Eduki publikatzailea

Manel Alcaide: “Pertsona gorrak eta entzuleak hizkuntza desberdinak hitz egiten dituzten pertsona berdinak gara.
BEGIRADAK
MANEL ALCAIDE (VISUALFY)
“Pertsona gorrak eta entzuleak hizkuntza desberdinak hitz egiten dituzten pertsona berdinak gara.”
MANEL ALCAIDE (VISUALFY)
20/03/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Paula Pons

Humanidad

Imparcialidad

20/03/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Paula Pons

Humanidad

Imparcialidad

Visualfy-ren sortzaileetako bat

Munduan itsu baino bi aldiz gehiago dira gorrak. Horretaz eta hiriak beren entzumen-urritasunera egokituta ez daudela jabetuta, Valenciana Visulafy enpresak sistema bat diseinatu du soinuak itzultzeko push jakinarazpenak mugikorrean, eskumuturreko adimentsu batean, edo argiztapen-aldaketak arriskuez ohartarazteko, medikuaren txanda edo zerbitzu bat ixteko abisua, hala nola museo edo liburutegi bat. Visualfy izan da Teknologia Humanitarioko sarien "Impulso" kategoriako irabazlea

Visualfy-ren sortzaileetako bat

 

Nola eta noiz jaio zen Visualfy?

Gorren komunitatearekin hamar urte baino gehiago harremanetan egon ondoren sortu zen. Elkarte batean, haur gorren eta entzuleen arteko integrazio tailer artistikoak egiten genituen, hizkuntza desberdinak hitz egiten zituzten pertsona berdinak zirela azalduz. Hori hor hasten da, gorren komunitatea bera izan zen nire bazkidea eta biok zerbitzua emateko enpresa bat sortzera bultzatu gintuena, zeinuen hizkuntza ezagutzen dugulako.

Horrela hasi ginen haientzat lanean. Denak gorrak ziren bilera batean, ni izan ezik, nire iphoneak mahai gainean dardara egin zuen eta deika ari zitzaizkidala esan zidaten, eta ezetz esan nuen, mezu bat zen, eta harritu egin ziren ikustean, telefonoa ahozpez egon arren, nik banekien ez zela dei bat. Azaldu nien entzuleok soinu bat dugula jakinarazpen bakoitzerako. Orduan oso aplikazio erraza egin genuen, whatsapp mezu bat iristen bazitzaizun pantaila berdea pizten zen eta facebookekoa bazen urdina zen. Horrek 5.000 deskarga baino gehiago eman zizkigun 22 herrialdetan, eta orduan hasi ginen pertsona gorrekin elkarrizketatzen, haien premiak benetan zeintzuk ziren ikusten eta arazo horri aurre egiteko behar genuen teknologia garatu ahal izateko inbertsioa bilatzen.

Zergatik erabaki duzue helburu soziala duen enpresa teknologiko bat martxan jartzea?

Betidanik genekien. Guretzat teknologia beti izan da gustatu zaiguna eta lan egitea gustatzen zitzaiguna, baina hasiera-hasieratik, guk enpresa sortu genuenetik, estatutuetan bertan klausula sozial batzuk jarri genituen eta hasiera-hasieratik B Corp egin ginen. Izan ere, Espainiako lehen B Corp gara, eta top 10ean gaude puntuazio-mailan; ia 115 puntuko puntuazioa dugu, eta oso altua da B Corp baterako.

Guk ez dugu enpresa egiteko beste modurik ikusten, uste dugu enpresa pertsonekin egiten dela, ez pertsonen kontura. Hori argi geneukan lehen egunetik, bai nire bazkideak, bai nik. Horrelakoa izan da filosofia betidanik, filosofia hori zuten inbertitzaileak bilatu ditugu, eragin hori inoiz gal ez zedin. Gu, diruak mugitzeaz gain, eragin positiboa sortzen digu gizartean, ingurumena zaintzen, gure langileak zaintzen eta, batez ere, zuzentzen garen komunitatea zaintzen. Izan ere, B Corp-ek bi urtez jarraian the best of the world izendatu gaitu customers kategorian, eta orain, 2022an, berriro eman digute saria. 2023an berriro lortzea espero dugu. 

 

 

Zeintzuk izan dira 8 urte hauetako mugarri garrantzitsuenak?

 

2015ean ideia bat sortu zen, baina proiektua 2017an hasi zen. Guk beste enpresa bat genuen. 2017ko urtarrilean inbertsio bat jaso genuen, eta aurreko jarduera utzi eta horretan jardutea erabaki genuen. Hor hasi ginen teknologia garatzen, eta 3 urte eman genituen I+G+Bn lanean. Aplikazioa 2019ko abenduan prest izan genuen lehen eraikina instalatu genuenean, 2020ko urtarrilean bigarrena eta 2020ko otsailean hirugarrena.

Pandemia iritsi zen eta dena izoztu zen. Oso gogorra izan zen guretzat, plantilla erdira murriztu behar izan genuen, produkzio-lerro bakar batekin geratzea erabaki genuen. Baina, egia esan, 2021ean suspertzen hasi zen; pandemia mahai gainean jarri zuen gauzetako bat irisgarritasun falta izan zen, eta are gehiago pertsona gorrekin eta maskarak erabiltzearekin, haientzat kaosa izan zen. Oso egoera desatseginak izan genituen ospitaleetan, eta ezin izan genuen langileekin komunikatu, komatik irten eta 13 egun baino gehiago behar izaten baitzituen gertatzen ari zitzaiona jakiteko. Oso egoera larria izan zen, eta erabaki genuen eraikin publikoetan zentratzea eta etxerako irtenbidea pixka bat alde batera uztea. Orain, 2022an, aldaketa oso interesgarria izan da: 400 proiektu baino gehiago ditugu irekita, bai administrazio publikoarekin, bai enpresa pribatuekin, eta oso proiekzio onak daude.
 

Zer oztopo aurkitzen dituzte imajinatzen ez ditugun pertsona gorrek?

Era guztietako hesiak. Begi-bistakoenetatik, entzumen-galera duen ama edo aita batentzat haurtxo baten negarra detektatzetik, segurtasun-alertetaraino. Edo hotel batera joan eta nire iratzargailua eraman behar izatea bezain erraza den zerbait, ezin baitut iratzargailu zerbitzu bat aktibatu ordu jakin batean esna nazaten. Egoera horren ondorioz hegaldia galdu duen jendea, eta gero poltsikotik ordaindu behar duena. Azken finean, autonomia edo segurtasuna ez ezik, edozein bezerori zerbitzu bera eman beharko litzaioke, bere desgaitasuna edozein dela ere. Gorrak ez du gutxiago ordaintzen, gauza bera ordaintzen du eta eskubide bera du.

Gure ustez, funtsezkoa zen enpresa edo erakunde pribatu edo publikoak teknologia eskuratzea eta teknologiagatik ordaintzea, eta erabiltzaileek doan erabili ahal izatea.
 

Nola funtzionatzen du sistemak etxe batean? Zein soinu ezagutzen dituzu?

Gailua erosi, etxera iritsi eta aplikazioak alertak konfiguratzen laguntzen dizu. Bi soinu mota daude, metalikoak eta organikoak. Soinu organikoak aurrez konfiguratuta daude sisteman, adibidez, haurtxoaren negarra. Ume bakoitzak modu desberdinean egiten du negar. Hemen, negar malkoak izeneko kanpaina polit bat egin behar izan genuen, non milaka amatxok negar egiten ari ziren haurren audioak bidali zizkiguten negar horiek ezagutu ahal izateko. Soinu organiko horiek aldez aurretik konfiguratuta daude barruan, baina soinu metalikoa denean, adibidez ateko txirrina, erabiltzaileak grabatu behar du. Aplikazioak esaten die, adibidez, txirrinaren soinua 3 aldiz grabatzen duela eta gero soinua bidaltzen digula. Hortik abiatuta sortzen dira ereduak eta ezagutu ahal izango dugu.

Pertsona gorren eguneroko lan honek asko ikasarazten dizu. Bideo-dei bat egin genuen sistema erosi zuen bezero batekin, oso haserre zegoen txirrinak ez ziolako ondo funtzionatzen, ez zihoala esaten zuen, orduan grabazioak entzuteko eskatu genion, ea zerbait gertatu zen ikusteko, airea entxufatuta zuela esan genion eta zarata handia egiten zuela; beraz, txirrina jotzen badute eta airea jarrita badago, soinua ez da berdina eta ez du ondo identifikatzen; beraz, audioak berriro grabatzeko eskatu genion, aire pizturik gabe. Horrek ideia bat eman zigun, pertsona gorrei soinuak grabarazten ari gara, zergatik ez dugu pantailan grafiko bat jartzen etxean zaratarik dagoen ala ez jakiten laguntzeko? Edo txirrinak funtzionatzen duen edo ez.
 

Entzumen-galera duten pertsonen bizitza hobetzen duzue, eta ziur feedbacka jasotzen duzuela erabiltzaileen partetik. Gogoratzen duzu atentzioa eman dizun norbait?

Bai, asko ditugu. Gogoan dut enpresa erdian negar eragin zigun bat. Valentzian familia bat zegoen, bikote bat, aita eta ama gorrak eta 3 urteko neska entzule bat, etxean sistema probatzen ari zirenak. Gutun bat idatzi ziguten, non esaten ziguten arratsalde hartan bertan alabak negar egin zuela eta oso pozik zegoela gure sistemak abisatu ziolako, baina esaten zigun, baita ere, alabak 3 urte zituela eta 3 urte zeramatzala negarra detektatzeko gailu bat erabiltzen eta arratsalde hartan ez ziola abisurik eman. Orduan, emakumeak esan zuen, hiru urte hauetan, zenbat aldiz egin duela negar nire alabak eta ni ez naizela joan artatzera? Badakizue horrek zer esan nahi duen gurasoentzat, hau jakitearen larritasuna... Orduan, istorio horrek eragin zigun % 97ko zehaztasuna uztea haurtxoaren negarraren audioaren detekzioan, eta ez genuen % 100era igo nahi izan, % 3 hori batzuetan katuak direlako. Katu baten soinua negarrez ari den haurtxo baten oso antzekoa izan daiteke. Emakume horrek pentsarazi zigun eta % 97an uztea erabaki zuen, haurtxoak negar egiten duela eta inork ez duela artatzen.

"JENDEARENTZAKO ZERBITZU BAT DUTEN ERAIKIN MOTA GUZTIEK IRISGARRIA IZAN BEHAR DUTE"
FotoCita

Nolakoa da Visualfy-ren gailuek eta app-ek oinarri duten teknologia?

Guk soinuak ezagutzeko algoritmo bat garatu dugu. Hemen tarteki bat egin nahi dut, ez du zerikusirik soinuak ezagutzeak ahotsaren ezagutzarekin, oso antzekoak dirudite, baina oso gauza desberdinak dira. Ahotsaren ezagutzaz ari garenean, hitz bati dagozkion bokalak dira, esaldi baten barruan, hizkuntza baten barruan, baina kito, nik lau maila baino ez ditut. Eta, gainera, informazio iragarlea dut, nik badakit esaldiak aditza eta predikatua dituela, edo kaixo esaten badizut, egun on, ziur asko gauza bera erantzungo didazula. Hala ere, soinuaren ezagutzaz ari garenean, ez dakigu soinu hori noiz sortuko den, soinu hori beste batekin gainjarriko den, hots hori nondik datorren. Beraz, algoritmoak gai izan behar du soinu guztiak bereizteko, aztertu nahi duena hartzeko eta horren arabera jokatzeko, eta hori da benetan konplexua dena. Izan ere, gu gara soinuen errekonozimendua lantzen ari den munduko enpresa bakarrenetakoa, eta irisgarritasunaren gaiari begira jarri garen bakarra.

Gure teknologia patentatuta dago Espainian, AEBetan, Israelen, Argentinan, Australian eta Japonian, eta beste 44 herrialdetan dago martxan. Urte honen amaieran, nazioartekotzearekin hastea da asmoa.
 

Zenbat zarete enpresan?

10 pertsona gara. Eta orain Renferekin, Real Madrilekin eta Barçarekin itxi dugu, oso erakunde indartsuekin, oso talde txikia gara, prozesuetako lizunak garelako. Azkenean, startup batek enpresa batek ez duen arintasuna ematen dizu, eta gaur egun oso tresna indartsuak daude, 4 milioi euro baino gehiagoko negozioa mugitzen lagun diezazuketenak.

Taldean pertsona gorrak daude, enpresako interpretea dugu. Azkenean ez gara batere paternalistak, eta entzulearekin bezain gogorra naiz gorrarekin, hizkuntza desberdinak hitz egiten ditugun pertsona berdinak garelako. Hor dago munduko gauzarik politena, denok berdinak bagina, eta molde berarekin eginak bageunde, oso aspergarria zatekeen. Mundua oso desberdina da, pertsona asko daude, bakoitza alde batekin, eta saiatu behar dugu produktu eta zerbitzu guztiak pertsona guztientzat eskuragarri izaten.
 

Zer enpresa mota eta zer erakunde publiko ari dira zuen teknologia ezartzen?

Mota guztietako enpresak. Orain oso ondo funtzionatzen ari gara garraioko enpresekin eta kirol-espazioekin, pertsona gorrentzat ez ezik, askok aurikularrak daramatzatelako edo kutsadura akustiko handia dagoen espazioak direlako. Era berean, liburutegiekin, herritarrentzako arreta-zerbitzu guztiekin, desgaitasuna duten pertsonentzako balorazio-zentroekin, adinekoentzako laguntza-zentro bereziekin, egoitzekin, eguneko zentroekin eta abarrekin ari gara lanean. Jendearentzako zerbitzu bat duten eraikin mota guztiek irisgarria izan behar dute, eta hori da gaur egun gehien lantzen ari garena, eta orain asko mugitzen ari gara hoteletan.

 

Zuen esperientziagatik, enpresak eta administrazio publikoak konprometituta al daude irisgarritasunarekin edo oraindik kontzientziazio handia falta al da?

Ez, nik ez dut uste konpromisoa falta denik, ezagutza baizik. Askotan araua daukagu, baina batzuetan araua ez dago erabat zehaztuta, edo lizitazioa egingo duen pertsonak irisgarritasun unibertsala, arrapala eta bainugela ditu buruan, eta ez doa harago. Administrazioaren sentsibilizazio hori falta da, bete beharreko irizpideak zein diren jakin dezaten. Ezin da izan araudi bat egotea, lehiaketa publiko baterako tolesdura tekniko batzuk egitea eta irisgarritasun hori bermatzen ez duen enpresa batek irabaztea. Oso barneratuta dugun bezala, ez dugu eraikin bat egingo sartzeko arrapalarik gabe edo bainugela irisgarririk gabe, hau da, desgaitasun sentsorial edo kognitiboaren mailan, oraindik bide luzea du egiteko. Izan ere, Bartzelonako desgaitasuna duten pertsonen udal-institutuak ohartarazi du jendearentzat irekita dauden eraikinen % 97k ez duela inolako irisgarritasun akustikorik. Ikusezina denez, gehiago kostatzen da.

Arazoa azaltzen duzunean, enpatia eta konpromiso handia dago, eta berehala jartzen dira horretan eta funtsak bilatzen saiatzen dira. Egia da, halaber, guk zortea dugula; izan ere, berrikuntza teknologikoa eta adimen artifiziala direnez, irisgarritasun-aurrekontuekin ez ezik, berrikuntzarekin edo adimen artifizialarekin ere lan egin dezakegu. Horrek ateak zabaltzen dizkie aurrekontu handiagoak izan ditzaten, batzuetan irisgarritasun-aurrekontuak behar baino txikiagoak direlako.
 

Zein dira Visualfy-ren hurrengo urratsak?

Aurten, Espainiako merkatua sendotzen amaitu nahi dugu, baina urte honen amaieran internalizazioari ekiteko asmoarekin, ziurrenik Mexikon eta Kolonbian, non deskarga dezente ditugun eta gure egungo partner batzuk, hala nola Telefonica edo Ilunion bezalako entitateak, dagoeneko sarduta dauden.


Visualfy home berringeniaritza bat egiten ari gara, Visualfy home 2.0 izateko. Bertan, detektagailuak ezabatu eta mini hardware bat egingo genuke produktua eraginkorragoa izan dadin eta erabiltzaileak hasieran inbertsio handiagoa egin behar izan ez dezan, baizik eta prezioa % 50era jaitsi dezakegu, 2024an abiarazteko. Aurten, asmoa da hemen sendotzen amaitzea, Latinoamerikan nazioartekotzen hastea eta, aldi berean, produktuaren berringeniaritza egitea, datorren urtean 2.0ari bultzada emateko.
 

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.