Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja

• Aurten Nilofar Bayat, Ricardo Martino, Angelica Dass, SERES Fundazioa, Elena García Armadas eta Valentziako Karitate Elkarteak eskuratu dituzten 2022ko Urrezko Dominez gain, Libanoko Gurutze Gorriak Ohorezko Plaka jaso du. Maiestate Erreginak sariak banatu ditu Valentziako Oceanogràfic aretoan ospatu den ekitaldian, Gurutze Gorriaren "Ser mejores" lelopean..

Une hunkigarriz betetako gala izan zen, Gurutze Gorriaren eta Ilargi Erdi Gorriaren Nazioarteko Mugimendua eta Espainiako Gurutze Gorria Ukrainako gatazkak kaltetutako pertsonekin egiten ari diren lanari buruzko bideo batekin hasi zena; eta zazpi pertsona eta erakunde sarituen aurkezpenarekin jarraitu zuena. Oraingo honetan, Gurutze Gorriaren eta Ilargi Erdi Gorriaren Nazioarteko Mugimenduaren Munduko Egunean (maiatzak 8) kokatzen den ekitaldiak omenaldia egin zien Mugimenduaren Oinarrizko Printzipioei, balioei, historiari eta lorpenei. Erakundea hasieratik gidatzen duten funtsezko printzipio horietako lau poema eder batzuetan islatu ziren, eta gizarte-erreferenteak errezitatu zituzten, hala nola Ines Enciso, Luis García Marquina, Amanda Granda poetaren egilea edo Angelica Dass argazkilari saritua.

Bere ahaleginagatik, elkartasunagatik eta konpromiso sozialagatik, Urrezko Dominen lehen saria Afganistango emakumearen eskubideen defendatzaileak eta Afganistandik ihes egitea lortu zuen gurpil-aulkiko kirolariak jaso zuen, Nilofar Bayatek, baita Madrilgo Niño Jesús Unibertsitate Ospitaleko zainketa aringarri pediatrikoen ataleko buruak eta "porque Viven" Fundazioaren bultzatzaileak ere; Ricardo Martino, argazkilari brasildarra eta «Humanae» proiektuaren sortzailea; Angélica Dass, gizateriaren askotariko edertasuna erakusteagatik, arrazari lotutako estereotipoetatik ihes egiten duen azalaren koloreari buruzko ezohiko hausnarketa baten bidez; SERES Fundazioa, konpromiso soziala eta enpresen lidergo arduratsua sustatzen duena; CSIC-UPM taldeko buru den ingeniari industriala, munduko lehen exoeskeleto pediatrikoa garatu duena; Elena García Armada eta Valentziako Karitate Elkartea, gizarte-laguntzakoa, etxerik gabeko eta gizarte-bazterketako arriskuan dauden pertsonen oinarrizko premiei erantzutera dedikatzen dena. Gaur egun, besteak beste, jantokia, 153 harrera-plaza edo haurtzaroko, etxebizitzako eta enpleguko programak ditu.

Libanoko Gurutze Gorriak, bere aldetik, aurtengo kondekoraziorik handiena jasotzen zuen, Ohorezko Plaka, esaterako, gizarte-konpromisoagatik, krisi-egoeran erantzunaren egokigarritasunagatik, eta Libanoko pertsonek gehien baloratzen dutena izateagatik, Nazio Batuen edo Munduko Bankuaren aldean.

Javier Senent Espainiako Gurutze Gorriko presidenteak hitzaldian adierazi zuenez, garai zailak dira, eta gizartearen erantzun kolektiboak eta solidarioak behar dira, eta badago zer hobetu. Hori dela eta, erakundearen egungo gizartea, leloa eta helburua hobetzeko apustua egitera animatu zuen. Bere hitzaldian azaldu zuenez, Gurutze Gorria batzuetan borrokalarien, aurkarien, desadostasunen edo etsaien artean dago, eta ez dute ulertzen Gizateriaren, Neutraltasunaren, Inpartzialtasunaren edo Independentziaren kontzepzioa. Printzipio horiek, gaur egun, inoiz baino garrantzitsuagoak dira jardunean dauden gatazka armatuengatik, Ukrainakoa kasu.

«Gizaki batek eskaintzen duen gauza on guztiaren isla»

"Pertsona eta erakunde horiek askotarikoak dira, eta munduari begiratzeko modu desberdinak dituzte, baina alde guztietan aurkitzen dute entzuteko, sortzeko, eraldatzeko, artatzeko, zaintzeko eta konpontzeko modua", adierazi zuen Letiziak bere hitzaldiaren hasieran, saritutako pertsona eta erakundeei buruz hitz egitean. Halaber, nabarmendu zuen Gurutze Gorriak “etengabeko konpromisoa” duela munduko edozein lekutan laguntza behar duen gizaki bakoitzarekin; pertsona kalteberak dira “gerrak, COVID-10, aukerarik eza, pobreziagatiko, klima-aldaketagatiko edo gatazka armatuengatiko migrazio-mugimenduak direla-eta, eta erronka handia dira Gurutze Gorriarentzat”. Gurutze Gorriko ohorezko presidenteak eskertu egin zuen “Gurutze Gorriaren betiko lan saiatua, azken urteetan intentsitate handiagoz egin duena. Horren ondorioz, hazten jarraitu du, eta erakutsi du oraindik ere beharrezkoa dela, prestatuta dagoela eta gizaki batek eskaintzen duen on guztiaren isla dela: enpatia, ulermena, laguntza, batasuna, maitasuna, bestearen kontzientzia. Gizakiak zaintzen dituzten gizakiak”.

Ekitaldiaren beste une hunkigarri bat Therese Jamma, Huawei Españako presidenteordearen hitzak izan ziren, Gurutze Gorriaren Urrezko Domina 2019an eta erakundeari betidanik oso lotua. Bera arduratu zen Samar Abou Libanoko Gurutze Gorriko ordezkariari pausoz pauso emateaz, eta eskerrak eman zizkion errekonozimenduagatik, gizarte nazional guztien batasunak Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Nazioarteko Mugimenduaren potentzialtasuna erakusten duen une batean. Mugimendu horrek, gaur egun, milioika pertsona desplazatzen ditu, COVID-19aren krisiaren aurreko erantzuna alde batera utzi gabe, eta pertsona eta kolektibo ahulenei laguntzeko jarduera alde batera utzi gabe.

Ekitaldia Silvia Tomas Levante TVko zuzendariak eta Bernardo Guzmán Candena Ser-eko eskualdeko zuzendariak gidatu zuten, eta Ender Bonillak eta Ana Escrivak osatutako dantza bikotearen partaidetzarekin amaitu zen. Urrezko paparrekoa gala baterako.

Puedes ver la retransmisión del acto desde aquí.

Botones Donaciones

ahoraRelatedNews

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.