Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Hondartzak eta ibaiak bezala, zingirak ere udan jende gehien ibiltzen den tokietako bat dira. Beste gune horietan bezala, badira zenbait gomendio zingiretan buruarekin gozatzeko.

Joan den ekainaren 25etik, Gurutze Gorria salbamendu- eta segurtasun-lanak egiten ari da Madrilgo Erkidegoarekin eta San Juan Zingiran (Madril) dagoen San Martin de Valdeiglesias y Pelayos de la Presako Udalarekin elkarlanean. Izan ere, uda hastearekin batera, ez dira gutxi inguru honetara eta antzeko beste batzuetara txapligu batez gozatzera hurbilduko direnak. Baina, datozen hilabeteetan jende asko ibiltzen den beste leku batzuetan bezala, zenbait gomendio ere bete behar dira urtegi batera joaten bagara.

Alberto Garcíak, San Juan zingirako salbamendu eta erreskate zerbitzuko arduradunak, zingiren berezitasunak azaldu ditu. «Zingirak, ibaiak eta hondartzak bereizten dituen alderdi nagusia igerileku faltsuaren eragina da», azaldu du. «Erabiltzaileak uretara sartzera ausartzen dira, haien aukeren jakitun izan gabe, ez baitute arrisku nabarmenik ikusten, adibidez, ibaietan eta hondartzetan, itsaslasterrekin eta olatuekin, denbora batez igeri egin ondoren, ez direla berriro itotzeko gai konturatzen dira, itsasertzera itzultzeko gaitasun fisikorik ez dutelako», ohartarazi du.

Horri kontuan hartu beharreko beste bi alderdi gehitu behar zaizkio. Lehenengoa, zingira askotan bainatzea debekatuta dagoela edo ez dagoela zaintzapean, eta, beraz, garrantzitsua dela araudiari eta sorospen-postu hurbilenari buruzko informazioa jasotzea. Bigarrena, ertzetako eta hondoko orografia oso aldakorra dela, urtegiaren mailaren aldaketak direla eta. Era berean, urak duen ikuspen eskasak ere eragin negatiboa du, eta, beraz, sartzeko orduan, kontuz ibili behar da.

Zehazki, zingira bat bisitatzera bagoaz eta esperientzia ahalik eta seguruena izatea nahi badugu, jarraitzea merezi duten aholku batzuk daude:

•  Ziurtatu bainatzea baimenduta dagoela eta horretarako egokitutako guneak daudela.
  • Jaitsi zaintzapeko eremuetan; ezin bada, kontu handiz ibili eta aurkitu hurbilen dagoen sorospen-puntua.
  • Egin kasu sorosleen seinaleei eta jarraibideei eta tokiko agintariei.
  • Larrialdiren bat baldin baduzu, deitu 112 zenbakira.
  • Ez bainatu jarduera nautikoetarako mugatutako eremuetan.
  • Ez duzu zure gaitasun fisikoa gehiegi balioesten.
  • Ez sartu uretara bat-batean.
  • Ez hartu edozein substantzia (alkohola, drogak).
  • Ez jauzi egin harkaitzetatik eta kai-muturretatik, eta, egiten baduzu, egin hondoa.
  • Zaindu igeri egiten ez dakiten haurrak; egiaztatu burua uretatik kanpo edukitzeko flotagarritasun-gailuren bat daramatela. Beti gainbegiratu adingabeak bainatzen diren bitartean, eta ez galdu ikusmena igeri egiten jakin arren.
  • Babestu zaitez eguzkitik, burua bereziki, eta hidratatu zaitez; horretarako, ur asko edatea gomendatzen da.

Osasunarekin eta segurtasunarekin lotutako gaiak prebenitzeaz gain, Gurutze Gorriak San Juan zingirako beste zeregin batzuk ere egiten ditu, hala nola ingurunearen prebentzioari buruzkoak.
Horregatik, substantzien kontsumoari eta bainuari buruzko gomendioak, hidratazio-aholkuak, larruazalaren zainketa eguzki-kremen bidez edo eguzkitan egoteko gomendatutako denborak iradokitzeaz gain, zaborreria biltzeko kanpainak egiten dira, besteak beste. Horrela, urtegiaren ertzetatik hondakinak kentzeko uxaldiak egiteaz gain, hautsontziak banatzen dira eta baso-suteak prebenitzen dira, jendeari argibideak emanez eta edozein motatako suak egitea debekatuta dagoela jakinaraziz.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.