Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Egiten dugun guztiak eragina du ingurumenean, baita Interneten nabigatzeak, film bat streaming plataforma batean ikusteak edo gure sare sozialak erabiltzeak ere. Ona dena? Gure aletxoa jar dezakegula, gure ingurunean sortzen dugun inpaktua ahalik eta gehien murrizten saiatzeko.

Karbono-aztarnarekin gertatzen den bezala, Internet erabiltzean uzten dugun arrasto bat dago, ingurumenari ere kalte egiten diona. “Hatz-marka digitala” du izena, eta WhatsAppeko mezu bati erantzutea edo Netflixen pelikula bat ikustea bezalako eguneroko ekintzetan agertzen da. Internet izaki abstraktua dela uste dugun arren, dena sar daitekeen hodei ahalguztiduna, atzean konektatutako gailu multzo erraldoi bat dago (ukigarriak eta fisikoak), haren funtzionamendua ahalbidetzen duena. Eta horiek, jakina, energia behar dute, eta, ondorioz, karbono dioxidoa isurtzen laguntzen dute.

Datuek hori erakusten dute: 2017an argitaratutako txosten baten arabera, IKTen (informazioaren eta komunikazioaren teknologiak) energia-kontsumoa munduko energia-gastuaren %8aren erantzulea da. Baina ez dadila izua zabaldu: informazio honek ez du iradokitzen ezin dugula mezu elektroniko bat gehiago bidali gure bizitzan, edo sare sozial batean denbora inbertitzeak planeta suntsi dezakeela. Hori bai: argi erakusten du egiten dugun guztiak karbono-aztarna bat duela atzean. Eta horregatik beragatik, nahitaezkoa da pertsonok gure eguneroko ekintzekiko kontzienteago eta arduratsuago izatea.

Nola murriztu Interneten sortzen dugun inpaktua

Internet erabiltzean sortzen dugun ingurumen-inpaktua murriztea erraza da, nola jakin badakigu. Hemen, horri buruzko aholku batzuk:

- Irakurri gabeko newsletterretan baja ematea. Kontrakoa dirudien arren, harpidetzak, newsletterrak eta gainerako buletinak oso garrantzitsuak dira gure posta elektronikoan. Biltegiratutako e-mail bakoitzak CO2 isurketa dakarrenez, arduratsuena da ez dugula irakurriko dakigun komunikazioetan baja ematea.

Albokoen gaia. Ildo beretik, saia gaitezen fitxategi erantsiak lehenetsita ez deskargatzen (posta elektronikoan konfiguratu besterik ez dugu egin beharko), eta, bat bidali behar badugu, esteka moduan egin behar dugu, erantsi beharrean. Alde batetik, deskargatu gabeko mega bakoitzak eragin txikiagoa izango du gure ingurunean; bestetik, artxiboen bikoizketak saihestuko ditugu.

Hobe deiak egitea bideo-deiak baino. Hobe da bideo-dei bat agintzea autoa erabiltzea edo hegazkinera igotzea baino, eta hobe dei sinple bat egitea pantailaren bidez aurpegiak ikustera jo beharrean. Egoeraren arabera, saia gaitezen aukera ekologikoena aukeratzen..

Kalitate eskaseko bideoak. Ez du esan nahi filmez edo telesailez gozatu ezin dugunik, baina jakin behar da streaming bidezko bideoak deskargatzeak ingurumen-ondorioak dituela. Nola joka dezakegu horren inguruan? Besterik gabe, lehenetsita agertzen den kalitatea jaitsita, zuzenean nabigatzailean edo erabiltzen ari garen aplikazioan (YouTube edo Vimeo, esaterako) egin dezakegun zerbait da, eta mugikorrean ia ez du eraginik izango nola ikusten dugun.

Sinkronizazio-maiztasuna aldatzea. Internetera konektatutako aplikazioek etengabe eguneratzen dute beren edukia, eta gehienetan segundo gutxitan. Hori modu estandarrean gertatzen da, baina eskuz konfiguratzen badugu, automatikoki eguneratu ahal izango dugu, etengabe eguneratze berri horien zain egon ez dadin. Ondorioz, horrek eragina txikiagoa izaten lagunduko du.

Gure bizitza ekologikoagoa egiteko aplikazioak

Hurrengo aholkuez gain, aplikazio batzuek bizitza jasangarriagoa izaten laguntzen dute. Hona hemen horietako batzuk:

- Cleanfox. Tresna honek gure posta elektronikoa aldizka garbitzen du, eta jaso nahi ez ditugun mezuak ezabatzen laguntzen digu, hala nola nahi ez ditugun mezu elektronikoak eta/edo publizitate-mezuak. Kontuan hartuta beharrezkoa ez den biltegiratzea saihestea, komeni da kontuan hartzea.

- Too good to go. Janariaren herena baino gehiago alferrik galtzen da, eta horri aurre egiteko, honelako aplikazioak sortzen dira. App horrek aukera ematen du jatetxeetatik, supermerkatuetatik edo inguruko beste establezimendu batzuetatik geratu diren soberakinen janari-packak prezio merkean erosteko. Antzeko beste aplikazio bat Errioxako Gurutze Gorriak familia ahulei laguntzeko erabiltzen duen Encantado de comerte da.

- Ecosia. Interneteko bilatzaile honek zuhaitzak landatzen ditu mundu guztiaren inguruan bere zerbitzarian egindako bilaketa bakoitzeko. Agian utopikoa dirudi Interneten bilaketa erraz batek planeta babesten laguntzea, baina plataformatik azaltzen dute: «Zure bilaketetatik lortzen ditugun onurak erabiltzen ditugu gehien behar diren zuhaitzak landatzeko». Oso erraza.

- Forest. Gehiago eta hobeto kontzentratzen laguntzeaz gain, aplikazio honek Trees for the Future GKEarekin lan egiteko aukera ematen digu, eremu deforestatuetan zuhaitzak landatzen dituen GKE bat. Proposatzen diguna honako hau da: gure mugikorra begiratu gabe eta beste zeregin bati begira gauden bitartean, zuhaitz birtual moduko batzuk landatuko ditugu. Zenbat eta gehiago landatu, orduan eta txanpon gehiago jasoko dugu. Txanpon horiek, era berean, "Baso erreala" aukeran inbertitu ahal izango ditugu, zuhaitz bat landatzeko dugun borondatea mundu fisikora eramango duena.

Globemallow. Nabigatzailerako luzapen honek web orri baten inpaktua denbora errealean lortzea ahalbidetzen du. A, berdez, adierazlerik altuenetako eta onenetako bat da; D, berriz, baxuenetako bat. Web orria ahalik eta gehien optimizatzeko moduari buruz hausnartzen lagunduko digu, ahalik eta gutxien kutsatzeko.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.