Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja

• La Creu Roja a Catalunya, en col·laboració amb la Fundació FCBarcelona, presenta el joc virtual 'Tant se val d'on venim' per fomentar la integració entre els joves

La veritable aventura de l'Oxana, una jove migrant procedent d'Ucraïna, consisteix en com s’integra al seu nou entorn. Ha arribat a Espanya amb la seva família, fugint de la guerra. Però un cop aquí, ha de fer front a la burocràcia, a una nova cultura, a un llenguatge desconegut i, sobretot, a una mirada de sospita permanent. Admet que ha fet bons amics i que l'esport l'ha ajudada. Però el desànim és una llosa, per la qual cosa ha decidit tornar al seu país, deixant un àudio de comiat a través del seu mòbil. Només hi ha una persona que pot fer-li canviar la  decisió: per descomptat parlem de tu. Tens 50 minuts.

De fet, l’Oxana és una representació virtual de les més de 118.000 persones que, segons dades oficials, sol·liciten asil cada any a Espanya. El protagonista de l’Escape Room digital, concebut per la Creu Roja en col·laboració amb la Fundació Barça, se centra en les persones que  fugen del seu país d'origen. La majoria intenten salvar les seves vides, deixant enrere la persecució, la discriminació i altres violacions dels seus drets humans. No obstant això, pot haver-hi barreres d'adaptació en el seu nou destí, i per això les organitzacions humanitàries lluiten per eliminar-les, especialment entre els joves.

Amb el títol 'Tant se val d'on venim', l'Escape  Room de la Creu Roja és una aventura plena de reptes i molt més.  Durant 50 minuts, els participants han d'interactuar amb personatges i objectes, aprenent sobre altres cultures i integrant nous valors solidaris. Està pensat per jugar-lo individualment, des de qualsevol dispositiu amb connexió a Internet, i va dirigit a joves, noies i nois d'entre 12 i 16 anys. També es pot utilitzar com a proposta docent a les escoles, instituts i cicles formatius: a la web hi ha una plantilla per traslladar el treball a l'aula i reflexionar sobre la història de l'Oxana.

Les persones participants han d'interactuar amb personatges i objectes, aprenent sobre altres cultures i integrant nous valors solidaris

Quin és l'objectiu de l'Escape Room? Segons la Creu Roja, "fomentar l'aprenentatge i la implementació d'actituds i comportaments que millorin la convivència i el respecte als nouvinguts. Al mateix temps, fomentar l'empatia i la solidaritat cap a la població migrada i refugiada. I finalment, prevenir conductes discriminatòries, racistes o xenòfobes". Els joves es diverteixen amb el format i posen en pràctica altres habilitats, però al mateix temps s'acosten a una realitat poc amable de la nostra societat i s'hi impliquen. En la mesura que coneguin el problema, podran combatre'l.

'Tant se val d'on venim' és un altre segell de l'aliança entre la Creu Roja i la Fundació Barça, activa des de  2017, el lema de la qual és 'Cap infant fora de joc'. Vol conscienciar sobre la situació de les persones obligades a fugir de les seves llars i promoure la implementació d'actituds i comportaments adequats. En aquesta línia, també es realitzen altres activitats. Per exemple, tallers de titelles que transmeten als infants en edat escolar històries sobre la crisi dels refugiats - amb més de   4.000 famílies implicades-. O donacions de material esportiu i roba per part del club esportiu que van a col·lectius en risc de vulnerabilitat.

L'elecció d'escapes Room com a eina és ja és un fet habitual a la Creu Roja. L'organització sovint aposta per activitats docents i noves tecnologies de manera recurrent, de manera que aquest recurs s'ha emprat en altres vegades. Per exemple, en programes de recerca de feina, com el  'Codi Diverse', que promou la diversitat cultural, la integració sociolaboral i que les empreses prenguin consciència dels beneficis de la multiculturalitat. De la mateixa manera, durant els pitjors moments del confinament per la pandèmica causada per la COVID-19, i dins del Pla Creu Roja RESPON, es va crear una aliança amb Gates Escape Room per a escapistes que volguessin participar en els seus jocs i fer-hi donacions.

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.