Eduki publikatzailea

Zer lan-aukera irekitzen dituzte hizkuntzek?
ENPLEGUA
Zer lan-aukera irekitzen dituzte hizkuntzek?
26/07/2022
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Gero eta globalagoa den mundu honetan, hizkuntzak izateak ateak irekitzen dizkio lanari, eta aberastasun pertsonal izugarria dakar. Gainera, hizkuntzak ikastea mundu guztiarentzat eskuragarri egon daiteke, ondorengo doako baliabideek erakusten duten bezala.

Hizkuntzak beti izan dira balio erantsia lanpostu bat lortzeko orduan, eta jada ez gara ari atzerrian lan egiteko bakarrik, Espainian lan egiteko baizik. Mundu gero eta globalago batean, bigarren edo hirugarren hizkuntza batek ate asko irekitzen dizkigu, enpresek asko baloratzen duten puntua baita.

Nola hobetu edo ikasi hizkuntza bat zerotik? Zorionez, doako baliabideak daude horretarako. Gurutze Gorriak bere ‘Directos hacia el empleo’eskaini du '(online hitzaldiak, non enplegu-baliabideak eta prestakuntza eskaintzen diren, CRE-E, Servicio Multicanal de Orientación para el Empleo eskutik), Marina Redondoren eskutik. Redondok 70 mila harpidedun baino gehiago dituen YouTube-ko kanal bat du, non hizkuntzak, bidaiak eta literatura ikasteari buruz hitz egiten duen; gainera, itzultzailea, irakaslea eta hizkuntzen zale amorratua da.

Izan ere, mundu globalizatu eta konektatu batean, bizi garen mundu honetan bezala, enpresek hizkuntzak dakizkiten pertsonak bilatzen dituzte, bai balizko hedapen-planengatik, bai hainbat hizkuntzatan komunikatu daitezkeelako. Hizkuntzek, gainera, beste kultura batzuk eta beste errealitate batzuk ezagutzeko aukera ematen digute. Bitxikeria gisa: finlandieraz 40 hitz daude izotz motei buruz hitz egiteko, eta espainieraz, berriz, bat edo bi baino ez daude (adibidez, «Izotza» edo «elurra»). Hortik ondorioztatzen da finlandierazko hizkuntzan gaztelaniaz agertzen ez den errealitate bat deskribatu behar dutela.

Hizkuntzak doan ikasteko gomendioak

Hizkuntza bat gure kabuz ikasteko, lehenik eta behin, zein aukeratu behar dugu, eskatzen duten lan batera aurkeztu nahi dugulako, edo plazer hutsagatik. Behin erabakita, zatirik aspergarrienari egin behar zaio aurre: gaitasunen araberako materialaren bilketari.

Marina Redondok azaldu du zeintzuk diren eta nola elika ditzakegun:

• Ahozko ulermena, hau da, entzuten dugunean ulertzea. Horretarako, podcastak, Youtubeko bideoak, telesailak, filmak edo abestiak erabil ditzakegu.
  •  Idatzizko ulermena, hau da, irakurtzen ari garena ulertzea. Egunkarietako artikuluak, aldizkariak edo haurrentzako liburuak eta ipuinak erabil ditzakegu (batez ere, hasierako maila badugu, baina baliabideak gure mailara egokituz joan beharko dugu).
  •  Idatzizko adierazpena. Zailagoa da gidatuko gaituen irakaslerik edo akademiarik ez badago, baina banaka ere praktikatu dezakegu. Zeregin bat izango litzateke ikasten ari garen hizkuntzan eguneroko bat idaztea eta, Reverso tresnaren bidez, testua gaztelaniaz sartzea eta itzultzea, egindakoarekin alderatzeko.
  • Ahozko adierazpena. Idatzizko adierazpenarekin gertatzen den gauza bera gertatzen da. Hala eta guztiz ere, hainbat aukera ditugu, hala nola mugikorrarekin grabatzea eta gero elkarri entzutea, gure ahoskera entzuteko eta akats posibleak antzemateko. Plataformak bilatzeko aukera ere badago, hala nola italki, non Skype bidez hizkuntzak doan trukatzeko jendea aurki dezakegun (gure jatorrizko hizkuntzan ordu erdiz hitz eginez, beste pertsona horrek ikasi nahi duena; eta guk ikasteko interesa dugun beste ordu erdia).
  •  Hiztegia. Duolingo bezalako tresnak, ikasi nahi dugun hizkuntzan esaldiak edo hitzak dituen aplikazio bat, lagungarri izan dakiguke. Gainera, tarte libreetan erabiltzeko aukera ematen du, eta 5 minutu baino ez ditu ematen, oso modu arinean. Hiztegi-liburuak edo zerrendak Interneten ere bila ditzakegu.
  • Gramatika. Kalean hizkuntza bat ikas dezakegun arren, gramatika oinarri bat izatea nahiko gomendagarria da. Doako eskuliburu asko daude Interneten, irakasleak online, edo gramatikako ariketak igotzen dituzten hizkuntzak maite dituen jendea eta abar.

Hori guztia karpetetan erregistratu eta antolatu ondoren, errutina bat ezartzea tokatzen da. Modu autodidaktan ikasten ari bagara (adibidez, ez dugu azterketen muga-datarik), diziplina pixka bat beharko dugu. Gure helburu orokorrak zehaztu beharko ditugu, hilekoak, baita astekoak edo egunerokoak ere. Alde batetik, jakin behar dugu zenbat denbora eman dezakegun; bestetik, 10 minutukoa bezalako arauak daude, eta horrek proposatzen digu ikasten hasteko nagikeria dugunean, 10 minutu 4 abesti besterik ez direla pentsatzea. Errutinak ere doitu behar dira, eta, batez ere, ez zapuztu, hasieran ondo ateratzen ez bazaizkigu. Poliki-poliki.

Beste tresna eta metodo batzuk

Erabil ditzakegun beste tresna batzuen artean, Quizlet (hiztegi-txartel digitalak), Memrise (Duolingoren antzekoa, baina esamolde arruntagoekin) eta itxuraz sinpleak diren ekintzak ere nabarmentzen dira, hala nola mugikorraren hizkuntza aldatzea.

Bestalde, eta ikasteko teknikei dagokienez, Pomodoroa bezalako metodoak erabil ditzakegu (25 minutu ikasi, 5 minutuko atsedena hartu); hitz edo adierazpen zailekin loturak edo arau mnemoteknikoak egin ditzakegu; edo behar dugun hiztegiari denbora eskaini (lanpostu komertzial baterako bada, agian beste herrialde batera aldatzeko terminoak ez diren beste batzuk ikasi beharko ditugu, non fruta eta barazkien izenak jakin beharko ditugun, besteak beste).

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.