Eduki publikatzailea

“COPek27 porrot egingo du liderrek ez badiete komunitateei laguntzen klima-aldaketaren lehen lerroan”
INGURUMENA
10/11/2022
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Egiptoko Sharm El-Sheikh hirian izango da klimaren hurrengo gailurra azaroaren 18ra arte. Berriro ere garrantzia ematen dio aipamen horrek klima-aldaketari aurre egiteko estrategiak besarkatzeak eta ezartzeak, muga nazionaletatik haratago doan mundu mailako larrialdi bat baita. IFRCk bost eskaera zehatz egiten dizkie munduko liderrei Klimaren Gailurraren esparruan.

Aurrekaririk gabeko energia-krisia, Ukrainako gatazkaren ondorioz; muturreko gertaera klimatologikoak, hala nola joan den udan mudo osoan izandako bero-boladak, eta Parisko Akordioa (mende honetan tenperatura globalaren igoera 2 °C-ra mugatzeko berotegi-efektua eragiten duten gasen emisioak nabarmen murriztea) lortzea zaila izango da, planetak egungo emisio-erritmoan jarraitzen badu. Egoera horretan ari dira lanean Nazio Batuen Esparru Konbentzioko kide diren 198 herrialdeak, Klima Aldaketari buruzko Alderdien Konferentzian (COP) 27. edizioan bildutakoak.

Klimaren Gailur horietan, munduko liderrek konpromisoa hartu dute elkarrekin jarduteko, berotegi-efektuko gasen kontzentrazioak murrizten edo egonkortzen saiatzeko. Hori guztia 1992an hasi zen eta, harrezkero, urtero bildu dira.

COP 27ren helburuak

Iaz, Glasglowen egindako Klimaren Gailurrean, parte hartu zuten ia herrialde guztiek ikatzaren eta erregai fosilen erabilera murriztearen aldeko akordioa sinatu zuten. Herrialde garatuek, gainera, garapen bidean daudenen klima-egokitzapena finantzatzeko konpromisoa hartu zuten; hala ere, ez zen inolako itunik egin herrialde horiek herrialde fektatuenei indigenizazioa ordaintzeko mekanismoari buruz.

Aurten, COP 27ren laudorioak lau puntutan laburbiltzen dira:

• Arintzea: “adibidearekin predikatzea” eskatzen da, “neurri ausartak eta berehalakoak” gauzatzeko eta emisioak murrizteko, berotze globala 2 °C-tik behera mugatzeko.

• Egokitzapena: COPek27 klima-aldaketaren aurrean sendotasuna hobetzeko eta munduko komunitaterik ahulenei laguntzeko “gurutze-bidezko beharrezko aurrerapenak” egitea nahi da.

• Finantzaketa: klimaren finantziazioan aurrerapen handiak lortu nahi dira, eta agindutako 100.000 milioi dolarrak eman garapen-bidean dauden herrialdeei laguntzeko.

• Lankidetza: NBEren negoziazioetan adostasuna funtsezkoa denez, “alderdi interesdun guztien parte-hartze inklusibo eta aktiboa” ekarriko duen akordioa lortzea da asmoa.

COParen funtsezko 5 arloak 27

Aurrekoaz gain, bost eremutan jarriko da arreta bereziki COP27 honetan:

• Naturaleza. Deforestazioa geldiarazten saiatzea, ekosistema ozeanikoak babestea eta gure elikadura- eta lurraren erabilera-sistemei buelta ematea funtsezkoa da.

• Elikagaiak. Lurra, ozeanoak eta elikagaiak erabiltzeko munduko sistemak munduko BPGaren %12 baino gehiago dira. Ukrainako gatazkaren ondoriozko elikadura-krisiaren eta energiaren prezioen ondorioz, handitu egin dira. COPek27 arreta jartzen ari da elikagaien eskaria klimarekiko erresistentziaz hobetzeko irtenbideak zabaltzeko moduari.

• Industriaren deskarbonizazioa. Mundua urbanizazio-bolada batean dago, planetaren ekialdean eta hegoaldean. Karbono gutxiko eta klimarekiko erresistenteak diren hiriak lortzeko behar diren materialak irtenbidearen zati garrantzitsu bat izango dira metodo eta teknologia garbien prezioak jaitsi ahal izateko.

• Klimara egokitzea. Klima-aldaketaren inpaktuek gero eta gehiago eragiten diete herritar guztiei, eta horietako askok baliabide gutxi dituzte arazo horri aurre egiteko. Premiazko ekintzak sortzeko funtsezko gaietako bat izango da.

Jarduteko beharra nabarmena da. Urte batzuk lehenago gai garrantzitsuak atzeratzea onartu zen arren, orain ez dago aitzakiarik horretarako. Simon Stiellek, NBEko Klima Aldaketaren buruak, COP27 esan duenez, “aurrerapen inkrementalarekin, lorategiko mahuka batekin baso-sute batekin borroka egitea bezala da larrialdi esponentzial baten aurka borrokatzea”.

Gurutze Gorriaren Nazioarteko Elkarteen Federazioak ere bat egin du COP27 erakundearekin

Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Elkarteen Nazioarteko Federazioak (FICR) COP27n eskatuko du munduko liderrek berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko eta finantziazioa nabarmen handitzeko. Horren ondorioz, FICRk komunitate ahulenetan jartzen du arreta, egokitu egin behar baitira eta aurrez aurre dauden hondamendiei aurre egin.

Ildo horretatik, gogoratu behar da munduko eskualde bat ere ez dela salbatzen ari krisi klimatikoaren ondorio suntsitzaileetatik, eta munduko 30 herrialde ahulenetatik bakar bat ere ez dagoela biztanleko egokitze-funtsen hartzaile handienen artean. Horregatik guztiagatik, kontuan hartu beharreko bost jarduera-ildo nagusi daude:

1. Larrialdia eta neurriak areagotzea

1. Pertsona ahulenak lehenestea

1. Klimarako finantzaketaren kopurua eta irisgarritasuna handitzea

1. Klimaren arloko neurri eraginkorrak zabaltzea.

1. Tokiko beharretara egokitutako neurriak sustatzea.

“Gure planeta krisian dago, eta klima-aldaketak arrisku handieneko pertsonak hiltzen ditu. COP27k porrot egingo du munduko liderrek klima-aldaketaren lehen lerroan dauden komunitateei laguntzen ez badiete. Senitartekoak, etxeak edo bizibideak galtzen ari diren familiek ezin dute promesa lausoak edo konpromiso ahulak itxaron”, azpimarratu du Francesco Rocca GGNE-eko lehendakariak.

Gogoan izan behar da Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Elkarte Nazionalek, gertatzen direnean gertatzen diren hondamendiei erantzuteaz gain, funtsezko zeregina dutela uholde eta bero-boladei aurrea hartzeko, hondamendi bihur ez daitezen. Hondamendiak gertatu aurretik, gertatu bitartean eta gertatu ondoren komunitateetan lehen lerroan lan egiten dutenez, badakite zer behar den krisi klimatikoei erantzuteko eta komunitateei klima-aldaketaren arrisku gero eta handiagoei aurrea hartzen eta horietara egokitzen laguntzeko. FICRren helburua da kide diren Sozietate Nazionalei laguntzea, urtero 250 milioi pertsonarengana iristeko, klima-egokitzapen- eta arintze-zerbitzuekin, sufrimendua eta zaurgarritasuna murrizteko.

2021eko ekainaz geroztik, Espainiako Gurutze Gorriak bat egin zuen Gutunarekin, klima-aldaketari aurre egiteko ekimena, Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Nazioarteko Mugimenduak sortua. Dagoeneko 315 erakunde atxiki dira.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.