Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Bizkaiko Gurutze Gorriaren Prestakuntza Zentroko Osasun Larrialdietako ikasleek, APNABI – Autismoaren espektroko nahasmendua duten pertsonen familien elkartearekin lankidetzan, ikusizko proiektu bat sustatu dute osasun-larrialdietan autismoa duten pertsonei nola lagundu irakasteko.

Osasun-larrialdi bat dagoenean, garrantzitsuena jardutea da. Erantzutea. Hala ere, pertsona guztiek ez dute berdin erantzuten egoera beraren aurrean. Gurutze Gorriaren Prestakuntza Zentroko Osasun Larrialdietako bigarren mailako ikasle talde batek, zentroko ikasle ohiek eta OBEren anbulantzietan jardunean zeuden osasun-larrialdietako teknikari ohiek antzeman zuten espektro autistaren nahasmendua zuten pertsonei arreta zehatza eman behar zitzaiela era horretako egoeretan. Eta komiki moduan adieraztea erabaki zuten.

Zikloko irakasle baten tutoretzapean, eta APNABI elkartearekin lankidetzan, komiki honek bi helburu ditu: batetik, autismoa duten pertsonentzako osasun-larrialdietarako jarduera-protokoloa eta -tresna bat sortzea; eta, bestetik, autismoa duten pertsonei Gurutze Gorriak esku hartzen duen egoerak erakustea, erakundearen zeregina eta testuinguru horretan nola jarduten duen gertuago ezagut dezaten.

“Askotan gehiegi babesteko joera dugu” dio Britany Moralesek, Osasun Larrialdietako ikasle tituludun ohiak eta proiektuaren zati batek, "Autismoa duten pertsonak gaizki sentitzea eragin dezake horrek". “Modu berean tratatu behar dira, jakina, baina gauzak nola esaten ditugun jakinda", gaineratu du.

”Askotan, autismoa duten pertsonak gehiegi babesteko joera izaten dugu”

Adibidez, infantilizazioa da maizen egiten den akatsetako bat. "Batzuetan esaten dugu 'hau manitan jarriko dut, brazidan'... eta ez da zuzena, ez direlako haur txikiak, baizik eta nolabaiteko desgaitasuna duten pertsonak, baina ulertzen zaituztenak", Britanyren ebidentzia.

Ildo beretik, Peio Valderrama andreak Osasun Larrialdietako ikastaroa amaitu berri du, eta komikia sortzen ere parte hartu du. “Kalitatezko arreta eman behar diogu mundu guztiari; komikia ere ildo horretatik doa. Jarduera arrunt batean galdera batzuk egin behar dira, ulermen bat beste aldeak; baina horrelako pazienteekin denbora gehiago behar dugu, galdera sinpleagoak egin behar ditugu, edo beste modu batera ekin”.

Horregatik, komikiak gai horiek guztiak bildu nahi ditu, eta oztopo posibleak bota, teknikarien eta autismoa duten pertsonen arteko komunikazioa eta arreta errazteko. "Batzuetan azkar joan behar dugu, baina autismoa duen pertsona baten kasuan, denbora gehiago behar dugu", azpimarratu du Peiok, eta nabarmendu du proiektua erraza eta oso bisuala dela helburu horiek guztiak betetzeko.

Bi aldeei laguntzen dien komiki bat

Komikia sortzeko, ikasleek hainbat topaketa, harreman eta elkarrizketa izan zituzten Gurutze Gorriko prestakuntza-zentroko langileekin, APNABIko langileekin eta elkarteko kide diren eta autismoaren espektroko nahasmendua (TEA) duten pertsonekin.

“Adibidez, komiki bat izatea erabaki genuen, APNABIk kontatu zigulako zerbaitekiko interesa izateko modurik onena irudien bidezkoa zela, ikusgarriagoa izango zela”, azaldu du Britanyk. Proiektuaren bidez, erakundea nolakoa den eta osasun-jarduerak nolakoak izaten diren ere adierazi dute. “Horrela, elkarteko pertsonek ere ikus dezakete gure lana nolakoa den, egoera horietan zer egiten dugun jakin dezakete eta nolabait ezagutu gaitzakete. Horren ondorioz, lehen inpresioa ez da hain harrigarria”, adierazi du.

"Komiki bat izatea erabaki genuen, bisualagoa izan zedin

Peio Valderramak berretsi duenez, “Proiektua bi aldeen onerako da”. “Bai haientzat, guk zer jakin behar dugun ikus dezaten, bai teknikarientzat, nola artatu behar ditugun eta enfasia non jarri behar dugun jakin dezaten”, esan du amaitzeko.

Komikia laster egongo da eskuragarri APNABI elkartean eta Gurutze Gorriko teknikarien artean.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.