• Contacte

TÍTULO - CONTEXTO MECENAZGO

El Context

CWB - CONTEXTO MECENAZGO

El Consell de ministres va aprovar el 19 de desembre el Reial decret llei 6/2023 que modifica la llei del mecenatge vigent des de fa més de 21 anys. Aquesta reforma afecta de manera directa en les donacions i deduccions.
El 20 de desembre va ser publicada al BOE i va entrar en vigor l'1 de gener de 2024.

TÍTULO - QUÑE NOVEDADES INCLUYE

Quines novetats inclou?

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

En el cas de persones físiques, s'eleva de 150€ a 250€ la base sobre la qual es pot deduir el 80% de la donació de l'IRPF i per la resta hi haurà un 40% de deducció (en lloc del 35% vigent). Per a les persones jurídiques, les deduccions en l'impost de societats també passen del 35 al 40%. En tots dos casos, es premia el mecenatge sostingut.

Veiem més detall a continuació

Descobreix els avantatges de la nova Llei de Mecenatge

Així, s'amplia el concepte de conveni de col·laboració, incloent-hi de forma expressa les aportacions en espècie inclosa la prestació gratuïta de serveis. El col·laborador podrà a més difondre aquesta col·laboració.

Aquesta cessió d'ús de mobles o immobles ha de ser per un temps determinat i sense contraprestació.

Això permet que el donant obtingui retorns simbòlics en format de contraprestació de béns o serveis, sempre que no representin més del 15% del valor de la donació amb un màxim de 25.000€

Hauran d'estar desenvolupades per entitats sense ànim de lucre, a les següents activitats: desenvolupament i innovació, prestacions de serveis d'inserció sociolaboral de persones en risc d'exclusió social i d'aprenentatge i formació professional vinculades a estudiants d'altes capacitats.

Per aplicar exempcions de tributs de competència local als béns d'entitats sense ànim de lucre.

CWB - BANNER IMF VENTAJAS FISCALES

*Consulta les condicions fiscals del teu lloc de residencia, o del domicili fiscal de la teva empresa, és possible que s'apliquin deduccions fiscals diferents.

CWB - MAS INFORMACIÓN MECENAZGO

Més informació a: