Eduki publikatzailea

Gurutze Gorriak ibilgailu-flota eraldatzen du, jasangarriagoa izan dadin
INGURUMENA
Gurutze Gorriak ibilgailu-flota eraldatzen du, jasangarriagoa izan dadin
29/10/2021
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Mugikortasun-modu berriek, ingurumena bezala, orain arte erabilitako ibilgailuen inpaktua birpentsatzera behartzen dute. Gurutze Gorria, bere karbono-aztarna murrizteko asmoz, dagoeneko hasiak da bere auto asko ordezkatzen.

Ordezkatu hobetzeko. Hori da Gurutze Gorria jarraitzen ari den aitzakia; izan ere, erakundeak dituen ibilgailuak iraunkorragoak diren ibilgailuengatik aldatu nahi dira, karbono-aztarna gutxitzeko eta, gainera, segurtasuna areagotzeko. Horrela, 15 eta 10 urtetik gorako auto edo anbulantzia guztiak pixkanaka erretiratuko dira, horien ordez gutxiago kutsatzen duten ibilgailuak sar daitezen.

Gaur egun, Gurutze Gorriak 6.200 tona CO2 inguru isurtzen ditu, hau da, isurketa guztien % 52 inguru. Egoera hori aurrez aurre kontrajartzen da ibilgailu elektrikoek eskaintzen dutenarekin, zero emisio igortzen baitute egungo neurketa-sistemarekin. Asmoa da azken horiek pixkanaka sartzea flotan, baldintzek ahalbidetzen duten heinean.

“Aspalditik, Gurutze Gorria ingurumenarekin eta iraunkortasunarekin konprometituta dago. Flotan badaukagu gas natural eta gas likidotuko erregaia duten ibilgailuak”, Jaime Bara Gurutze Gorriko Mugikortasuneko (Flotako) estatu-arduradunak dioenez. Hori bai, 2021. urte honetan aldaketa hori are gehiago indartzen ari da, lehentasunezko ardatza honako hau izango den etorkizunari begira: CO2 isuriak gutxitzea, hori baita Erakundeak klima-aldaketaren aurka daraman borrokaren zati eztabaidaezina.

 

Gurutze Gorrian PGL edo GNC ibilgailuak daude, beste erregai batzuek baino gutxiago kutsatzen dutena

 

Izan ere, Gurutze Gorrian PGL (Petrolioaren Gas Likidotua) eta GNC (Gas Natural Konprimitua) ibilgailuak dauden arren, bi horiek beste erregai batzuek baino gutxiago kutsatzen dute, eta oraindik gasolina eta gasolioarekin konbinatzen dira, baina kontuan izan behar da 2050ean Europar Batasunak errekuntza-ibilgailuak saltzea debekatuko duela. Izan ere, marka gehienek mota horretako ibilgailuak saltzeari uztea ere aurreikusten dute. Aldaketa, edo, hobeto esanda, eraldaketa, ez da aukera bat izango, betebeharra baizik.

Hurrengo urratsak Gurutze Gorriaren Mugikortasun Iraunkorrerako Plana ezartzera bideratuko dira. Plan horretan, ontzidiaren alderdi guztiak ez ezik, mugikortasun iraunkorrarekin zerikusia duten alderdi guztiak ere jasoko dira. Datozen urteetarako ibilbide-orri bat izango da, eta erabakigarriak izango dira mugikortasuna eraldatzeko eta isurketak murrizteko.

 

Lurralde guztiak batera

Gurutze Gorriak bere ibilgailu-flota iraunkorrago batekin ordezteko hartu duen erabakiak erakundeaz haratago doan estrategia bati erantzuten dio. Estrategia horrek 2030 Agenda ere markatzen du, Europako Erkidegoko gobernu gehienen konpromisoarekin. Besteak beste, deskarbonizatu egin nahi da, hau da, flotaren karbono-isuriak murriztu 2050erako, eta ibilgailuak elektrikoak eta zero emisiokoak izatea.

Lurraldeak gidalerro horiek barneratzen ari diren moduari dagokionez, horiek abian jarri dute prozesua. Madrilgo Erkidegoan, adibidez, Madrilgo Gurutze Gorriak dagoeneko ezarri du 10 urtetik gorako ibilgailurik ez ibiltzea, aldez aurretik aztertu diren arrazoi operatiborik gabe. Gainera, gasolina- eta gasolio-ibilgailuak ordezten ari dira petrolio-gas likidotuko ibilgailu berriekin, baita % 100 elektrikoekin ere, ahal den guztietan. Gaur egun, lurraldean dauden 135 ibilgailuetatik 4 zero emisio dira ( % 100 elektrikoak); 15 GLP (ECO); 59k C etiketa dute (berdea); 53k B etiketa dute (horia), eta batek bakarrik ez du etiketa hori, Renault 18 historikoa baita, El Plantíon ikusgai dagoena.

Arabako Gurutze Gorrian, bestalde, bi ibilgailu PGL erregai bihurtu dira, eta oso emaitza positiboak izan dituzte. Gainera, boluntarioen eta lan-kontratuko langileen eskura hiru bizikleta elektriko jarri dira Gasteizko eremuan kudeaketak egiteko, eta Aiaraldeko lokalen artean partekatutako ibilgailu elektriko bat martxan jartzea aurreikusi da.

Castelloneko Gurutze Gorriak azaldu duenez, 2017tik 6 ibilgailu erretiratu dituzte eta, oraingoz, 1 gasolina, 3 gasolina/GLP eta 1 GNC dute. Horrekin, eta 2019tik 2020ra soilik, ibilgailuen aztarna % 30 baino zertxobait gehiago murriztu da, kontatzen dutenez. Gauza bera gertatzen da Nafarroan eta Errioxan. Nafarroako Gurutze Gorrian, eta zehazki Garraio Egokituan, erositako azken 8 ibilgailuek AdBlue onartzen dute, diesel modernoen emisioak murrizteaz arduratzen den gehigarria. Errioxako Gurutze Gorrian, azkenik, badira urte batzuk flota osoa aldatu zela PGL zuten ibilgailu txikiekin.

«Bulego askok horrelako ibilgailuak dituzte, baina etorkizunari begira asko dago egiteko», aipatu du Jaime Bara Gurutze Gorriko Mugikortasuneko (Flotako) estatu-arduradunak. Garraioaren iraultza berri baten aurrean gaude eta propultsio teknologiek oso aldaketa azkarrak izango dituzte, ibilgailu elektrikoen merkatzea eta lurralde osoan zehar elektrolinera sare zabala ekarriko dutenak, ondorioztatu du. 



Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.