Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Gurutze Gorriak ingurune osasungarriak eta jasangarriak sortzeko lan egiten du, eta bere estrategiaren zati bat erakundeak +CO(mpensa)2 planaren barruan sortutako CO2 emisioen kalkuluan, murrizketan eta konpentsazioan oinarritzen da. Ekosistema naturalak basoberritzea eta leheneratzea funtsezko alderdiak dira gure ingurunearen osasuna eta kalitatea hobetzen laguntzeko.

Horretarako, Albelda de Iregua udalerriko (Errioxa) ingurune naturala aukeratu da. Bertan, ia 29 hektareako baso-berritzea amaitzen ari da, eta 35.000 zuhaitz inguru daude (pinazi-pinaziak, arteak, haritz zurixkak eta serbalak), hiru udal-lursailetan.

Joan den martxoaren 4an, laurogei boluntariok baino gehiagok osatutako espedizio bat izan zen jardunaldi baten buru, basoek duten funtsezko eginkizunaz herritarrak kontzientziatzeko, bai CO2 delakoaren arrastoa xurgatzeko (ezinbestean, guztiok sortzen dugu), bai inguruko ingurunearen jasangarritasuna bultzatzeko. Egun horretan, hainbat espezietako 500 zuhaitz landatu ziren, baso misto bat sortzeko: 150 pinazi-pinu, 100 haritz erkitxo, 100 artadi, Arizonako 50 altzifre, 50 zibre arrunt eta 50 thuyar.

Errioxako CO2 xurgatzeko proiektua osatzen duten hiru lurzatietan aurten egiten ari diren lanen zati da saio hau. Lan horien ondorioz, 29 hektarea basoberritu dira, eta Gargantilla alderdian ari dira egiten.

"CO2 emisioa saihestu ezin dugunez, basoberritze honen bidez konpentsatu nahi dugu"

Proiektuak ia 35.000 zuhaitz landatzea aurreikusten du: 25.220 pinaburu, 7.450 arte, 1.570 haritz erkamezti eta 500 serbal. Baldintza hoberenetan xurgatutako CO2 tonak 5.300 tonatik gorakoak izango lirateke, hau da, Gurutze Gorriak Espainia osoan igorritako 21.000 tonen %25. Horrek aurrerapauso handia dakar erakundearen helburu orokor handienetako baterantz: 2020-2030 aldirako karbono-neutraltasuna lortzea. Basoberritze hori Erakundeak 2020an hainbat autonomia-erkidegotan hasitako beste landaketa batzuei gehitzen zaie. Hain zuzen, Errioxako Ocon eskualdean egin ziren landaketak, eta horien helburua izan zen, besteak beste, Gurutze Gorriak komunitatean bertan eta Nafarroan sortzen duen karbono-aztarna konpentsatzea.

Errioxako Gurutze Gorriaren Ingurumen arduradunak, Gabriel Alcañizek, adierazi du oso garrantzitsua dela proiektua, lurra oso higatuta dagoelako eta, ondorioz, orografia-arazoak dituelako: “hau bezain malkartsua den lur batean esku hartzea erronka handia da landatze-lanak egiteko, izan ere, leku malkartsuenetan eskuz egin behar da zuhaitz-belarra.

Zalantzarik gabe, ekimenak interes handia du ingurumenean; izan ere, lurzoruaren berreskuratze ekosistemikoari lagundu nahi dio, lurzorua mantendu eta higadura hori geldiaraziko duten landare-motak erabiliz. “CO2 emisioa saihestu ezin dugunez, basoberritze honen bidez konpentsatu nahi dugu”, dio Alcañizek.

Proiektua garatzeko, Gurutze Gorriak, basoberritze-proiektuaren sustatzaile den aldetik, erreferentziako enpresa espezializatuen laguntza du, bai baso-proiektua diseinatu eta idazteko, bai baso-lanak garatu eta ikuskatzeko, bai Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren aurrean xurgapen-proiektua erregistratzeko aholkularitza espezifikoa emateko.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.