courses-detail-module Portlet

VETLLADOR/A ESCOLAR (618236) E-Learning

RENDEZ-VOUS

Début: 04/05/2021

La fin: 10/05/2021

Limite d'inscription: 27/04/2021

DURÉE

5 heures théoriques.

35 horaires pratiques.

09:30 a 10:30

PRIX

50.0 € interne.

60.0 € externe.

DONNÉES GÉNÉRALES

Dirigé à: adreçat a persones que treballin o vulguin treballar com a vetllador/a escolar

Domaine thématique: PARTICIPACIÓN

CONTACTO

Responsable du cours: MARINA RUIZ ABELLAN

Email du contact: marina.ruiz@creuroja.org

Centre de la Croix-Rouge: AC Cerdanyola-Ripollet-Montcada

Téléphone: 936916161

Accueil: AV DE LA CREU ROJA 25

CP - Ville: 8290 Cerdanyola Del Vallès

OBJECTIFS GENERALS

L¿educació inclusiva substitueix el concepte d¿integració ja que és l¿escola qui s¿ha d¿adapta modificant el que calgui per atendre a les necessitats de TOTS els alumnes i és aquí on apareix la figura del vetllador/a escolar per garantir la participació dins l¿escola d¿alumnes que presenten necessitats especials.

OBJECTIFS SPÉCIFIQUES

Oferir als alumnes la formació específica i les eines necessàries per a exercir les funcions de vetllador/a escolar. - Conèixer l¿organització i normativa del centre escolar - Conèixer les eines necessàries per realitzar les tasques i funcions que ha de desenvolupar la figura del vetllador/a.

CONDITIONS D'INSCRIPTION

Limite d'inscription: 27/04/2021

ORDRE DU JOUR DU COURS

1- LA FIGURA DEL VETLLADOR/A ESCOLAR 1.1 Rol i funcions del vetllador/a ¿ Educació d¿hàbits - Hàbits de treball i autonomia - Hàbits de convivència (relació) ¿ Límits de les actuacions del vetllador/a - Comunicació i intervenció amb les famílies - Comunicació i coordinació dins l¿equip - Altres límits ¿ L¿establiment de vincles sans 1.2 Recursos i orientació per a realitzar la tasca de vetllador/a 2- ALUMNAT AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS 2.1 Introducció i classificació de les NEE (necessitats educatives especials) 2.2 Tipus més prevalents i les seves característiques 3.2 Estratègies d¿intervenció ¿ A nivell Motriu : desplaçament i canvis de posicions 3- ÀMBIT PSICOLÒGIC 3.1 Psicologia evolutiva 3.2 Dinàmica de grups i rols 3.4 Comunicació i resolució de conflictes 4- ÀMBIT PEDAGÒGIC 4.1 Coneixements bàsics del sistema educatiu i continguts escolars 5.1 Disciplina aplicada de la pedagogia 4.3 La inclusió escolar 4.4 Competències emocionals 5.4 El temps lliure 5- SITUACIONS D¿EMERGÈNCIA 5.1 Nocions bàsiques de primers auxilis 5.2 Farmacologia

PLATEFORME E-LEARNING

El Campus Virtual de CRE permite compartir experiencias, independientemente de la zona territorial de origen de cada persona y hace posible la interacción entre los diferentes colectivos que lo componen (formadores/as, alumnos/as, personal de gestión, ...) sin tener la necesidad de coincidir ni en el espacio, ni en el tiempo. El proceso de aprendizaje se apoya en dos pilares fundamentales: la acción docente por parte de formadores/as expertos/as y la calidad de los materiales didácticos diseñados específicamente para este tipo de formación virtual. El proceso se realiza de una forma totalmente interactiva y utilizando los ejercicios y las actividades para un aprendizaje y una evaluación continua de los contenidos trabajados.

Compartir

Sélecteur de Langue