• Contacte

Píndoles Formatives
de la Creu Roja

CWB introducción pildota formativa

La Creu Roja posa a la teva disposició de forma gratuïta píndoles formatives perquè puguis aprendre d'una forma ràpida i eficaç els fonaments de diferents temes d'interès, superant proves i aconseguint una formació sòlida al final del procés.

título pildora formativa

Píndoles formatives

CWB - Píldora Protección Víctimas de la Guerra

Protección de las Víctimas de la Guerra

La crisis en Ucrania, como en el resto de conflictos armados habidos y existentes en la actualidad, ha supuesto ya numerosas víctimas civiles, muertes, desplazamientos, desapariciones, destrucción de bienes... pero ¡No! No todo vale en una guerra Sabías que existen leyes y normas que deben ser respetadas en situación de conflicto armado? Se llama Derecho Internacional Humanitario (DIH) y establece qué está permitido y qué, para ayudar a preservar la humanidad, en tiempos de conflicto. Conoce los aspectos básicos del DIH, sus orígenes, qué leyes lo definen y a quién y cómo protegen a través de esta píldora formativa que Cruz Roja -y gracias al Comité Internacional de la Cruz Roja (CICR)- pone a tu disposición.

Botón Píldora Protección Víctimas de la Guerra

CWB MODELO ATENCIÓN PERSONAS

La nostra manera de donar les millors respostes a les persones

Voleu conèixer el nostre model d'atenció a les persones? Amb aquesta píndola veuràs com a la Creu Roja planifiquem, ens organitzem i quin tipus d'intervencions fem tant per a les persones com per a l'entorn. Descobreix la nostra manera d'intervenir donant una resposta integral a les persones.

BOTON Modelo atencion personas

CWB Primeros Auxilios Básicos

Primers Auxilis Bàsics

Aquí podràs conèixer els conceptes i procediments bàsics per actuar davant de petits accidents que requereixen dels primers auxilis.

Per la teva seguretat, per la dels teus.

boton Primeros auxilios básicos

Medi Ambient i Covid-19

Avui, la crisi global sanitària de Covid-19 ho envaeix tot. Abans d'aquesta crisi de salut, però, ens enfrontàvem ja com a societat a enormes desafiaments que, lògicament, han quedat relegats per l'emergència sanitària. Però qüestions com ara el canvi climàtic, la contaminació i la pèrdua de biodiversitat continuen presents i connectats amb la situació que vivim.

CWB - Píldora Inundaciones

Qué hacer en caso de... fuertes lluvias e inundaciones

Tanto las fuertes lluvias como nevadas durante varios días pueden provocar inundaciones directamente o pueden provocar que, por ejemplo, aumente el caudal de un río y éste inunde las zonas próximas. Es importante prepararnos para estas situaciones, minimizando así el impacto que pueda tener sobre nosotros, nuestros seres queridos y nuestros bienes. A continuación, te ofrecemos algunas pautas a tener en cuenta. Esperamos que te resulten útiles.

Botón Píldora Inundaciones

CWB NEVADAS

Què fer en cas de... nevades

A més de les fortes tempestes d'hivern, amb l'arribada del fred es poden produir petites nevades i també gel a les carreteres que poden ocasionar problemes i perills, sobretot a les zones menys habituades a aquest tipus de temporal.

En aquesta breu formació us oferim les claus per estar preparades davant l'arribada del fred i aquestes possibles nevades o tempestes, i així minimitzar els riscos.

BOTÓN NEVADAS

CWB TERREMOTOS

Què fer en cas de... terratrèmols

Amb aquest material, la Creu Roja vol oferir a tota aquella persona que ho requereixi, una guia i pautes per protegir-se abans, durant i després que passi un terratrèmol (o sisme). Aprendràs, a més, a crear el teu "Pla d'Emergència Emocional" davant de nous sismes.

BOTÓN TERREMOTOS

CWB PILDORA VOLCÁN

Què fer en cas de... erupcions volcàniques

Conèixer què fer en cas d'una emergència pot ser vital, com en el cas de l'explosió del Volcà Cumbre Vieja a l'illa de la Palma.
És per això que, a través de la píndola formativa següent, t'oferim algunes claus per protegir-te abans durant i després de l'erupció això sí, sempre seguint les recomanacions dels canals oficials que puguin informar-te de la situació en temps real.

BOTÓN VOLCANES

CWB Curso Sercuidadora

Les cures no professionals a persones grans o en situació de dependència

Ets una persona cuidadora o ho seràs en breu? Coneixes algú que té cura d'una altra persona i vols donar-li suport? Amb aquesta píndola el Multicanal SerCuidadorA de la Creu Roja t'acosta a aquesta tasca des de la mirada dels qui tenen cura de persones properes sense obtenir-hi cap remuneració.

Botón Curso Sercuidadora

CWB curso Alimentación

Alimentació saludable i conscient

Aquesta formació pretén oferir pautes que facilitin el procés d'adquisició d'aliments i productes alimentaris a l'hora de fer la compra, de manera conscient, amb opcions saludables per dur a terme una alimentació adequada, variada i equilibrada.

Botón Alimentación

CWB - Personas sin hogar

Personas sin hogar

El fenómeno del sinhogarismo es una situación presente en todas las comunidades. Para poder reflexionar sobre sus causas y cómo identificar y actuar ante diferentes necesidades, es necesario que conozcas los conceptos básicos relacionados y puedas acercar así tu mirada a las personas que sufren esta situación.

BOTÓN Personas sin hogar

CWB Perspectiva de Género en Emergencia

Perspectiva de gènere en emergència

Com ens ajuda l'enfocament de gènere a no errar la resposta en contextos d'emergència? A través d'aquesta breu càpsula formativa, adreçada tant a personal laboral i voluntariat de la Creu Roja, com a tota persona que pugui tenir interès en el tema, contestarem aquesta pregunta.

Botón Perspectiva de Género en Emergencia

Aplicacions anidades

CWB Competencias parentales (Familias)

Competències Parentals (Famílies)

En aquest material, adreçat a famílies, pots conèixer els aspectes clau de la parentalitat, els bons tractes a la infància i les competències que són necessàries per acompanyar nens i nenes en el seu procés de creixement com a família.

BOTÓN COMPETENCIAS FAMILIARES

CWB Competencias parentales (Profesionales)

Competències Parentals (Professionals)

En aquest material pots conèixer els aspectes clau de la parentalitat, els bons tractes a la infància i les competències que són necessàries per acompanyar nens i nenes en el seu procés de creixement com a professional que treballa amb infància i famílies.

BOTÓN COMPETENCIAS PROFESIONALES

CWB pildora luz

Adaptant-nos a les noves regulacions de la llum

Vols conèixer millor com ens afecta la nova tarifa de la llum? Vols saber quines conductes hem de modificar per estalviar? Conéixer quins són els tres trams horaris, amb la possibilitat de triar dues potències diferents, en funció del tram?

Tenir clars els nostres hàbits i personalitzar el que s'adapta millor a cada persona o a cada llar és clau per estalviar en la factura de la llum i per reduir la nostra empremta de carboni i les emissions a l'atmosfera. Informa't de com ens afecten els canvis i com ens hi podem adaptar.

BOTÓN LUZ

CWB Guía Práctica sobre el Ingreso Mínimo Vital

Guia Pràctica sobre l'Ingrés Mínim Vital

La Creu Roja, com a entitat col·laboradora i auxiliar dels poders públics, considera fonamental donar suport a la difusió d'aquesta nova prestació de Ingrés Mínim Vital, i facilitar així la informació i l'accés a aquest dret a totes aquelles persones que es troben en situacions de vulnerabilitat .

Botón Curso IMV

CWB OBJ ODS niños y niñas

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible per a nens i nenes que volen un món millor

Et preocupa el futur de la Humanitat? Vols protegir els ecosistemes, els animals i el planeta? Ja no pots més amb el plàstic, el soroll de les ciutats o la contaminació de l'aire? Vols ajudar que es compleixin els Drets Humans de totes les persones? Vols que per fi hi hagi pau al món? Si és que sí, et donem la benvinguda a l'Aliança dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Botón Pildora objetivos ODS para niños y niñas que quieren un mundo mejor

Igualdad de Género en la Agenda 2030. ODS 5

IIgualtat de Gènere a l'Agenda 2030. ODS 5

Dones i nenes conformen la meitat de la població i troben més dificultats per accedir i garantir els seus drets.
L'Agenda 2030, l'agenda mundial per al desenvolupament que tenim per als pròxims anys, té unes metes molt clares per reduir aquestes desigualtats, les pots conèixer aquí i comprometre't per aconseguir-les.

Botón Igualdad

CWB - Píldora Familia Acogedora

Famílies acollidores

Saps què són les famílies acollidores? Coneixes el paper fonamental que juguen en el benestar dels nens i les nenes que es troben en un sistema de protecció de la infància? Amb aquest material podreu conèixer la realitat d'aquests nens i nenes, així com la de les vostres famílies d'acollida.

Botón Pildora Acogimiento Familiar

CWB - Acogimiento familiar y centros escolares

Acogimiento familiar y centros escolares

A través de la acción formativa, invitamos a que las y los profesionales de la educación, reflexionen y sean capaces de interpretar algunas de las dificultades que puedan ir apareciendo durante el proceso educativo.

BOTÓN Acogimiento familiar y centros escolares

CWB - Competencias CRJ 1

Competencias: Conciencia y regulación emocional

El objetivo de esta píldora es acercarse a la conciencia y regulación de las emociones básicas: ansiedad, miedo y enfado. Para ello veremos cómo se manifiestan de forma fisiológica y psicológica, cuales son sus funciones y causas.

BOTÓN Competencias CRJ 1

CWB - Competencias CRJ 2

Competencias: Autoestima, autoconcepto y autonomía

La Autoestima, el autoconcepto y la autonomía son aspectos que acompañan a cada persona durante toda su vida. En esta píldora veremos que tipos de autoestima y autonomía que podemos encontrarnos, así como los mitos que existen.

BOTÓN Competencias CRJ 2

CWB - Competencias CRJ 3

Competencias: Habilidades sociales y resolución de conflictos

En esta píldora formativa aprenderemos más sobre las habilidades sociales y los estilos comunicativos más adecuados para potenciarlas. Así mismo, profundizaremos en aquellas que intervienen en la interacción social y en los grupos de personas. Finalmente nos centraremos en la mediación y resolución de conflictos.

BOTÓN Competencias CRJ 3

CWB - Competencias CRJ 4

Competencias: Habilidades para la vida y el bienestar personal

Para conseguir nuestro bienestar en la vida diaria es importante organizarse. En esta píldora hablaremos de la gestión eficaz del tiempo y de la sobrecarga de tareas. Así mismo, veremos cómo nos afecta el autocontrol, la procrastinación o el perfeccionismo a aspectos como el estado de ánimo. De igual forma, aplicaremos las habilidades para la vida en el entorno de la pareja y de la familia.

BOTÓN Competencias CRJ 4

CWB - Drogas CRJ

Riesgos asociados al consumo de drogas

Promover la educación y la promoción para la salud es clave en la prevención de actitudes, comportamientos y hábitos que conlleven riesgos asociados al consumo de drogas. Conocer la situación e información general que rodea este fenómeno nos ayudará a crear una estrategia para hablar con las personas jóvenes sobre drogas y poder darles a ellas y a su entorno una información fiable, cercana y certera sobre drogas. La peor droga del mundo es la falta de información.

BOTÓN Drogas CRJ

CWB pildora acoso

Protocol d'actuació en assetjament escolar.

Des de Creu Roja Joventut (CRJ) es treballa diàriament amb la infància, l'adolescència i els joves de diverses maneres, sobre situacions personals i socials concretes, en tractar-se d'una població vulnerable a casos d'assetjament escolar o bullying. Per això, és important que es conegui aquesta problemàtica i es generin recursos comuns per fer-hi front.

Botón pildora acoso

CWB - Prevenir Riesgos Internet

Prevenir los riesgos de internet

Internet es un espacio donde podemos aprender, comunicarnos y desarrollar nuestra creatividad de manera casi infinita. Sin embargo, ¡no está libre de riesgos! Es importante manejarnos en este entorno para identificar los bulos y la desinformación, para interactuar de una mera correcta y para prevenir posibles experiencias inapropiadas. Para que conozcas las claves sobre cómo sacar el máximo partido de Internet sin caer en sus riesgos te ofrecemos este conjunto de breves píldoras informativas.

BOTÓN PREVENIR RIESGOS INTERNET