• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Endesa i la Creu Roja llancen la campanya ‘Cita bo social’ als carrers de l’Hospitalet de Llobregat per assessorar i acompanyar persones en situació de vulnerabilitat a obtenir el bo social - Creu Roja Catalunya

Segueix-nos

instagram

X

YouTube

Facebook

Flickr

Linkedin

Tiktok

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Endesa i la Creu Roja llancen la campanya ‘Cita bo social’ als carrers de l’Hospitalet de Llobregat per assessorar i acompanyar persones en situació de vulnerabilitat a obtenir el bo social
Actualitat
de
10
2025
10 de març Endesa i la Creu Roja llancen la campanya ‘Cita bo social’ als carrers de l’Hospitalet de Llobregat per assessorar i acompanyar persones en situació de vulnerabilitat a obtenir el bo social
  • La iniciativa arriba avui dilluns a la segona ciutat més poblada de Catalunya amb l’objectiu de promoure aquesta ajuda en la factura de la llum entre les famílies en situació vulnerable.

  • La Creu Roja, amb el suport i formació per part d’Endesa, assessorarà les famílies sobre els requisits del bo social, les ajudarà a gestionar la sol·licitud i els proporcionarà kits d’eficiència energètica per a les seves llars. A més, el projecte detectarà circumstàncies especials que requereixin acompanyament addicional .

  • Dues setmanes d’atenció personalitzada: aquesta setmana (del 10 al 14 de març) l’assessorament es realitza a una carpa instal·lada a l'accés del Mercat de La Florida, i la següent setmana (del 17 al 21 de març), al Mercat de Collblanc.

  • A Catalunya, hi ha més de 153.800 famílies que gaudeixen d’aquest descompte en la factura de la llum, de les quals 5.500 són de l’Hospitalet de Llobregat.

Endesa i la Creu Roja posen en marxa a Catalunya una iniciativa pilot per a informar, ajudar i acompanyar en la sol·licitud del bo social  persones i famílies vulnerables. El projecte “Cita bo social”, que s’estrena avui dilluns a l’Hospitalet de Llobregat, s’allargarà 2 setmanes amb l’objectiu d’assessorar de forma presencial i personalitzada totes aquelles persones susceptibles de complir els requisits necessaris per a poder obtenir aquesta ajuda directa en la factura de la llum.

En concret, aquesta setmana –entre el 10 i el 14 de març– la campanya es realitza en una carpa temporal ubicada a l’accés al Mercat de La Florida per l’avinguda de la Primavera, mentre que la setmana següent –entre el 17 i el 21 de març– es farà a l’accés de Mercat de Collblanc pel carrer del Doctor Jaume Ferran i Clua. En ambdós indrets, l’horari d’atenció serà de 2/4 de 10 del matí a 2/4 de 2 del migdia, i de 3 a 5 de la tarda. 

En aquests punts, personal tècnic i voluntariat de la Creu Roja atendrà la ciutadania que s'acosti per assessorar-la sobre els requisits i condicions del bo social i, sobre la base de la seva factura d'energia i les seves circumstàncies personals, valorar si es pot optar o no al bo social. Per a poder fer aquest assessorament, equips d'atenció al client d'Endesa van realitzar fa uns dies una formació al local de l’Assemblea local de la Creu Roja a l’Hospitalet de Llobregat, on van explicar-ne les característiques i condicions, a més de resoldre els dubtes dels assistents. 

A més, també es farà lliurament d'un kit d'eficiència energètica a cada persona atesa i es farà un seguiment de la iniciativa per valorar-ne l’efectivitat. 

D’altra banda, en aquestes trobades també es pretén detectar casos específics que requereixin un acompanyament posterior, ja sigui per a aconseguir la documentació necessària, com pot ser acreditar circumstàncies específiques i especials, o bé perquè són persones grans amb mobilitat reduïda, amb dificultats en la seva capacitat comunicativa o que tenen situacions personals complexes. En aquests casos, el voluntariat els acompanyarà personalment tant a les oficines comercials de les empreses energètiques com a les de les administracions públiques que siguin necessàries, amb l'objectiu de sol·licitar de manera òptima aquestes ajudes.

Malgrat que les carpes estaran instal·lades durant 2 setmanes, primer al barri de La Florida i després al de Collblanc, el projecte tindrà una durada de 3 mesos: la primera fase és la que justament s’inicia ara i, la segona, serà d'assessorament i acompanyament, que també comptarà amb el suport de l'equip d'atenció al client d'Endesa per a solucionar i orientar sobre casuístiques específiques. 

Aquesta actuació, que fa uns mesos ja es va llançar en altres poblacions de l’Estat en aliança amb la Creu Roja amb bons resultats, s'emmarca en un dels objectius recollits en el Pla Estratègic de Sostenibilitat d'Endesa, el qual persegueix propiciar l'accés a l'energia a persones en situació de vulnerabilitat. En aquest sentit, un dels principals focus són les iniciatives per a informar, formar i donar suport a la tramitació del bo social als col·lectius vulnerables, ja que és una de les mesures que més impacte té en la reducció de la factura elèctrica. Malgrat això, existeix un gran desconeixement sobre el bo social per part de la població, a més que la seva tramitació pot ser complexa per a determinats segments.

Els clients d’Endesa a Catalunya amb bo social han crescut un 75% en 5 anys

El nombre de beneficiaris, clients d’Endesa, que gaudeixen del bo social a Catalunya ha crescut un 75% en els últims 5 anys i se situa en prop de 154.000 famílies. Així es desprèn de les últimes dades disponibles de la Companyia a tancament del 2024, una xifra que ha anat in crescendo de forma sostinguda des de 2020, l'any en què va esclatar la pandèmia. 

L’increment més pronunciat ha estat en el darrer trienni, amb prop de 38.000 nous beneficiaris. Es tracta d’un ajut que actualment redueix entre un 50 i un 65% la factura de la llum sobre el preu voluntari per al petit consumidor (PVPC), en funció de si són persones amb vulnerabilitat o vulnerabilitat severa. Del total de llars, 68.600 són famílies en vulnerabilitat i prop de 85.200 pateixen vulnerabilitat severa. 

A l’Hospitalet de Llobregat actualment hi ha al voltant de 5.100 famílies que gaudeixen del bo social, de les quals unes 2.250 es troben en situació de vulnerabilitat i més de 3.260 pateixen vulnerabilitat severa. Respecte fa 5 anys, hi ha 1.400 beneficiaris més (un increment del 35%).  

L’augment de beneficiaris del bo social és, en bona part, conseqüència del pas del coronavirus i la crisi energètica posterior —agreujada per la guerra d'Ucraïna—, així com de les mesures i renovacions automàtiques que s'estan implantant des que va entrar en vigor el Reial decret llei 6/2022 i de l'assessorament proactiu a organismes i institucions que s'està oferint des de la companyia amb l’objectiu que el bo social arribi a totes les llars que el necessiten. 

Acte de presentació de la campanya

La campanya es presentarà dimecres, 12 de març, a les 11.30h a la carpa ubicada a l’accés al Mercat de La Florida per l’avinguda de la Primavera. Hi intervindran, per part d’Endesa, Miquel Funes, director d'Atenció al Client d'Endesa a Catalunya, i Clara Mentuy, de Relacions Institucionals a Catalunya. Per part de la Creu Roja, Jesús Solores, president de la Creu Roja a l’Hospitalet, Laura Bisbal, referent tècnica d’aquesta assemblea local, i Alexandra Gabarró, responsable de Medi Ambient de la Creu Roja a Catalunya. L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat també hi serà present de la mà de la tinenta d’alcaldia de l’àrea de Ciutat de Drets, Laura García Manota.  

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home

Notícies