Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • La setmana passada va arrencar la campanya de platges de la Creu Roja, amb presència en 67 municipis costaners i un d'aigües continentals. Per aquest motiu es desplegaran més de 1000 professionals de salvament.

222. Aquest és el nombre de platges on la Creu Roja contribuirà aquest estiu a una major seguretat. Més de sis dècades d'experiència avalen la tasca del personal dels serveis preventius en platges i zones de bany d'interiors de l'Organització, que aquest estiu desplegarà més de 1.000 professionals de salvament (entre socorristes aquàtics, personal sanitari, conductores i conductors o personal d'embarcacions, entre d’altres) per assegurar aquests serveis. Dels 68 municipis en els quals la Creu Roja serà present, 67 són costaners i un d'interior, en concret, les aigües continentals de la Comunitat de Madrid i les platges Verge de la Nova, el Muro i l'Embarcador, a les quals encara es poden sumar altres platges fluvials i llacs.

En 59 de les platges, a més, es compta amb el servei de bany assistit, “un plus” en paraules de Miguel Ángel Sánchez, responsable de platges de l'Organització, que “assegura que persones amb discapacitat o mobilitat reduïda també puguin gaudir d'una jornada de bany gràcies a les ajudes tècniques i l'assistència personal de la Creu Roja”.

L'any passat es van atendre més de 55.000 persones en platges, pantans, llacs i rius de la geografia espanyola en el període oficial de la temporada de bany. També prop de 22.000 persones amb discapacitat o mobilitat reduïda van poder gaudir del bany assistit.

La major part de les assistències sanitàries estan relacionades amb picades, esquinços, luxacions i altres cures. D'altra banda, el component mediambiental també forma part de la intervenció de la Creu Roja a les platges espanyoles. La sensibilització a la població i la mobilització de recursos per a la recollida de plàstics i neteja de platges són altres de les accions destacades en el dispositiu. D'aquesta manera, la Creu Roja manté els sistemes de qualitat i de medi ambient amb certificació ISO 9001/14001 per al seu projecte de ‘Platges’.

A més de les tasques d'extinció de primers auxilis i salvament, la Creu Roja també participa en la localització de persones que s’han perdut, un servei que pot passar inadvertit però que va necessitar fins a 613 persones en l'anterior campanya. De manera paral·lela, el personal de platges també fa una important tasca de conscienciació amb missatges preventius: són missatges que els i les socorristes donen a peu de sorra a la població. Només en aquesta temporada estival són més de 350.000 les recomanacions que es fan per evitar cops de calor, talls de digestió o lesions produïdes pels animals marins, entre moltes altres mesures de precaució.

Tecnologia humanitària aplicada a platges: el CRAS i l'ús de drons

Drons d'última generació i el dispositiu de control remot aquàtic de salvament (CRAS) són els últims socorristes incorporats als grups de treball en platges de la Creu Roja, una innovació en el rescat que proporciona més seguretat a les persones rescatades i al personal de salvament. Al costat de la taula autopropulsada, ja en funcionament des de fa diversos anys però que per a la present temporada compta amb una versió millorada, la Creu Roja aposta per la tecnologia en la prevenció i el salvament.

“El CRAS funciona per control remot, és elèctric i permet rescatar les víctimes acostant-les fins a la riba; és ideal en zones d'alt perill perquè arriba fins i tot abans que el propi socorrista, sense fatiga i sense posar el personal de la Creu Roja en perill”, assenyala Miguel Ángel Sánchez. Per localitzar objectes flotants, taques de contaminació o possibles persones amb necessitat d'ajuda en l'aigua, també s'han incorporat els drons d'alta resolució i cambra tèrmica, que “a més ens permeten avisar els banyistes gràcies al seu altaveu”. D'aquesta manera,  es poden donar indicacions per a la seva tranquil·litat, avisos en zones de bany prohibit o qualsevol altre missatge de rellevància des de la distància i amb total seguretat.

Fundació AXA i la Creu Roja

Per segon any consecutiu, 8 platges de la península i Canàries disposaran d'un servei addicional al bany assistit gràcies a l'aliança entre la Fundació AXA i la Creu Roja. Les platges comptaran amb un espai en el qual persones amb mobilitat reduïda o dependència i les seves famílies podran gaudir de la platja amb màxima seguretat. A les ajudes tècniques (cadira amfíbia, crosses i caminadors) se sumarà a partir de l'1 de juliol un espai en el qual poder fer exercicis per al desenvolupament de la mobilitat.

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.