Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Eguzkiaren esposizioa larruazaleko minbiziaren arrisku-faktore handiena da. Melanoma da larriena, oso azkar zabaltzen delako. Azaleko minbiziak gero eta eragin handiagoa duen arren, oso erraza da aholku horiekin prebenitzea.

Udarekin batera, askotan ez gara jabetzen larruazala behar bezala ez babesteak duen arriskuaz. Azken urteotan, larruazaleko minbizi-kasuek gora egin dute modu kezkagarrian, ziurrenik eguzkitan egoteko ohiturengatik. Baina azaleko minbizia oinarrizko neurri batzuen bidez errazago saihets daitekeen gaixotasunetako bat da. Horren zeinuak goiz ikus daitezkeenez, oso fase goiztiarrean antzeman daitezke, eta, horrela, neurriak azkar har daitezke, okerrera egin ez dezan.

Hauek dira zure larruazala babesteko eta azaleko minbizia prebenitzeko jarraitu behar dituzun aholku batzuk:

1. Erabili zure larru-motarako egokia den fotobabeslea. Gomendagarriena da ohitura horri urte osoan eustea, eta ez udan bakarrik.

2. Eguzki-babesa aplikatzen du beti etxetik irten aurretik.

3. Eguzkipean egoteko, pixkanaka egin behar dugu, erredurak saihesteko.

4. Uretatik irtetean, ondo lehortu, ur-tantek larruazalean luparik ez izateko.

5. Eguzki-babeslea bi orduz behin edo bainatu ondoren aplikatu behar da.

6. Erabili eguzkitako betaurrekoak.

7. Oso garrantzitsua da burua eguzki-izpietatik babestea txanoekin, kapelekin edo zapiekin.

8. Saihestu jarduera fisikoak eguneko erdiko orduetan (12: 00etatik 16: 00etara).

9. Kontsultatu talde mediko edo farmazeutikoarekin medikazioren bat hartzen ari zaren, farmako batzuek larruazala eguzkiarekin kontaktuan jartzen baitute eta erredura-indize handiagoa sor baitezakete.

10. Kontuz ibili haurren larruazalaren babesarekin. Eguzkitan egon behar badute, fotobabesgailuaz gain, arropa arina eramatea komeni da, ahalik eta gehien estaltzeko.

Aholku horiez gain, gure azala aldizka aztertzeak edozein ilargi edo beste edozein hazkunde berri edo anormal identifikatzen lagun dezake. Komeni da hilean behin berrikustea, ilargi berririk dagoen edo lehendik daudenetan aldaketarik dagoen ikusteko. Argazkiak egin ditzakegu bilakaera ikusteko, eta edozein alterazioren aurrean, lehenbailehen dermatologoarengana jo behar dugu.

Cruz Roja, Minbiziaren aurkako Espainiako Elkartearekin (AECC) lankidetzan, herritarrak gai horren inguruan sentsibilizatzeko hainbat ekintza jartzen ditu abian udan. Fuerteventurako uhartean, bi erakundeak elkarlanean aritu ziren zenbait astez, larruazalaren zaintzari eta beroak udan uharteko hainbat tokitan dituen ondorioei buruz informatzeko eta sentsibilizatzeko. Melillan, Gurutze Gorrian eta larruazaleko minbizia prebenitzeko kanpaina egin zuten bi asteburutan, herritarrek azterketa dermatologikoa doan egin ahal izateko.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.