Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Somaliak 40 urtean izan duen lehorte txarrenaren ondorioz, gero eta pertsona gehiago daude etxetik alde egitera, elikadura-segurtasunaren bila. Lekuz aldatutako pertsonei arreta berezia jartzen ez bazaie, gosete izateko aukera %25 inguru handituko da, Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Nazioarteko Elkarteen Federazioaren (IFRC) kalkuluen arabera. Milioi bat pertsonak etxea utzi behar izan dute.

Kalkuluen arabera, Somalian ia 8 milioi pertsonak elikagaien eskasia larri bati egin behar diote aurre, eta hori areagotu egin daiteke gosete bihurtu arte. Herrialdeko gatazkak, klima-krisien ondorioak eta pandemiaren ondoriozko koletazoak dira elikadura-krisi horren atzean daudenak. Nazio Batuen elikagaien segurtasunari buruzko azken azterketen arabera, Somalia “inflexio-puntu” batean dago, eta bertan, ehunka mila somalien bizitza arriskuan dago berehala.

Somaliako egungo gose-krisiak ez du oraindik gosea kategorizatzeko atalaserik, baina litekeena da egoerak okerrera egitea hurrengo hilabeteetan. Munduko gosea monitorizatzeaz arduratzen den nazioarteko erakundearen azken txostenak adierazten du litekeena dela hurrengo hilabeteetan egoerak okerrera egitea, eta gosea 2023ko apiriletik ekainera bitartean Somaliako eskualde batzuetara iristea aurreikusten du.

Milioi bat pertsonak baino gehiagok etxetik alde egin behar izan dute gose-krisiaren ondorioz, eta kopuru hori handitzea espero da. Dagoeneko gainpopulatuta dauden behin-behineko kokalekuetan gero eta gehiago lekualdatzen direnez, edateko ura, saneamendua, nutrizioa eta osasun zerbitzuak eskuratzeko aukera mugatuko da.

Etengabe mugitzen ari diren familiei laguntza humanitarioa ematea da langile humanitarioen erronka handienetako bat. Ilargi Erdi Gorri Somaliko taldeek, IFRCren laguntzarekin, klinika mugikorrak dituzten komunitate nomadetara iristea dute helburu, herrialdeko urruneko eskualdeetan oinarrizko osasun-zerbitzuak emateko.

"Lekualdaketa da Somaliako lau faktore nagusietako bat, edo 'gosete mehatxuaren biderkatzaile' bat. Beste hiru faktoreak lehorteak okerrera egitea, elikagaien prezioak igotzea eta borrokak dira. Lekualdatuen behar espezifikoei eraginkortasunez erantzuteak nabarmen murriztuko du gosete izateko aukera", azaldu zuen duela aste batzuk Mohammed Mukhier IFRCk Afrikarako duen eskualdeko zuzendariak.

Gosete aukerak murrizteko premiazko ekintzetako batzuk osasun eta nutrizio zerbitzuak indartzea, esku-dirutan laguntzea eta aterpea dira.

Somaliko Ilargierdi Gorriak filialen sare nazionala du, eta boluntario ugari herrialde osoan. Osasun-zentroen sare zabala ere badu. Ilargierdi Gorriko taldeek familiei dirua esku-dirutan ematea dute helburu, haien elikadura- eta osasun-beharrak eta bestelako premia larriak asetzeko. Esku-diruak askatasuna ematen die pertsonei beren familiei osasuntsu egoten laguntzeko gehien behar dutena aukeratzeko, eta komenigarriagoa da nomaden komunitateentzat, bestela, laguntza gauzaz eraman beharko bailukete mugitzean.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.