut als familiars de persones amb deteriorament cognitiu.
La Creu Roja ofereix serveis inclusius i accessibles per a persones amb discapacitat auditiva, física i/o visual.
Aquests serveis ajuden qualsevol persona, independentment de la seva edat, que vulgui sentir-se tranquil·la, segura i acompanyada.
Amb el nostre servei Cuida’t+ es pot prendre la tensió a casa i saber que, si es detecta alguna cosa fora del normal, l’avisem per tal que vagi al metge.

Vacances i absències

Sí, disposem de terminals que es poden traslladar quan marxi de vacances, tant a la platja com a la muntanya.
Si ha d’estar fora més de dos dies, premi per informar al Centre de la Creu Roja prement el botó, i avisi’ns també quan torni.