Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja

• Eskualdetik iristen diren txostenetan 17.500 biktima, 69.000 zauritu eta oraindik obra-hondakinen azpian harrapatuta dauden pertsona asko aipatzen dira.

• Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Ertainaren Nazioarteko Federazioa (FICR), Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordea (CICR) eta hainbat elkarte nazional hasieratik ari dira laguntzen, hainbat laguntza-lanen bidez, kaltetutako biztanleei laguntzeko.

Joan den otsailaren 6an, astelehena, AFADen (Nafarroako Foru Komunitateko Administrazio Publikoaren Kudeaketako Agintaritza Turkiarra) datuen arabera hondamendiak eta larrialdiak) Turkiako hegoaldea astindu zuen Richter eskalan 7,7ko lurrikara handi batek. Espainian 1939. urtetik izan den lurrikara indartsuena da.

Astinaldiak ere eragin larria izan du Siriako ipar-mendebaldean, 4,1eko eskualde horretan milioi lagun laguntza humanitarioaren mende daude gaur egun, eta ia beti 12 urteko gatazka. Biztanleriak ezin du jada oinarrizko zerbitzurik izan: osasuna, ura, elektrizitatea edo elikagaiak. Herritar gehienak emakumeak eta haurrak dira.

Nahiz eta une honetan zaila den hondamendiaren norainokoa erabat ebaluatzea, lurraldetik heldu diren txostenen arabera, 17.500 pertsonak baino gehiagok galdu dute bizia eta 69.000 pertsonak baino gehiagok zauritu dute; bitartean, oraindik ere, pertsona asko daude obra-hondakinen azpian. Milaka etxebizitza eta azpiegitura publiko erabat suntsituta daude, eta beste batzuk oso kaltetuak. Datu horiek oraindik atarikoak dira, bilatzen eta erreskatatzen diren bitartean eta kalteen eta beharren ebaluazioa osatzen den bitartean. Horrek egun asko iraun dezake, lurrikaren larritasuna eta neguko baldintza gogorrak kontuan hartuta.

Turkian, Ingurumen, Urbanizazio eta Klima Aldaketaren Ministerioaren datuen arabera, 13,5 milioi pertsona baino gehiago bizi dira lurrikarak eragindako 10 probintzietan; Sirian, berriz, Alepo, Latakia, Hama eta Tartous izan dira kaltetuenak; beraz, kalkuluen arabera, 5 milioi pertsona baino gehiago izango dira.

Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Nazioarteko Federazioa (FICR), Batzordea Gurutze Gorriaren Nazioarteko Erakundea (CICR), hainbat Elkarte Nazional bezala, lehenengo unetik, Ilargi Erdi Gorri Turkiarra eta Ilargi Erdia babesten Gorri Arabiar Siria, ukitutako biztanleei laguntzeko lanetan. Lurrikararen egunean bertan hasi ziren posible guztiak koordinatzeko eta mobilizatzeko lanak. sozietate nazionalen laguntzak.

Ilargierdi gorri turkiarra

La Media Luna Roja Turca (MLRT) cuenta ahora mismo con 11.000 personas trabajadoras, más de 200.000 personas voluntarias y 264 comités locales distribuidos por todo el país. Por otro lado, ha repartido más de 2.000 tiendas y cerca de 29.000 mantas, 6.000 kits de artículos de primera necesidad, 167.000 packs de alimentos y 28.000 litros de agua. Además, con el apoyo de 76 vehículos de catering y 5 cocinas móviles se está distribuyendo comida caliente de manera ininterrumpida.

Media Luna Roja Árabe Siria

Turkiako Ilargierdi Gorriak (MLRT) 11.000 langile ditu, 200.000 boluntario baino gehiago eta 264 tokiko batzorde, herrialde osoan banatuak.Bestalde, 2.000 denda baino gehiago eta 29.000 manta inguru banatu ditu, 6.000 kit premiazko artikuluak, 167.000 janari-pakete eta 28.000 litro ur. Gainera, 76 catering-ibilgailu eta 5 sukalde mugikorren laguntzarekin, janari beroa banatzen ari da etengabe.

Siriako Ilargi Gorri Erdia

Espainiako Gurutze Gorritik, baliabide guztiak Turkiako Ilargierdi Gorriaren eta Siriako Arabiar Ilargierdi Gorriaren eskura jartzeaz gain, giza baliabideak bidaliko dira: 20 litroko 2.950 bidoi plastiko, 4.000 manta baino gehiago, 15.700 tobera plastiko eta 4.400 kits sukaldeko.

Espainiako Gurutze Gorriak funtsak biltzeko kanpaina jarri du martxan. Hona hemen kanpainaren kanalak:

200 milioi franko suitzarren larrialdiko nazioarteko deialdia

IFRCk nazioarteko laguntza handitzen jarraitzen du, mugetan barrena premiaz behar diren hornidura eta sorospen-baliabideak helaraziz, ahalegin lokalizatuak babesteko.

"Lurrikararen ondorioak erabateko suntsipenarenak dira. Eraikinak, eskolak, etxeak eta ospitaleak suntsituta daude. Errealitaterik urragarriena hondakinen azpian desagertuta eta harrapatuta jarraitzen duten milaka pertsonak dira. Bizirik irauteko aukerak gero eta txikiagoak dira. Denbora agortzen ari da. Erantzuteko ahaleginak oso zailak dira. Errepide asko eta beste azpiegitura batzuk kaltetuta geratu dira, eta horrek kaltetutako eremuetarako sarbidea mugatzen du. Neguko egoera izoztuak eta erreplikak ere ahalegin horiek oztopatzen ari dira, eta sorosleak arrisku bizian jartzen ", adierazi du Jagan Chapagain IFRCko idazkari nagusiak.

IFRCk 200 milioi franko suitzar deitu ditu Siriako (80 milioi franko suitzar) eta Turkiako (120 milioi franko suitzar) herritarrei laguntzeko.

Humanidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.