Publicador de continguts

ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • Francesco Rocca ha estat reelegit president de la Federació Internacional de la Creu Roja, que continua mirant al futur amb el focus en tres prioritats fonamentals.

Francesco Rocca serà president de la Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (IFRC) durant quatre anys més. Rocca ha estat triat pels representants de les 192 Societats Nacionals de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja en la 23a Assemblea General de la IFRC celebrada fa pocs dies a Ginebra.

Sobre la seva reelecció, Francesco Rocca ha assenyalat que “vivim temps extremadament turbulents. Els camins perillosos de la inestabilitat econòmica global, l'escassetat d'aliments, la crisi climàtica i les emergències sanitàries estan convergint per crear un moment de risc sense precedents per al món. M'enorgulleix acceptar aquest desafiament juntament amb els nostres 14 milions de voluntaris i voluntàries de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, que en aquest moment estan fent tot el possible per servir les seves comunitats locals”, ha afegit.

El reelegit president ha elogiat el paper de la proximitat en la resposta humanitària i s'ha compromès a continuar liderant la inversió en l'acció a nivell comunitari. La pandèmia, en aquest sentit, esmenta Rocca, ha mostrat al món la importància dels “actors locals”, com ara “els nostres voluntaris i voluntàries de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja en respondre a les crisis”. La proximitat de l'ajuda humanitària, així, “és la forma més eficaç de salvar vides i de construir comunitats més segures, fortes i saludables”.

Tres són els pilars fonamentals en els quals es focalitza el Moviment de cara al futur: la crisi climàtica, les creixents desigualtats en salut i l'ajuda i protecció a les persones migrants.

Tres prioritats per al futur

El canvi climàtic, en primer lloc, representa en aquests moments una emergència humanitària. Els riscos relacionats amb el clima i el temps són aquí i estan augmentant, i això posa en perill un nombre cada vegada més gran de persones a tot el món. A més, la crisi climàtica té un impacte mediambiental.

Els equips de la xarxa de la IFRC exerceixen un paper clau en la protecció de les persones enfront de la crisi climàtica i fan una crida perquè es prenguin mesures urgents a nivell local i es financin, en particular, els més vulnerables. Al 2050, almenys 200 milions de persones podrien necessitar ajuda humanitària després dels desastres relacionats amb el clima, el doble que avui. Les accions que prenguem avui, per tant, afectaran el demà.

La desigualtat en salut, en segon lloc, s'ha vist agreujada per la pandèmia. Mentre se li fa front, el món ha de reconstruir sistemes de salut comunitaris més forts i resistents. Cal recordar, a més, que fins que tothom no tingui accés a les mateixes eines per lluitar contra la COVID-19, la pandèmia no acabarà.

A això se sumen dades com que, a tot el món, 1 de cada 3 persones viu sense aigua potable. L'aigua és una de les eines més eficaces contra la COVID-19 i el seu accés i sanejament és clau per construir comunitats resilients i salvar vides. La salut mental també suposa una de les àrees més descuidades de la salut pública. El conflicte d'Ucraïna demostra part de tot això. Allà, les Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja de la regió estan prestant serveis de salut i suport psicosocial als qui ho necessiten.

Finalment, per a l’IFRC la confiança és la base de tot, i està compromesa amb les comunitats actuant sobre la base dels comentaris i necessitats de la gent. Això significa prendre's el temps per entendre el context d'una comunitat i comprometre's amb no deixar ningú enrere.

Sobre la presidència de la Federació Internacional

El paper del president de la Federació Internacional és un paper voluntari. Rocca va començar com a voluntari a la fi de la dècada de 1980 treballant amb persones sol·licitants d'asil i refugiades a Itàlia. Es va unir a la Creu Roja Italiana al 2007, i va ser elegit president nacional al 2013. A la IFRC, Rocca va exercir anteriorment com a membre de la junta directiva i vicepresident per a Europa. Advocat de formació, va començar la seva carrera professional lluitant contra el crim organitzat. Després va passar a l'administració de la salut.

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.