Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Zamoran, Nafarroan eta Katalunian asteburuko suteak izan dira nagusi. Gurutze Gorria mobilizatzen ari da egoera horri aurre egiteko.

Suak Espainiako penintsulako hainbat toki suntsitzen ditu, eta Gurutze Gorria gogor ari da lanean egunotan, itzaltzen laguntzeko.

Kalkuluen arabera, Culebra mendilerroko suteak 30.000 hektarea inguru kiskali ditu Zamora probintziako mendebaldean. Gurutze Gorriak 300 pertsona baino gehiago artatu ditu Zamorako hainbat aterpetxetan, laguntzen aritu diren 50 boluntarioei esker. Guztira, bost aterpetxek (Camarzana de Tera, Alcañices, Villadeciervos eta Benavente) zerbitzua eman dute Gaztela eta Leongo suteetan asteburu honetan. Gurutze Gorriak ere arreta handia eskaini die aterpetutako adinekoei eta patologia larriak dituzten pertsonei, hala nola arnas gutxiegitasun kronikoa (BGBK).

Erakundeak 30 kide ere izan ditu (osasun-langileak, giza baliabideak, sorosleak eta gainerako profesionalak), baita 10 ibilgailuko flota ere. Atzo, igandea, sutea egonkortu egin zen, tenperaturaren jaitsierari eta euriari esker, eta Gurutze Gorriaren dispositiboa itxi zuten.

Joan den ostiralean, ekainaren 17an, hasi zen guztia, Sarracín de Alistan larrialdiko 2. maila ezarri zenean, Aliste Eskualdean izandako sutearen ondorioz. Gurutze Gorriak Zamorako ERBE taldeak aktibatu zituen, eta bertara joan ziren egoera baloratzera, egungo eta etorkizuneko balizko beharrak hautematera eta laguntza antolatzera. Ondoren, behin-behineko lehen aterpetxeak ezarri ziren. Sugarrek gogortasun handiz jarraitu zuten aurrera larunbat osoan, eta Gurutze Gorriko taldeek kaltetutako herritarren behar guztiei erantzun zieten. Igandeko lehen orduan, etxera itzul zitezkeela esan zitzaien herritarrei, eta gauean, irekita zegoen azken aterpetxea indargabetu zuten.

Suak Nafarroan eta Katalunian

Nafarroak ere pairatzen du sugarren suntsipena. Joan den larunbatean hainbat sute piztu ziren, une honetan oso kritikotzat jotzen direnak. Suteetako bost aktibo eta kontroletik kanpo mantentzen dira, eta San Martin Unx eta Valdorban, Gares eta Erreniega mendilerroan bi foku oso aktibo daudela uste da. Nafarroako Gurutze Gorria laguntza ematen ari zaie su horiek itzaltzen parte hartzen dutenei, baita aterpea ematen ere etxetik atera diren pertsonei. Dagoeneko 13 udalerritan 900 pertsona inguru lekualdatu dira. Zangozan, Gurutze Gorriak aterpetxeko enplegu-erregulazioko espedientea zabaldu du, ebakuatuak artatzeko. Hornidura-lanak ere egiten ari dira.

Azken orduetan behin-behineko 3 aterpetxe jarri dira Murillo el Fruton, Zangozan eta Tafallan, arriskuan dauden herrietatik aterpetutako pertsonei ostatu emateko. Halaber, Ablitasetik, Iruñetik, Garesetik eta Tafallatik dauden fokuei laguntza logistikoa eman zaie, eta Carrefour Fundazioarekin larrialdiko hitzarmena aktibatu da, birkokatutako pertsonei eta esku-hartzaileei hornidura emateko. Valtierrako egoitzatik atera dituzten adinekoak dagoeneko itzuli ahal izan dira.Katalunian ere hainbat sute antzeman dira, eta Gurutze Gorria martxan jarri da su horietan jarduten duten pertsonei laguntza emateko. 30 sute-foku baino gehiago daude, batez ere bi gunetan (Artesa de Segre eta Solsona). 60 boluntario eta teknikari inguru mobilizatuta daude Artesa de Segre y Solsonan instalatutako gailu logistikoa kudeatzeko. Joan den asteazkenetik, 24 orduko zerbitzua eskaintzen da astelehenetik igandera, 12 orduko txandetan. Suteetan lanean ari diren suhiltzaileei laguntzeko ibilgailuak ere aktibatu dira.

Orain arteko datu globalak

Oro har, oraingoz dauden behin-behineko datuen arabera, Gurutze Gorriak 912 pertsona inguru artatu ditu lurralde batetik bestera, eta larrialdietan lanean ari diren 500 pertsona baino gehiagori eman zaie laguntza. Carrefour Fundazioarekiko hitzarmena aktibatu egin da, eta horri esker 800 pertsona artatu dira eta 75 lo-zaku inguru eman dira.

752 pertsona ingururi eskaini zaie aterpea, 8 aterpetxe zabaldu dira, 13 bat aterpetxe daude erabilgarri, eta 1.220 leku erabilgarri izatera iritsi dira. Erantzunen Taldeak 44 ekipo aktibatu ditu (12 hornidura, 11 aterpetxe eta logistika, 7 osasun ekipo eta bat psikosoziala). 40 ibilgailu baino gehiago ere zabaldu dira.

Botones Donaciones

ahoraRelatedNews

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.