Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Ekitea epe luzerako bidea da. Horrexegatik, hain zuzen ere, zenbait kontu hartu behar dira kontuan horretara abiatu aurretik.

Jarduera ekintzaile bat hasten denean, funtsezkoa da eskura ditugun aurrezkiak egoki kudeatzea, inbertsioa eta hasten dugun jarduera ekonomikotik sortzen diren diru-sarrerak kontuan hartuta. Logikoa dirudi, ezta? Hala ere, batzuetan ez da hain praktikoa.

Hori dela eta, Gurutze Gorriak bere ‘Directos hacia el empleo’ (Enplegurako Orientazioko Zerbitzu Multikanalaren eta CREren eskutik enpleguko eta prestakuntzako baliabideak eskaintzen diren online hitzaldiak) buru-belarri ekin dio, hau da, eskura dituen aurrezki ekonomikoak ondo kudeatuz. Gai horietan sakontzeko arduraduna Verónica Deambrogio da, hezkuntza ekintzailean, hezkuntza finantzarioan eta inteligentzia emozionalean aditua, EFR Group-eko zuzendari nagusia eta Gazte Ekintzaileen Eskolaren sortzaileetako bat.

Bost dira Verónica Deambrogiok aurrezkiak ondo kudeatuz ekiteko ematen dizkigun tipak (edo, hobeto esanda, galderak):

Merezi du inbertitzea?

Merkatuari kasu egin, lehia ikusi, inkestak egin... eta jakin dezagun zer egin nahi dugun guretzat. Eskaintza gutxi eta eskari handia dagoen ikusi beharko da, edo alderantziz, eskaintza handia eta eskaera gutxi dagoen. Non egongo da etorkizun gehiago, gaitasun handiko leku batean edo gure eskaintza bakarra den leku batean? Adibidez, kafetegi edo ile-apaindegi batean. Ile-apaindegirik ez dagoen herri batean bizi bagara (behar bat badago), beste kasuetan baino arrakasta handiagoa izango dugu (asko dauden leku batean jarri). Gure ideiarako merkaturik badagoen ikusi eta ikertu egin behar da.

Zertarako inbertitu nahi dut?

Edo, bestela esanda: zergatik ekin nahi diot? Zein da nire motibazioa? Motibazioa da ekintzarako arrazoia, eta, beraz, funtsezkoa da hori jakitea. Horregatik, komeni da sakontzea zergatik ekin nahi dugun: beharragatik? amets bat betetzeko? ordutegi jakin batzuk betetzeko? zergatik nahi dut dirua? Beharragatik edo diruagatik hasten denean, ordea, zailagoa da motibazioari eustea. Horregatik, komeni da horri buruz hausnartzea. Guztiaren ondoren, ekitea esprint bat da, ez maratoi bat.

Zer gaitasun ditut inbertitzeko?

Gaitasunak trebetasunen, ezagutzen eta jarreraren batura dira. Gaitasunak, gainera, ikasi egiten dira (jendaurrean hitz egitea bezala), eta mundu guztia gai da proposatzen dena ikasteko. Ditugun edo behar ditugun gaitasunak jakiteko, AMIA pertsonala aplikatu behar da, hau da, ahuleziak, mehatxuak, indarrak eta aukerak. Parametro horietako bakoitza orri batean jarri, eta bete. Ekiteko gaitasun berri bat behar badugu, pixkanaka eta presarik gabe egingo dugu: gure bizitza biratzeko ez da bolantazorik behar, denboran aldaketa txiki bat baizik. Presarik gabe, baina etenik gabe.

Zenbat inbertitu dezaket (arriskurik gabe)?

Lehenengo eta behin, zero arriskua ez da existitzen. Kontuz ibili behar da, beraz, horretan erortzen. Hala ere, ahalik eta gehien minimizatzen saia gaitezke. Hasieran, soka lasaian joatea bezalakoa da ekitea (diruarekin, familiarekin, lo-orduekin), nahiz eta argi izan helburua zein den. Segurtasun-sare bat izateak (hastean, baina baita bizitza pertsonalean ere) larrialdi-funts bat izatea esan nahi du, hau da, diru-sarrerak izateari uzten badiogu gure bizitzaren kostuei aurre egiteko diru-kopuru bat izatea. 6 hilabetez zenbat beharko genukeen kalkulatu eta funts horretan gorde dezakegu. Aurrezteko gai sentitzen bagara, taberna batean hartzen dugun kafea edo garagardoa murriztuz joan gaitezke (“poltsikoko gastuak” deitzen zaio horri); lagundu diezagukeen keinu erraza da.

Nola inberti dezaket?

Ahalik eta gutxien gastatuz. Hori da berehalako erantzuna. Baina, hori bai, guztia modu legalean eta arautuan eginez. Beharra sormenaren ama da; beraz, sentsazio hori izatera behartu behar dugu ahalik eta gutxien gastatzeko. Nola egin? Adibidez, ile-apainketako negozio bat nahi badugu, baina lokal baterako dirurik ez badugu, zer egin dezakegu? Etxean, etxean, osasun- edo gizarte-etxeren batean, internet bidezko hitzorduen bidez… Ideia asko sor daitezke. Dirusarrerak sortzen ditugunean, zati bat soldatara bideratu beharko da (hasieran, jaitsi, baina gora egiteko asmoz) eta beste bat gastuetara, eta bilakaera positiboa den ikusi.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.