Playas - Cruz Roja
ENCABEZADO PLAYAS 2023
Servei de platges
CWB - INTRO PLAYAS 2023
La Creu Roja concep la platja com un entorn natural per gaudir del lleure i del temps lliure, però amb responsabilitat i seguretat. Per a la nostra institució, el servei de prevenció d'accidents, socorrisme i assistència a les platges és una estratègia prioritària. Per això, no perdem de vista el nostre caràcter social i humanitari, ajudant les persones més vulnerables perquè gaudeixin del bany amb seguretat.
Cada any, habilitem les nostres zones de bany i lleure adaptat a la platja, dotades de diverses ajudes tècniques, perquè les persones amb mobilitat reduïda puguin accedir a l'aigua amb seguretat absoluta.

Que hacemos playas
La Creu Roja analitza, minuciosament, tots els aspectes que poden condicionar la seguretat de les persones que gaudeixen d’aquest entorn natural. A banda de l’entorn més proper i de l’aigua, és molt important estudiar els comportaments de les persones que van a la platja.
El nostre principal repte és la prevenció, promovent actituds segures entre les persones usuàries que visiten la platja. Això ens permet estar en contacte permanent amb totes les persones que gaudeixen d’aquest entorn natural. Dins de l’àmbit de la prevenció i amb l’objectiu d’obtenir el catàleg de riscos habituals a la platja, la Creu Roja analitza els paràmetre següents:
» Afluència de persones i històric d’incidències registrades.
» Nuclis de població propers./p>
» Condicions habituals del mar.
» Característiques físiques i entorn de la platja.
» Activitats esportives i de lleure que conviuen a la platja objecte d’estudi.
» Existència d’abalisaments a les zones de bany.
La nostra extensa experiència en aquest àmbit ens permet comptar amb una xarxa àmplia de recursos humans i materials adaptats a les necessitats del servei i orientats a minimitzar els riscos. Aquesta situació ens converteix en assessors de l’Administració, per dimensionar de la forma més adequada els recursos humans i materials necessaris en la cobertura de riscos.
El nostre Pla de riscos s’ha desenvolupat amb documents en què es preveu l’organització de la resposta davant situacions d’emergències, les mesures de protecció, la intervenció que cal adoptar i les seqüencies d’actuació.
La Creu Roja posa a disposició de les persones que visiten les platges tot el seu personal qualificat i material adequat per donar la millor resposta a qui ho necessita, tant des del punt de vista sanitari com social. La nostra tasca se centra en salvar totes les barreres existents perquè les persones puguin gaudir d’un bany segur. Amb aquest objectiu, el nostre personal, a través de la capacitació i de les ajudes tècniques dispensades a les zones de bany i oci adaptat, dona suport a les persones amb mobilitat reduïda. A més, cada any, estem atents a la recerca de persones (infants i adults) que puguin desorientar-se a la platja.
El personal de la Creu Roja que desenvolupa la seva tasca a platges, així com els recursos materials dispensats, estan perfectament adaptats a les situacions de rescat a les quals han de fer front diàriament.
En l’actualitat, la gestió de la informació és una prioritat de la nostra institució. Comptem amb diverses aplicacions informàtiques on emmagatzemen tota la informació d’interès de la nostra activitat diària. Aquesta informació està a disposició de la població en general i del promotor del servei.
És primordial poder avaluar periòdicament la qualitat del servei que oferim. Per això, a banda de les avaluacions internes de la Institució, fem enquestes de satisfacció per conèixer l’opinió dels usuaris de la platja. A més, els nostres SERVEIS DE PREVENCIONS D’ACCIDENTS, SOCORRISME I ASSISTÈNCIA A PLATGES compta amb les certificacions ISO 9001 i 14001, fet que ens permet establir un nivell de qualitat òptim.
La Creu Roja analitza, minuciosament, tots els aspectes que poden condicionar la seguretat de les persones que gaudeixen d’aquest entorn natural. A banda de l’entorn més proper i de l’aigua, és molt important estudiar els comportaments de les persones que van a la platja.
El nostre principal repte és la prevenció, promovent actituds segures entre les persones usuàries que visiten la platja. Això ens permet estar en contacte permanent amb totes les persones que gaudeixen d’aquest entorn natural. Dins de l’àmbit de la prevenció i amb l’objectiu d’obtenir el catàleg de riscos habituals a la platja, la Creu Roja analitza els paràmetre següents:
» Afluència de persones i històric d’incidències registrades.
» Nuclis de població propers./p>
» Condicions habituals del mar.
» Característiques físiques i entorn de la platja.
» Activitats esportives i de lleure que conviuen a la platja objecte d’estudi.
» Existència d’abalisaments a les zones de bany.
La nostra extensa experiència en aquest àmbit ens permet comptar amb una xarxa àmplia de recursos humans i materials adaptats a les necessitats del servei i orientats a minimitzar els riscos. Aquesta situació ens converteix en assessors de l’Administració, per dimensionar de la forma més adequada els recursos humans i materials necessaris en la cobertura de riscos.
El nostre Pla de riscos s’ha desenvolupat amb documents en què es preveu l’organització de la resposta davant situacions d’emergències, les mesures de protecció, la intervenció que cal adoptar i les seqüencies d’actuació.
La Creu Roja posa a disposició de les persones que visiten les platges tot el seu personal qualificat i material adequat per donar la millor resposta a qui ho necessita, tant des del punt de vista sanitari com social. La nostra tasca se centra en salvar totes les barreres existents perquè les persones puguin gaudir d’un bany segur. Amb aquest objectiu, el nostre personal, a través de la capacitació i de les ajudes tècniques dispensades a les zones de bany i oci adaptat, dona suport a les persones amb mobilitat reduïda. A més, cada any, estem atents a la recerca de persones (infants i adults) que puguin desorientar-se a la platja.
El personal de la Creu Roja que desenvolupa la seva tasca a platges, així com els recursos materials dispensats, estan perfectament adaptats a les situacions de rescat a les quals han de fer front diàriament.
En l’actualitat, la gestió de la informació és una prioritat de la nostra institució. Comptem amb diverses aplicacions informàtiques on emmagatzemen tota la informació d’interès de la nostra activitat diària. Aquesta informació està a disposició de la població en general i del promotor del servei.
És primordial poder avaluar periòdicament la qualitat del servei que oferim. Per això, a banda de les avaluacions internes de la Institució, fem enquestes de satisfacció per conèixer l’opinió dels usuaris de la platja. A més, els nostres SERVEIS DE PREVENCIONS D’ACCIDENTS, SOCORRISME I ASSISTÈNCIA A PLATGES compta amb les certificacions ISO 9001 i 14001, fet que ens permet establir un nivell de qualitat òptim.