Eduki publikatzailea

“Haiengatik jan dut, berotu ahal izan naiz, haiengatik izan da”
INGURUMENA
“Haiengatik jan dut, berotu ahal izan naiz, haiengatik izan da”
21/02/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja

• Gaur egungo egoera dela eta, herrialdeko etxe askok zailtasun handiak dituzte oinarrizko beharrei erantzuteko, batez ere etxebizitzari, gasari eta elektrizitateari dagokienez. Hazkunde progresibo horren ondorioz, etxebizitza ahulenentzat iristezinak izatera irits daitezke.

Hotzak Salamancako probintzia osoa astintzen du, eta zero azpiko tenperaturak gelditu egiten dira. Urperatutako termometroak eta izotza protagonista bihurtu dira azken asteetan, ez hiriburuan bakarrik, udalerri gehienetan baizik, eta egoerak egun asko iraungo du oraindik.

Egoera horren aurrean, eta argiaren prezioak gora egiten duen bitartean, pertsona askok ezin dituzte oinarrizko energia-zerbitzuak eskuratu. Horrek ondorio larriak dakarzkio bere ongizateari, eta, jakina, osasun-arazoak. Energia-pobrezia duen etxe batek bizigarritasun-baldintza txarrak ditu, hala nola erosotasun termikorik eza, eta, gainera, ez ordaintzeko edo hornidurak deskonektatzeko arriskua, baliabiderik ez duelako.

Pobrezia energetikoa gure herrialdeko pobreziaren aurpegi ugarietako bat da. Gurutze Gorriak lan egiten duen pertsona zaurgarriengan du eragin berezia arazo horrek. Erakundeak urteak daramatza egoera horiei erantzuteko lanean, baina gaur egungo testuinguruak (prezioen igoera, Ukrainako gatazkaren ondorioek eragindako energiaren garestitzea edo pandemiaren etenak) erronka ugari dakartza familia askorentzat. Horregatik, Erakundearen Energia Pobrezia proiektuaren baitako ekintzak bereziki beharrezkoak dira une honetan.

Egoera horri eta beste batzuei erantzuteko, Gurutze Gorriak duela hilabete batzuk Gurutze Gorria Erreakzio Plana jarri zuen abian, zuzeneko, hurbileko eta zeharkako laguntza-plana. Laguntza erreala eta hurbila, epe luzera, krisialdi honetan sortutako beharrei erantzuteko.

Gurutze Gorria Erreakzio Plana: zuzeneko erantzuna

Plan hori gauzatzeko, besteak beste, ostatuetarako eta etxebizitzetarako diru-laguntzak ematen dira, elektrizitate-, ur- eta gas-zerbitzuak ordaintzen dira, etxebizitzetako ondasunak edo altzariak ematen dira, eta ura eta elektrizitatea aurrezteko kitak edo kontsumo txikiko etxetresna elektrikoak ematen dira. Baina, zeharkako ikuspegi integral horretatik, jarduketa horiek ere ez dira Gurutze Gorria Erreakzio Planaren ardatz bakarra.

Laguntza ekonomikoez gain, informazioa, laguntza eta laguntza funtsezkoak dira. Adibidez, energia kontsumitzeko estrategiei buruzko informazioa, edo gizarte-baliabideei buruzko izapideei eta kudeaketei aurre egiteko laguntza eta gizarte-laguntza.
Rosa María Ciudad Rodrigoko (Salamanca) bizilagunarentzat, Gurutze Gorriaren laguntza ezinbestekoa izan da etxea osasunarentzat erosoa eta segurua izan dadin.

"Gurutze Gorriaren laguntzari esker, hemen nago. Jan egin badut haiengatik izan da, berotu ahal izan badut, haiengatik izan da"

Hiru urte eman zituen berogailua piztu ezinik, egoera pertsonal eta ekonomiko korapilatsuagatik. Gurutze Gorriko Ingurumen Sailak (Salamanca) energia-ikuskaritza egin zuen, eta, horren ahultasuna zela eta, berogailua (oso zaharra) aldatu eta berria jarri zuten. Pelletak ere eman zituzten. “Egun batean, Gurutze Gorritik galdera hau egin zidaten: “Arrosa, nola berotzen zara neguan?”. Eta esan nien, eskularruekin, ur beroko poltsekin egiten dut lo… ahal dudan bezala berotzen naiz. Eta horrela ezin nuela bizi esan zidaten. Nire etxera etorri ziren, denei begiratu zieten, azterketa bat egin zidaten eta berogailuaren ordez beste bat jartzea erabaki zuten, eta pellet-berogailu bat jartzea”, azaldu du Rosa Mariak.

Errenta txikiak dituzten, fakturak ordaintzen ez dituzten edo pobrezia energetikorako arriskua duten pertsonen kasuan, Gurutze Gorriak etxebizitzako energia-kontsumoa, etxetresna elektrikoak erabiltzeko ohiturak eta fakturak berrikusten ditu. Rosa Mariak, 61 urtekoak, hunkituta gogoratzen du bere iragan zaila, eta harro dio erakundearen laguntza funtsezkoa izan dela bere bizitzan, bai etxea hobetzeko orduan, bai laguntza behar izan duen alderdi guztietan. “Oso une gogorrak igaro ditut. Oso ondo bizi nintzen, oso egoera ekonomiko erosoan... dibortziatu nintzen eta ezer gabe geratu nintzen, egoera psikologiko oso txarrean. Gurutze Gorriaren laguntzari esker, hemen nago. Haiengatik jan dut, berotu ahal izan naiz, haiengatik izan da”, gogoratu du.

"Egin dezakeena, eman dohaintza, etortzen delako eta jende asko dagoelako benetan behar duena"

Gurutze Gorriko Ingurumen Sailak, Salamancan, zeharka lan egiten du pobrezia energetikoari aurre egiteko, eta erakunde humanitarioak babesten dituen erabiltzaile mota guztiei zuzentzen zaie: arazo ekonomikoak dituzten pertsonei, familiei, etorkinei, gazteei eta helduei.

Rosa Maríak, gaur egun, Ciudad Rodrigoko landare-ekoizpeneko mintegi batean egiten du lan. Han, zoriontsu dagoela dio, eta lankideek "eromenez maite dute". Beste behin ere eskertzen du Gurutze Gorriak bere bizitzaren norabidea aldatu izana, alderdi garrantzitsu bat azpimarratu gabe. “Jendeak jakin nahi du dohaintzak, txikiak nahiz handiak izan, behartsuengana iristen zaizkigula. Egin dezakeenak, eman dezala, bai iristen delako eta jende askok behar duelako benetan”, ondorioztatu du.

Pertsonentzako zuzeneko arretaren adierazleak

2022aren amaieran, Gurutze Gorri Erreakzionatzailearen Planak esku hartu zuen:
•    74 zentro
•    895 erantzun
•    496 lagun artatuta
Pertsona bakoitzak emandako 1,8 erantzunetatik, %70 emakumeak dira.
% 44 energia-hornidurak ordaintzeko eman dira;% 24, sukaldeko ondasun-entregak eta berokiak;% 22, energia-informazioa; eta% 7, energia-alderdiei buruzko trebakuntza.
2022an, Gurutze Gorriak nabarmen egin du gora, oro har, eskaerek: 346.000tik 447.000ra igo zen iaz, 340.000 lagunetik gora, hau da, %30etik gora.

Humanidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.