• Contacte
  • Sala de Premsa
  • FES VOLUNTARIAT
  • FES-TE'N SOCI/SÒCIA

Endesa llança amb la Creu Roja la campanya "Cita bo social" per assessorar i acompanyar a persones en situació de vulnerabilitat per a l'obtenció del bo social. - Illes Balears

CWB - BOTON SELECCION SITE ILLES

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

d’a
2024
18 d’abril Endesa llança amb la Creu Roja la campanya "Cita bo social" per assessorar i acompanyar a persones en situació de vulnerabilitat per a l'obtenció del bo social.
  • La iniciativa consisteix en la celebració de trobades amb famílies en situació vulnerable susceptibles d'accedir al bo social a Palma.

• A través d'una atenció personal per part de personal i voluntariat de la Creu Roja se'ls assessorarà i en el seu cas se'ls acompanyarà en la gestió i consecució del bo.

Endesa, en col·laboració amb la Creu Roja, ha posat en marxa a Palma una iniciativa pilot per informar, donar suport i acompanyar en la sol·licitud del bo social a les persones i famílies que puguin complir els requisits. Per a això, durant la segona quinzena del mes d'abril habilitarà punts d'informació en diferents localitzacions de la ciutat de Palma.

En aquests punts, personal tècnic i voluntari de la Creu Roja, prèviament formats pels equips d' atenció al client d' Endesa, atendran les persones que s' acostin per assessorar-los sobre els requisits i condicions del bo social i, en base a la seva factura d' energia i a les seves circumstàncies personals, valorar si poden optar o no al Bo social. Per tal de mesurar l'efectivitat d'aquesta iniciativa, es demanarà a l' usuari que accepti la realització d' un posterior seguiment. Així mateix, juntament amb l'assessorament, es farà lliurament d' un kit d' eficiència energètica a cada persona atesa.

A més, en aquestes trobades es detectaran casos específics que requereixin un posterior acompanyament per aconseguir la documentació necessària, en base a circumstàncies específiques i especials, com poden ser persones grans amb mobilitat reduïda, persones amb certes dificultats en la seva capacitat comunicativa o persones que viuen situacions personals complexes. En aquests casos, el personal voluntari podrà acompanyar-los personalment tant a les oficines comercials de les empreses energètiques com a les de les administracions públiques que siguin necessàries, amb l' objectiu de demanar de manera òptima aquests ajuts.

En els tres mesos de durada del projecte – primera fase d'assessorament i segona fase d'acompanyament i seguiment- es comptarà amb el suport de l'equip d'atenció al client d'Endesa per resoldre i orientar sobre casuístiques específiques.

Aquesta actuació s' emmarca en un dels objectius recollits en el Pla Estratègic de Sostenibilitat d'Endesa que persegueix propiciar l' accés a l' energia a persones en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, un dels principals focus són les iniciatives per informar, formar i donar suport a la tramitació del bo social als col·lectius en situació de vulnerabilitat i, atès que és una de les mesures que més impacte té en la reducció de la factura elèctrica.  Malgrat això, hi ha un gran desconeixement sobre la mateixa per part de la població espanyola, a més que la seva tramitació pot ser complexa per a determinats segments.

Comparte este artículo:

Todas las noticias