Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Gurutze Gorria eta Accenture Fundazioa elkarrekin ari dira lanean Espainian emisioak konpentsatzeko estrategia bizkortzeko, CO (MPENSA) 2 planaren bidez, eta, horrela, erakundeak klima-neutraltasuna lor dezan 2030ean. Helburu hori betetzeko, plataforma digital bat garatu da, basoberritze-proiektuak arintzen dituena eta bizi-ziklo osoan leheneratutako ekosistemen kudeaketa adimentsua egiten duena.

Proiektu honek teknologia jartzen du mahai gainean, ekosistemak lehengoratzeko funtsezko aliatu gisa. Plataforma Valverde del Caminon (Huelva) jarri dute martxan, pilotu gisa, eta 430 tona CO2 xurgatuko ditu datozen 30 urteetan.

Pablo Navajo Gurutze Gorriako Ingurumen zuzendariak adierazi duenez, ingurumena leheneratzearen bidez egiten ditugun ekintzak, gure jardueren ekonomia-, gizarte- eta ingurumen-inpaktua neurtzeko teknologia aplikatuz, gure jardueraren kalitatea hobetzeko modu bat dira. Proiektuak 250.000 dolarreko dohaintza jaso du Accentureren eskutik maila globalean, eta 120.000 dolar gehiago doako aholkularitzan, Espainiako Accenture Fundaziotik ekarrita.

Lursailei buruzko informazioa lortzeko, droneak eta satelite-irudiak erabili dira. Datuak harrapatu ondoren, informazioa prozesatzen da, lursail bakoitzaren inbentarioa egin ahal izateko eta sortutako onuren kalkulua hiru mailatan automatizatzeko: zuhaitza, lurra eta proiektua. Azkenik, ekosistemaren biki digitalari esker, informazio hori plataforman bistaratzen da, 2D eta 3D irudiekin. Gainera, adimen artifizialaren bidez, plataforma gai da leheneratutako ekosistemak sortutako onurak kalkulatzeko, hala nola CO2 xurgapenak, eta baita oraindik gauzatu ez diren proiektu berriak modu adimentsuan aurreikusteko eta diseinatzeko ere. “Teknologia honen bidez, gainera, gure jarduketen trazabilitatea bermatu ahal izango dugu, eta beste erakunde, enpresa eta herritar batzuen parte-hartzea erraztuko dugu beharrezko jardueretan, Pablo Navajok defendatzen duenez”.

Karbono dioxidoa atmosferatik zuzenean harrapatzeko naturan oinarritutako soluzioek, biodibertsitatea eta garapen komunitarioa sustatzeaz gain, rol garrantzitsua dute Espainiako Gurutze Gorriaren deskarbonizazio-estrategian. Gure lankidetzari esker, teknologia ekosistemak eta pertsonak ahalduntzeko gai dela erakutsi dugu, ekosistema naturalen birsorkuntza eraginkorragoa eta eraginkorragoa eginez eta pertsonak jarduerak egiteko modu berri honetan trebatzea erraztuz. Ana Millán, Accenture Fundazioko eta Accentureko Negozio Arduratsuko zuzendaria.

Proiektuak BIGM, ren laguntza ere izan du, zeinak basoko biki digitalaren bisorea (digital twin) garatu duen, eta Förarena, zeinak baso-aditu gisa parte hartu duen zuhaitzak eta espezieak identifikatzeko IAren garapenean. Horrez gain, Fundación Accentureren online eta doako prestakuntza-plataforma den Fundaularen bidez, Restauración de ecosistemas” izeneko ikastaroa jarri da jendearen eskura, ekosistemak lehengoratzeko prozesua eta fase bakoitzari aplika dakiokeen teknologia hasieratik amaierara azaltzen dituena.

CO(MPENSA)2 Plana

Gurutze Gorriaren ingurumen-estrategiak 3 urrats jarraitzen ditu: isuriak kalkulatzea, ahalik eta gehien murriztea eta murriztu ezin dena konpentsatzea. Murriztu ezin den karbono-aztarna bi modutan konpentsatuko da: kalteberatasun-egoeran dauden familiekin ekintzak garatuz, horiek baitira klima-aldaketa eta pobrezia energetikoa gehien pairatzen dutenak; eta naturguneak basoberrituz.

Estrategia hori hasi zenetik, 2020an, dagoeneko 7.691 tona metriko murriztea lortu da, hau da, % 40ko murrizketa.

Milioika pertsonen egunerokoa dago jokoan. Gurutze Gorriaren agindu humanitarioak ez du baimentzen energia xahutzen jarraitzea etxean tenperatura egokian mantendu ezin diren pertsonak dauden bitartean. Klima-aldaketak kolektibo kalteberenei egiten die kalte, eta, ironikoki, talde horiek dira kolektibo horretan gutxien laguntzen dutenak, beren baliabide faltagatik. Gurutze Gorriarentzat errealitate bat da karbono dioxidoaren eta berotegi efektuko gasen emisioak baso-berritzearen bidez indargabetzea, landareek atmosferaren CO2 xurgatzeko duten ahalmen fotosintetikoa aprobetxatuz.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.