Eduki publikatzailea

Informazioa, prebentzioa eta babesa ematea, Ordesako Parketik (are gehiago) gozatzeko
INGURUMENA
25/07/2022
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Bigarren urtez jarraian, Gurutze Gorria berriz ere Ordesa eta Monte Perdido parke nazionalean dago. Uztailaren 25etik abuztuaren 31ra arte, hainbat autonomia-erkidegotako boluntarioek lehen laguntzak eta ingurumen-jarduerak egingo dituzte bisitariek beren egonaldia segurtasunez gozatu ahal izan dezaten.

Ingurumen-boluntariotza horren xedea da Parkera joaten diren pertsona guztiei lehen osasun-laguntzak ematea, edozein motatako ezbeharren aurrean, ziztada batetik bihotza eta birikak bizkortzeko; horretarako, desfibriladore bat dago instalatuta. Beharrezkoa bada, eragindako pertsona dagokion baliabidera eramango da. Iazko abuztuan, Gurutze Gorriak 280 lagun artatu zituen, Parkean lesioren bat izan zutenak, gehienak arinak. Hala ere, 27 lekualdaketa egin ziren inguruko anbulatoriora, eta beste hiru 061 zenbakiko anbulantzietara. "Joan den udan lehen aldiz Gurutze Gorriaren eta parkearen arteko lankidetzak eman zituen emaitza bikainek bi erakundeak animatu dituzte esperientzia errepikatzera eta astebete gehiago luzatzera", adierazi du Gurutze Gorriak.

Estaldura hori emateko, berriz ere laguntza-postua jartzen da belardian, eta bertan esku hartzeko beharrezko ekipamendua egongo da. Ordesako bidezidorretatik joaten diren sorosleek osasun-motxilak eramango dituzte, txangozaleei bertatik bertara laguntzeko beharrezko materialez hornituak.

Iazko abuztuan Gurutze Gorriak Parkean lesioren bat jasan zuten 280 lagunei lagundu zien.

Garatu beharreko beste funtzioetako bat erabiltzaileak ingurumen-jardunbide egokien inguruan sentsibilizatzea da. Boluntarioek gune babestua babesteko araudia gogoraraziko dute, hala nola hondakinak botatzeko debekua, naturaren lasaitasuna asaldatzeko debekua, ibai edo idoietan bainatzeko debekua, landareak hartzeko debekua eta, batez ere, txakurrak aske eramateko debekua.

Sei autonomia-erkidegotako boluntarioak

Aurten, Aragoiko boluntarioez gain, Kataluniako, Nafarroako, Euskal Autonomia Erkidegoko, Madrilgo eta Valentziako boluntarioek ere parte hartu dute. Astero, 11 lagunek osatuko dituzte taldeak: osasun-prestakuntza dutenak (medikuntza, erizaintza, osasun-larrialdietako teknikaria, sorosleak) eta ingurumen-prestakuntza dutenak (ingurumen-logoak, hezitzailea, geologoa, biologoa, eta hizkuntza desberdinetako itzultzaileak).

Uda honetako beste berritasun bat FEDMErekin (Federación Española de Deportes de Montaña y Escalda) lankidetzan aritzea da. Federazio horrek ingurumen-inkestak eta bisitarien portaerari eta erregistratzen diren istripuei buruzko datuak bilduko ditu.

Programa horren esparruan, joan den udaberrian, Gurutze Gorriak lehen sorospenei eta desfibriladorea erabiltzeari eta erabiltzeari buruzko prestakuntza-ikastaroa eman zien Ordesako Parkeko langileei, "eta lankidetza estua izan du urte osoan zehar".

Huescako probintziako batzarreko Ingurumen Arloak bultzatutako proiektu honek, besteak beste, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren, Parke Nazionalak Erakunde Autonomoaren, Ordesa Monte Perdido parkearen eta Torlako Udalaren finantzaketa eta lankidetza ditu.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.