Eduki publikatzailea

Emakumea eta neskatoa zientzian: erreferenteak, genero berdintasuna eta emakumeen talentua.
HEZKUNTZA
Emakumea eta neskatoa zientzian: erreferenteak, genero berdintasuna eta emakumeen talentua.
10/02/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja

 

  • Otsailaren 11n, Emakumearen eta Neskatoaren Nazioarteko Eguna Zientzian, Nazio Batuen Batzar Nagusiak aldarrikatu zuen 2015. urtean, eta, ordutik, data STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) arloetako genero-estereotipoak ezabatzeko jardueren bidez ospatzen da.

Gaur egun ere beharrezkoa da emakumezko zientzialariek eta teknologoek nesketan eta nerabeetan egiten duten lana sustatzea, arlo horiek karrera profesional gisa aukeratzen lagunduko duten emakumezko erreferenteak sortzeko. Aukeratutako eguna dela eta, Gazteen Gurutze Gorriak gazteentzako elkarrizketak egin ditu kalean, zientziari eta emakumeei buruz zenbat dakiten jakiteko.

Proiektu horrek agerian uzten du kolektibo gisa ulertu beharra dagoela, emakumeek eta neskek aniztasuna ematen diotela ikerketari, arloko profesionalen taldea zabaltzen dutela eta zientziari eta teknologiari ikuspegi berriak ematen dizkietela, eta hori onuragarria da guztiontzat gizarte gisa.

 

Komunitatetzat hartu behar dugun erronka da, batetik, emakumearen egungo egoerari eragiten dioten faktoreak ezagutzea STEAM arloetan, eta, bestetik, horiek ezabatzeko praktikak sustatzea, esparru zientifikoan genero-berdintasuna lortzeko.

Egia da gero eta emakume erreferente gehiago daudela zientzian eta teknologian, eta gero eta garrantzitsuagoa da emakumeak ikasketa zientifikoetarako sarbidea erraztea, baina, hala ere, aurrera egin behar da esparru zientifikoan emakume eta nesken parte-hartzea lortzeko.
 

Genero-berdintasunarekiko konpromiso hautsezina

 

Helburuak eta zuzenketak alde batera utzita, errealitatea da Espainian gero eta genero-alde handiagoa dagoela zientziaren eta teknologiaren eremuan, hezkuntza-etapa guztietan. Hori dela eta, STEAM diziplinen esparruko unibertsitate-graduetan zein lanbide-heziketan, emakumeak gutxiegi aurkezten dira.

Iaz bezala, aurten ere, STEAM Aliantzaren topaketa egin zen, 'Niña en pie de ciencia' lemapean. Ekitaldi horretan, Espainiako nesken eta emakumeen hezkuntza-ibilbideari buruzko lehen azterketa zehatza aurkeztu zen, eta gure herrialdeko STEAM prestakuntzaren genero-aldea agerian uzten duen lehen txostena da.

Dokumentuak erakusten duenez, gure herrialdean gizonezkoak baino emakumezkoak gehiago dira ikerketa-karrera bati ekiten diotenak, zehazki, %51 Europako eta Europako batez bestekoaren gainetik, eta, hala ere, arlo horietako lau zuzendaritza-postutik bat ere ez da emakume bat. Edo emakumeek argitalpenen ia erdietan parte hartzea, baina horien %20ren buru izatea.

Kezkagarria da jakitea zientziaren, teknologiaren, ingeniaritzaren eta matematikaren arloetan eskulanaren heren bat baino gutxiago emakumeak direla, eta zifra are txikiagoa dela puntako sektoreetan. Adimen artifizialarekin lotutako gaietan lan egiten duten bost pertsonatik bat baino ez da emakumea.

Horrelako elaborazioek garrantzi handia ematen diote bai administrazioak, enpresak, erakundeak bai gizarte-eragileak emakumearen talentua bultzatzeko metodologia berriak sartzera bultzatzeari. Izan ere, berdintasuna lortzeko bidean aurrera egin ahal izateko, ez da aukera bat, baizik eta neskatoak eta emakumeak zientziaren oinarrian egotea.

Humanidad



Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.