Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • GIBarekin bizitzea ez da hain erraza, bereziki Saharaz hegoaldeko Afrikan. Mothers2mothers proiektua duela bi hamarkada sortu zen egoera horri buelta emateko.

Abenduaren 1ean Hiesaren Aurkako Nazioarteko Eguna ospatu zen. Egun horretan, GIB/HIESaren aurkako aurrerapenak ezagutarazi eta gaixotasunagatik hildako pertsonak gogoratu ziren. Izan ere, honek ez du inolako mugarik ezagutzen. Horrexegatik sortu da, hain zuzen ere, mothers2mothers proiektua, GIBarekin bizi diren Afrikako amek emakumeek bizi izan dituzten antzeko erronkei aurre egin behar dieten emakumeei laguntzeko balio izan dezaten.

Red Social Innovation plataformaren barruan dago ekimen hau, eta 2001ean sortu zen Lurmutur Hirian (Hegoafrika). Gaur egun, GIBarekin bizi diren emakumeak lehen mailako osasun-langile gisa prestatu eta erabiltzen ditu, beren komunitateetako emakume eta familiei bizi-zerbitzuak, hezkuntza eta laguntza eman diezazkieten.

m2m-en lana orain dela 20 urte bezain garrantzitsua da, orduan sortu baitzen proiektua. Saharaz hegoaldeko Afrikan, emakumeek eta neskek desberdintasun handiak dituzte osasunari dagokionez, munduko amen heriotza-tasa altuena eta GIB/HIESaren karga neurrigabea barne. Indize horiek larriagotu egiten dira genero-desberdintasunengatik, baliabide gutxiko osasun-sistemengatik, GIBarekin lotutako estigmarengatik, pobreziagatik eta osasun-laguntza jasotzeko dauden beste oztopo batzuengatik.

Izan ere, UNICEFen arabera, munduko ama-heriotzen bi heren Saharaz hegoaldeko Afrikan gertatzen dira, eta heriotza horietako gehienak saihestezinak dira. ONUSIDAK jakinarazi du nerabeek eta emakume gazteek (15-24 urte bitartekoek) GIBarekin bizitzeko aukera bikoitza dutela Saharaz hegoaldeko Afrikan gizonek baino, astean 4.200 GIBak kutsatzen baititu.

Proiektuaren alderdi garrantzitsuenei dagokienez, zenbait puntu nabarmendu behar dira: ama aholkulariak profesional ordainduak dira (soldata justuekin eta prestakuntza intentsibo eta erregularrarekin); zerbitzu integratuak bezeroek behar dituzten lekuetan iristen dira (bai osasun-zentroetan, bai atez ate tokiko komunitateetan); eta gobernuekin lankidetzan lan egiten da (ama aholkulariak erabat integratuta daude tokiko osasun-zerbitzuetan, eta beste alderdi batzuekin batera lan egiten dute).

Gaur egun, m2m-k ehunka tokitatik lan egiten du Afrikako 10 herrialdetan, eta bizitza aldatu dioten 14,5 milioi pertsona baino gehiagotara iritsi da, osasun- eta hezkuntza-zerbitzuak dituztenak. 2020an, 1,3 milioi bezero inguru izatera iritsi ziren, zuzeneko zerbitzuen eta laguntza teknikoaren bidez.

Bestalde, m2m-k 11.500 lanpostu baino gehiago sortu ditu 2001etik GIBarekin bizi diren emakume afrikarrentzat. Lehen mailako taldeak ia 1.900 pertsona ditu orain; gehienak GIBarekin bizi diren emakumeak dira, eta horrek, aldi berean, jabekuntzarako bizi-aukerak sortzen laguntzen du, Afrikako emakumeek beren bizitza nabarmen hobetu dezaten.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.