Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Nork esan du moda superfiziala dela? Granadako Loja Gurutze Gorriaren proiektu batek erakusten du diseinuak eta estilismoek helburu sozialetarako ere balio dezaketela. Emaitzak ez du zalantzarako tarterik uzten.

ja lugar a dudas.

Arropa estrafalarioa, grabitateari aurre egiten dioten orrazkerak eta eragiten duen makillajea. Horrela izan da, gaingiroki, La solidaridad hecho glamour 'pasabidearen bigarren edizioa. Gurutze Gorriaren ekimena 2019an sortu zen Lojan (Granada), bi helbururekin: eremu horretako ehungintza-industria indartsua aitortzea eta omentzea, oso garrantzitsua baita Granadako mendebaldearentzat; eta Erakundearen proiektuetarako dirua biltzea lortzea, kolektibo ahulenei laguntzeko eta arrisku-egoerak eta gizarte-bazterkeria arintzeko. Pandemiaren urteen ondoren, proiektu hau energia berrituarekin itzuli da orain, duela asteburu gutxi batzuk.

Hori guztia posible izan da lankidetzari esker. Alde batetik, Lojako Udalarena, baina baita inguruko erakunde eta enpresena ere, beren aletxoa ematen buru-belarri aritu direnak, hala nola crochet tailerreko elkartea, Alfaguara Sierra de Loja egoitza, Alfeia emakumeen elkartea, Lojako okupazio-zentroa, Eguberri pasealekuko elkartea, Fuente de la Mora kulturarteko elkartea eta San Jose parte-hartze aktiboko zentroa. Batzuek pasarelarako arroparen diseinuekin lagundu dute, eta beste batzuetan partaide bihurtu dira egun batez, boluntario, erakundeko bazkide eta tauletara igo nahi izan duten kaleko jendearekin batera.

"Esperientzia bikaina izan da"

Guztira, 120 pertsona baino gehiagok, Lojako bizilagunek, beren ideia, sormen eta ilusio guztiak azaleratu dituzte. Estilismoaren eta diseinuaren arloko tokiko erreferenteek ere egin dute, hala nola Antonio Perezek eta Emilio Carrillok, prozesuan lagun izan baitituzte pertsona guztiak beren lan on eta profesionaltasunarekin. Laura Sánchez Loja Gurutze Gorriko proiektuaren arduradunak dioenez, "Zaila izan da hainbeste pertsona antolatzea, baina esperientzia bikaina izan da".

Modak bat egin du, zalantzarik gabe, nahiz eta, Gurutze Gorriaren lanari esker, Lojan milaka pertsonaren bizi-kalitatea hobetzeko aukerak gehiago egin duen. Udalerriaren erantzunak hala erakusten du: 1.000 pertsona inguru joan dira pasabidea (Lojako udal igerilekua) egiten den tokira, ekitaldiaz gozatzera eta Gurutze Gorriaren lana bultzatzera kolektibo kaltebera guztiekin. Horretarako, 6 euroko sarrera ordaindu da.

“Hobetu beharreko gauzak daudela ikusten dugu”, adierazi du Sanchezek kritiko. Hala eta guztiz ere, bertaratutakoen iritziek proiektua eta haren garrantzia goraipatzen dute: "Aurten gainditu egin dugu". Etorkizunean begiak jarrita, Loja Gurutze Gorriak antolatutako moda solidarioko pasabideak txartel guztiak ditu, hutsik egin ezin den hitzordu bat izateko.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.