Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • El 20 de novembre és el Dia Internacional dels Drets de la Infància, però des de Creu Roja Joventut a Catalunya han decidit celebrar-lo un mes abans. Per això han organitzat el festival “Festidrets”, un esdeveniment que vol fer partícip la infància dels seus propis drets de forma lúdica.

"Somiàvem poder fer un festival on els nens i les nenes coneguessin els seus drets i fossin el centre d'atenció", assegura Maria Gil, tècnica autonòmica de Catalunya a l'àrea d'Educació. Aquest somni esperat s'ha complert amb el nom de “Festidrets”, un festival pels drets de la infància. L'acte va tenir lloc el dissabte 21 d'octubre i hi van participar 200 nens i nenes pertanyents al projecte Promoció de l'Èxit Escolar de Creu Roja Joventut, concretament de les províncies de Barcelona, Girona i Lleida.

Amb l’esdeveniment, celebrat al parc Josep Maria Sert de Vic (Barcelona), es pretenia combinar l’oci i la reflexió. Des d'un vessant pedagògic, es volia dur a terme una jornada en què els nens i nenes aprenguessin i desenvolupessin habilitats socioeducatives. “Amb aquest festival pretenem que ells i elles reivindiquin els drets que tenen pel simple fet de ser infants”, defensa Maria Gil.

El “Festidrets”, que prové de la unió de les paraules festival i drets, va constar de diverses parts. Una primera part en què els nens i les nenes van fer una gimcana amb un eix d'animació basat en l'aparició d'un extraterrestre a la Terra i, a través de proves, els nens i nenes havien d'aconseguir que el personatge conegués els drets de la infància; i una segona part que va culminar amb un concert final amb els infants acompanyats i dinamitzats per dos grups de música. “Vivim en una societat adultista i ens oblidem que els nens i nenes tenen drets i són al món”, admet la tècnica autonòmica de Catalunya.

Els drets que s'han treballat des de la preparació de l'esdeveniment, per part del voluntariat i l'equip tècnic, fins al dia de l'acte van ser els recollits per UNICEF:

•     Dret a la vida
  •     Dret a la salut
  •     Dret a la protecció
  •     Dret a l'educació
  •     Dret a una identitat
  •     Dret a una informació de qualitat
  •     Dret al joc
  •     Dret a expressar la seva opinió i a ser escoltat
  •     Dret a la intimitat
  •     Dret a associar-se

La proposta s'emmarca dins del projecte educatiu Promoció de l'Èxit Escolar de Creu Roja Joventut que pretén defensar i oferir una educació de qualitat a la infància en risc d'exclusió socioeducativa. "L'objectiu que busquem amb “Festidrets” és que gaudeixin, que surtin amb un somriure i que s'acostin als seus drets d'una manera lúdica, reflexiva i adaptada a la seva edat", conclou.

Humanidad

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.