La 13a edició d’"Esmorzars i Berenars #AmbCor" arrenca per millorar l'alimentació de milers de nens i nenes atesos per la Creu Roja - Creu Roja Catalunya
Aplicacions anidades
Publicador de continguts

-
Durant la durada de la campanya, es podran fer donacions econòmiques d'1, 3, 5, 10 i 20 euros a les línies de caixa de botigues Alcampo
-
La iniciativa es durà a terme del 4 al 10 d’abril a 12 centres de tot Catalunya.
Alcampo, la Creu Roja, juntament amb Oney, Nhood i el Centre Comercial Espai Gironès posen en marxa, a partir del 4 d'abril, per tretzè any consecutiu, la campanya solidària "Esmorzars i Berenars amb cor", amb l'objectiu de millorar l'alimentació de milers de nens i nenes de famílies vulnerables.
Un suport directe d'1, 3, 5, 10 o 20 euros del 4 al 10 d'abril
Entre el 4 i el 10 d'abril, els clients d'Alcampo podran fer donatius econòmics a les línies de caixa dels 393 centres participants. A Catalunya, hi participen 12 botigues situades als municipis de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Mataró, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Quirze del Vallès, Reus, Salt, Tortosa i Vilanova i la Geltrú. Les aportacions poden ser d’1, 3, 5, 10 o 20 euros.
En finalitzar la campanya, la totalitat de l'import recaptat serà lliurat a la Creu Roja en forma de targetes moneder que seran distribuïdes entre famílies en situació de vulnerabilitat per a la compra d'aliments.
La totalitat dels fons recaptats se sumaran a la donació directa de 110.000 euros que farà Alcampo. A més, les empreses NHOOD i Oney contribuiran amb una donació de 3.000 euros cadascuna.
Amb aquestes targetes, les famílies podran efectuar la compra a qualsevol botiga Alcampo d'acord amb les seves necessitats escollint entre productes frescos, que necessiten cadena de fred, carns, verdures, peix o altres necessitats específiques, com ara al·lèrgies o intoleràncies a certs aliments.
Enguany, la campanya s'ha presentat simultàniament a sis Comunitats Autònomes, comptant amb el suport d'altres organitzacions, com l'Associació de Cuiners i Rebosters de Madrid i Canàries (ACYRE), Mestres de Cuina a Castella i Lleó, l'Associació de Cuiners Afincats a les Illes Balears (ASCAIB), Associació de Cuiners d'Aragó, Club d'Atletisme ALCAMPO-Scorpio 71 i el Centre Comercial Espai Gironès.
A Catalunya, s’hi ha presentat avui al Centre Comercial Espai Gironès, amb presència de les empreses i organitzacions participants: María Colls, responsable provincial de Formació i Infància de la Creu Roja Girona, José Alejandro Marcos Gallego, director de l'hipermercat Alcampo Girona i Pau Jordà, el gerent del Centre Comercial Espai Girona.
Per assolir aquest objectiu, la campanya comptarà amb el suport de 2.700 voluntaris i voluntàries de la Creu Roja, als quals se sumaran els voluntaris de les empreses que donen suport a la iniciativa. Aquests estaran presents als centres Alcampo per informar els clients i facilitar les donacions.
“A la província de Girona, 11.781 persones es troben en una situació d’extrema vulnerabilitat i han necessitat suport”, ha explicat María Colls, responsable provincial de Formació i Infància de la Creu Roja Girona. “D’aquestes, 4.676 han pogut cobrir necessitats bàsiques gràcies a les targetes moneder. Aquesta iniciativa és essencial per garantir que els infants de les nostres comarques tinguin accés a una alimentació equilibrada. La solidaritat de la ciutadania i el compromís de les empreses fan possible arribar a moltes famílies, proporcionant-los una ajuda digna i adaptada a les seves necessitats.”
Pau Jordà, gerent de l’Espai Gironès, ha destacat la gran satisfacció pel fet que a l’àmbit de Catalunya s’hagi decidit presentar aquesta campanya solidària al centre comercial. “Estem molt contents de poder contribuir a aquesta gran iniciativa i esperem aportar el nostre gra de sorra perquè sigui tot un èxit”. “A l’Espai Gironès contribuïm sempre que podem en les causes solidàries i fer costat a entitats com la Creu Roja de Girona, que fa una gran tasca al territori, ens omple d’orgull”, ha indicat.
Per la seva banda, José Alejandro Marcos, director de l'hipermercat Alcampo Girona ha indicat: "Avui tornem a unir-nos per fer un altre pas endavant i enfrontar una realitat, la realitat de moltes famílies. A Catalunya, encara hi ha famílies que lluiten per una cosa tan bàsica com un esmorzar o un berenar. Però avui som aquí per dir-los que no estan sols", i ha afegit “que cap nen o nena d'aquesta terra es quedi sense esmorzar o berenar digne.”
Major vulnerabilitat de les famílies
La taxa de risc de pobresa i exclusió (AROPE) entre les famílies ateses per la Creu Roja (90,8% el 2024, un augment del +0,6% en comparació del 90,2% el 2023, publicat als Butlletins de Vulnerabilitat Social núm.33 i núm.30 de Creu Roja) reflecteix una situació de molta més vulnerabilitat respecte a la del conjunt de la població espanyola (25,8% segons l'Enquesta de Condicions de Vida (ECV) de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) 2024).
Un compromís que dona resultats
Durant la campanya del 2024, Alcampo i la Creu Roja van aconseguir recaptar 12.823 euros a la campanya solidària Esmorzars i Berenars #AmbCor celebrada del 5 a l'11 d'abril als centres Alcampo de Catalunya.
En total, a tot Espanya, en el 2024 es va aconseguir lliurar a la Creu Roja la quantitat de 231.525 euros amb l'ajuda de gairebé 2.700 voluntaris. Per part seva Alcampo va donar, com en edicions anteriors, més de 110.000 euros i Nhood i Oney 3.000 euros cadascuna.
Des de l'inici de la campanya “Esmorzars i Berenars #AmbCor”, s'ha donat suport a milers de famílies en situació de vulnerabilitat. Aquesta campanya ha viscut dues etapes: entre el 2013 i el 2020 recollia només aliments propis d'esmorzars i berenars evolucionant a partir del 2021 a recollir donacions econòmiques per facilitar compres personalitzades a les famílies.
El valor econòmic (per valor d'aliment donat o per import donat) puja a més de 4.800.000 euros, havent arribat a més de 95.000 nenes i nens.
En paraules d'Américo Ribeiro , Director General d'Alcampo; “Lluitar contra la pobresa i enfocar-nos a la consecució de Fam Zero són objectius que compartim les empreses i organitzacions que ens unim per posar en marxa la campanya “Esmorzars i Berenars #AmbCor“ des de fa 13 anys, un clar exemple que les aliances són clau per al desenvolupament sostenible.”
Ramón Jané, director d'Inclusió Social de la Creu Roja Espanyola, destaca per la seva banda que “gràcies a aquesta campanya, i només en els darrers quatre anys, hem pogut contribuir a la millora de l'alimentació de prop de 18.000 nens i nenes. Amb campanyes com Esmorzars i Berenars #AmbCor ““es busca conscienciar i implicar la societat per millorar la qualitat de vida dels nens i nenes que viuen en situacions de dificultat, contribuint a la consecució de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 2: posar fi a la gana, aconseguir la seguretat alimentària i millorar la nutrició”
Més informació sobre la campanya:www.desayunosymeriendasconcorazon.com