Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  •  Conèixer el lloc on habitem a través de les persones que s’hi van criar i hi van viure és una iniciativa molt enriquidora per entendre d'on venim i comprendre millor com som avui dia. I sobre això tracta el Projecte Porta realitzat per la Creu Roja a la Garrotxa (Girona).

El Projecte Porta és una iniciativa intergeneracional de la Creu Roja a la Garrotxa (Girona) que involucra el grup de joves de l'organització i el grup de gent gran Enreda’t. L'objectiu d'aquesta activitat és obrir la porta al passat i deixar-la oberta perquè les noves generacions i les persones que arribin a la ciutat puguin ser coneixedores del que va passar i de com es va viure al lloc on ara habiten.
Els joves de Creu Roja Joventut, al llarg de l'estiu del 2023, van aprendre a fer entrevistes i, un cop preparats, van fer un treball de recerca històrica i de coneixement del passat a través de trobades amb la gent gran d'Olot, capital de la comarca de la Garrotxa.

Aquest projecte va quedar reflectit en set petites càpsules audiovisuals a través de les quals els joves de Creu Roja Joventut s’endinsaven en parts de la història passada d'Olot. La indústria tèxtil de la Garrotxa, la imatgeria religiosa de la comarca o la defensa de l'art català van ser alguns dels temes als quals els i les joves de l'organització es van acostar de la mà de les vivències de persones que hi van ser o que van estudiar sobre això.

A través d'aquestes trobades entre joventut i gent gran de la Garrotxa es van aconseguir crear llaços invisibles que uneixen generacions aparentment allunyades, però que trepitgen i habiten un lloc comú. “Gaudiu de la vida, però respecteu el lloc on habiteu”, tanca Maria Colldecarrera, dona del grup de gent gran Enreda't i protagonista d'una de les píndoles audiovisuals del Projecte Porta.

En aquest enllaç podreu conèixer cadascuna de les històries del projecte carregades d'història, sensibilitat i records compartits.

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.