Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja

• Pandemiak, Ukrainako gatazkak eta horiek energiaren merkatuan duten eraginak eta inflazioaren gorakadak eragindako krisi sozial eta ekonomikoak gizarte-bazterketa eta pobrezia energetikoaren egoera berriak eragin dituzte azken hilabeteetan.

Endesa eta Gurutze Gorria energia-pobreziaren aurka borrokatzen dira, bi jarduera-ildotan: batetik, Endesa Fundazioarekin eta Ekologia eta Garapena Fundazioarekin (Ecodes) batera egiten den Energia Boluntariotzaren programan; eta, bestetik, Gurutze Gorriak egoera ahulean dauden Endesaren bezeroak ez hornitzeko akordioan.

2015. urtean ekin zion erakundeak, Endesarekin eta Endesa Fundazioarekin batera, energia-pobrezian bizi diren familiei zuzendutako boluntarioen programa bati. Harrezkero, aliantza honek egunero egiten du lan aukera-berdintasunaren aldeko borrokan. Ildo horretatik, aurten hasi da Energia Boluntariotzako programaren seigarren edizioa. Programa horren helburua da, langileen inplikazioaren bidez, 3.000 familiari baino gehiagori laguntzea Espainiako 17 lekutan.

Jarduera horien bidez, Endesako borondatezko langileek eta Gurutze Gorriko boluntarioek aholkuak ematen dizkiete erakundeak identifikatutako familia ahulei, haien faktura elektrikoa optimizatzeko eta instalazio elektrikoak hobetzeko prestakuntzaren eta gomendioen bidez, haiek hondatzearen ondoriozko arrisku-egoerak saihesteko.

“Gurutze Gorriak, haiekin dugun konfiantzaz gain, kapilaritate handia du lurralde nazional osoan, eta oso gogoko dugun onuradun mota bat du, behartsuenak direlako. Hori da, hain zuzen ere, Gurutze Gorria hitzarmen horien bidez hornidurak eskuratzea bermatzeko sinatu dugun erakundeetariko bat dela erabakitzera bultzatzen gaituen arrazoietako bat”, azaldu du María Malaxechevarría Endesako Iraunkortasuneko zuzendari nagusiak.

“Gizadia da inspirazio-iturri nagusia. Besteen azalean jarri behar duzu, besteen kezkekiko sentiberatasun hori izan. Guk, horniduretarako sarbidea bermatzeaz gain, atsegin dugu esatea berme hori betetzen ari garen inguruko kezkak kontuan hartuta egiten dugula”, erantsi du Malaxechevarríak. Programa guztiz aitzindaria izan zen 2015. urtean, eta faktura elektrikoa eta energia aurreztearen eta eragimenaren arloko aholkularitza optimizatzen saiatzen da.

Ekimen horrek bereziki eragiten du ongizateari edo segurtasunari buruzko gabezia nabarmenak dauden etxeetan. Etxetresna elektrikoak erosten dira, hala nola hozkailuak, bitrozeramikak, galdarak, erradiadoreak edo garbigailuak, behar duten etxeetarako, eta pertsonen segurtasunari eragin diezaioketen arrisku elektrikoko instalazioak dituzten etxebizitzetan birgaitzeak egiten dira.

Balio partekatua sortzea

“Gaur egun ezin duzu pentsatu ingurune batean zaudela, enpresaren edo zure partikularraren onurarako bakarrik. Gu, Endesan, horretaz jabetzen gara, eta horregatik dugu “balio partekatuaren sorkuntza” izeneko metodologia, hain zuzen ere, gauden inguruneetan sentiberak izaten eta kezka horiek zein diren ikusten saiatzen dena. Horretarako, inguruaren erradiografia sozioekonomikoa egiten dugu, eta balioa sortzen duten proiektuak garatzen ditugu”, azaldu du Endesako Jasangarritasunaren zuzendari nagusiak.

Gainera, Endesak eta Gurutze Gorriak, jarduteko orduan funtsezkoak diren zenbait printzipio partekatzeaz gain, barnean lan egiteko ere balio dute. Adibidez, adibide argi bat da enpresa elektrikoak “Erantzukizun publikoko funtsa” sortu duela, hau da, pandemiaren ondorio sanitarioak eta ekonomikoak arintzen saiatzea, 25 milioi euroko funtsa aktibatuz. “Abian jarri genuen programetako bat izan zen enplegatuei beren funts ekonomikoak emateko aukera ematea, guk bikoiztu egingo genukeena, hainbat gizarte-erakunderi, besteak beste, Gurutze Gorriari. Langileen dohaintzen %52 Gurutze Gorriari eman zitzaion, horrek esan nahi du gure langileek antolakundean duten garrantzia eta konfiantza”, azpimarratu du.

Azken finean, aliantza honekin, Mariak dioenez, “pertsonen bizitza aldatzen saiatzen zara, eta hori ez da hain erraza zure eguneroko lanean; beraz, hori gertatzen denean, oso motibatua sentitzen zara. Jende askorengana iristeko gai izan gara, behar handiz, une zail batean”.

Humanidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.