Eduki publikatzailea

Escape room, «planeta salbatzeko»
INGURUMENA
Escape room, «planeta salbatzeko»
23/01/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Pandora Taldeko kideek ordubete dute planeta salbatzeko, baina gainerako partaideek behin bakarrik lortuko dute. Gurutze Gorriak abian jarritako 'GJH Misioa' proposamen ibiltaria Gaztela eta Leongo zati handi bat zeharkatzen ari da, gizarteari 2030 Agendaren helburuak hurbiltzeko.

Linterna, Gurutze Gorriaren txalekoa eta espedizio bateko mota guztietako tresnak. Horrela hasten da room ihesaldi honetako parte-hartzaileen abentura. Guztira, hirurogei minututan bost misio ebazteaz arduratzen dira, Garapen Iraunkorreko Helburuak modu ludiko eta pedagogikoan hurbiltzeko.

Jokoaren bidez 2030 Agendan dauden helburuak txertatzea da jardueraren azken helburua, Gaztela eta Leongo Juntak finantzatuta. Nazioarteko komunitatean erronka handia da pobrezia desagerrarazteko, giza eskubideetarako sarbidea zabaltzeko eta garapen ekonomiko global iraunkorra lortzeko, planeta eta eskaintzen dituen baliabideak errespetatuko dituena.

“Proiektua Bartzelonako lankideen eskutik sortu zen, Udalarekin batera ideia garatu baitzuten. Ideia izugarri gustatu zitzaigun, eta Gaztela eta Leonera ekarri genuen”, Ángel García Nazioarteko Lankidetzarako zuzendari autonomikoak adierazi duenez. Garapen Iraunkorreko Helburuak hurbiltzea eta pedagogiatik egitea funtsezkoa dela adierazi du. “Denok hitz egin dugu noizbait horiei buruz, baina zaila egiten zaigu horiek ulertzea”.

Orain, ODS Misio honetako kideek panorama distopiko bati egin beharko diote aurre; izan ere, 2030 Agendak porrot egin du eta gizarteak uko egin die iraunkortasun-printzipioei. Horregatik, esploratzaile-taldeak ahalegin guztiak egin beharko ditu ingurumena babesteko.

“Jarraibiderik gabe egin daiteke, hasi baino lehen jarraibide batzuk ematen dizkiegu kanpoan, baina beste zerbait baino arau gehiago dira. Proiektu honek duen gauza ona da oso erraza eta entretenigarria dela”. Jarduerak 700 bisitari baino gehiago bildu ditu Valladoliden, eta orain Arevalora doa, “funtsezko puntua baita, landa-munduko jendeak ere horrelako planez gozatzeko aukera izatea nahi baitugu”.

Eszenatokia, noski, lagungarria da. Kearen eta larrialdietako argien ondorioz, giroa benetako larrialdian dago. Pandora Taldeko kideek (izen hori jasotzen dute room ihesaldiko parte-hartzaileek) Garapen Iraunkorreko Helburuen taldea osatzen duten bost probetan banatu beharko dituzte beren ahaleginak.

“Parte-hartzaileak oso identifikatuta sentitzen dira, ordubete besterik ez baituzu mundua salbatzeko. Hori bai, elkarlaneko proposamena da, eta ez lehiakorra. Talde guztiek probak osatu arte, escape room-ean ihesa ez da amaitzen. Planetaren errealitatea da, guztion artean salbatu behar dugu”, azpimarratu du Angelek.

Atzerako kontua ez da fikziozkoa bakarrik.

Universalidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.