Publicador de continguts

Estructura del Moviment Internacional

Avui, el Moviment Internacional està format per tres components, cadascun dels quals posseeix personalitat jurídica pròpia i exerceix funcions diferents però complementàries:

• El Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR)

• La Federació Internacional de Societats Nacionals de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja.

• Les Societats Nacionals de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja.

Les diferents parts del Moviment es coordinen a través de tres òrgans:

• La Conferència Internacional, que es reuneix cada quatre anys i que constitueix la més alta autoritat deliberant de la Creu Roja, de la qual en són membres, a més, els delegats dels Estats Part dels Convenis de Ginebra. Determina la política fonamental en les qüestions de principi, en l'esfera del dret internacional humanitari i pel que fa a l'organització i les operacions.

• La Comissió permanent és l'òrgan que prepara la Conferència Internacional, en íntima col·laboració amb la Societat Nacional seu de la Conferència. En l'interval entre conferències, la Comissió Permanent coordina les tasques del CICR i les de la Federació.

• El Consell de Delegats és l'òrgan en què es reuneixen els representants de tots els components del Moviment. Es reuneix cada dos anys i sovint s'ha de pronunciar sobre qüestions de política o sobre qualsevol altre assumpte d'interès comú per al Moviment. Pel que fa als preparatius de la Conferència Internacional, presenta propostes per als llocs de president, vicepresidents i secretaris de la Conferència, decideix l'ordre en què caldrà examinar els temes i sobre les propostes que li remetin la Conferència o la Comissió Permanent.

CWB - Migrar ORG