Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Ilargi Erdi Gorri Turkiarra eta Ilargi Gorri Siriarra lehen erantzun lerroan ari dira lanean goizaldetik. Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Nazioarteko Federazioak (IFRC) Hondamendiei Erantzuteko Larrialdietarako Funtsa (DREF) aktibatu du, hasierako erantzuna eskalatzeko. Kalteak suntsitzaileak dira bi herrialdeetan. Orain arte 5.000 hildako inguru egon daitezkeela kalkulatu da, baina agintariak kopurua handitzen jarraituko duen beldur dira.

Richter eskalan 7,8 graduko magnitudea duen lurrikara batek astindu ditu gaur gauean Turkiako hego-ekialdeko probintziak eta Siriako iparraldea, Estatu Batuetako Zerbitzu Geologikoaren (USGS) arabera. Sirian, lehen balantze baten arabera, 1.600 pertsona inguru hil dira, eta beste milaka inguru zauritu dira eskualde osoan eraikinak erori direnean. Ondorioz, hondakinen artean bizirik atera diren pertsonak bilatu behar izan dituzte. Siriako herrialdeko hiririk kaltetuenak Hama, Aleppo eta Lattakia dira.

Lurrikarak Gaziantep hiriaren iparraldean izan du epizentroa, Turkiako estatuaren hego-ekialdean, Siriako mugatik 90 kilometrora (60 milia). Turkiako Hondamendi eta Larrialdietako Agintaritzak bere ekipoak inguru horretara bidali ditu eta gutxienez 10 hiri daudela esan du, alarma-maila 4ra igo du eta nazioarteko laguntza eskatu du. Nazio Elkarteen Eragiketak eta Garapena Koordinatzeko Idazkariorde Nagusiak, Xavier Castellanosek, jakinarazi duenez, Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Elkarteen Nazioarteko Federaziotik (IFRC) hondamendiaren lehen lerroan ari dira lanean. Gainera, Hondamendiei Erantzuteko Larrialdietarako Funts bat (DREF) aktibatu dela jakinarazi du.

Bestalde, IFRC Europak bere sareen bidez jakinarazi duenez, Turkish Red Crescent-en dagoeneko 467 langile eta 733 boluntario baino gehiago daude lurrikaran kaltetutako pertsonei laguntzen: bost sukalde mugikor, larrialdietarako 34 ibilgailu, 1.903 kanpin-denda, 5.000 karpa eta 48 ohe.

Nazioarteko Federazioak Hondamendietarako Larrialdi Funtsaren ekarpen ekonomikoak aktibatu ditu eta nazioarteko deialdia egingo du. Espainiako Gurutze Gorriak funtsak biltzeko kanpaina bat ireki du, eta horren kanalak honako hauek dira:

Humanidad

Unidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.