Eduki publikatzailea

Konfiantza, ekitatea eta tokiko ekintza: COVID-19aren pandemiaren irakaspenak etorkizunean mundu mailako krisiak saihesteko
MUNDUA
07/02/2023
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Elkarteen Nazioarteko Federazioak (FICR) egindako Hondamendiei buruzko 2022 Mundu Txostenak azken hiru urteetako arrakastei eta erronkei buruzko informazioa ematen du, eta munduko liderrek etorkizunean tamaina horretako tragediak nola arindu ditzaketen azaltzen du.

Covid-19aren ondorioz, pandemia izan da, zalantzarik gabe, gogoratzen den hondamendi globalik handienetako bat. 6.5 milioi pertsona baino gehiago hil dira 3 urte baino gutxiagoan, eta osasun-larrialdiaren zeharkako inpaktuek zuzenean eragin diote planetako komunitate guztien bizitzari. Orain, azterketa honek agerian uzten du herrialdeak nola presta daitezkeen munduko beste larrialdi baterako.

Argi dago Gurutze Gorriaren eta Ilargierdi Gorriaren Elkarteen Nazioarteko Federazioak (FICR) 2022ko Hondamendiei buruzko Munduko Txostena argitaratu zuela: pandemiarako prestakuntza desegokia izan zen.
Mezu nagusi horretan oinarritzen da gainerako azterlana, eta inplikatutako herrialde guztiei arreta emateaz gain, pandemiak desberdintasunak areagotu zituela azpimarratzen du. Izan ere, saneamendu eskasak, pilaketak, gizarte- eta osasun-zerbitzuetarako sarbiderik ezak eta desnutrizioak gaixotasunak azkarrago eta urrunago hedatzeko baldintzak sortzen dituzte, txostenean parte hartu duten adituen arabera.

COVID-19aren esperientziak ez baditu bizkortuko prestaketarako urratsak, zer egingo du?

Txostenak prebentzioan jartzen du fokua, eta planeta astindu duten eta handitzen ari diren arriskuen zifrak jasotzen ditu.“2021ean 378 hondamendi izan ziren, agerraldi infekziosoak kontuan hartu gabe, eta kopuru horrek urteko 337 hondamendiren hogei urteko batez bestekoa gainditzen du. Arriskuen gorakada, neurri handi batean, hondamendi klimatiko edo meteorologikoen gorakadaren ondorio da”, dosierraren arabera.

Mundu garaikideari dei egiten zaio, gero eta arrisku gehiago baititu, eta ahalegin bateratua eskatzen du komunitateak prest egon daitezen biztanleriaren sufrimendua eta heriotza-karga murrizteko.

Bestalde, erakundeek tokiko prestakuntza, prebentzioa, aprobetxamendua eta baliabideen optimizazioa eskatzen dute. Halaber, eragin sozioekonomikoen aurkako babes komuna, behar guztiei erantzunak bermatzeko elkartasun globaleko mekanismoak indartzea, eta egoera etengabe aztertzea, laguntzak aldatu eta neurriak hartu behar diren une oro berriz ebaluatzeko.

Bestalde, Jagan Chapagain FICReko idazkari nagusiak esan du “COVID-19aren pandemiak deigarria izan beharko lukeela munduko komunitatea hurrengo osasun-krisirako prestatzeko”. Munduko liderrentzako mezu zuzen bat, “konfiantza sor dezaten, desberdintasunari hel diezaioten eta tokiko aktoreak eta komunitateak balia ditzaten bizitzak salbatzen dituen lan bat egiteko”.

Konfiantzaren garrantzia

Espainiako Gurutze Gorriak, Cruz Roja RESPONDE planaren bidez, 5.425.846 pertsonari lagundu die COVID-19aren pandemiari aurre egiten, eta, are gehiago, Nazioarteko Federazioaren sarea 1.100 milioi pertsonarengana iritsi zen azken hiru urteetan, birusetik salbu mantentzen laguntzeko.

Denbora horretan, behin eta berriz errepikatu zen konfiantzaren garrantzia: pertsonek segurtasun-mezuetan konfiantza zutenean, osasun publikoko neurriak betetzeko prest zeuden, batzuetan maite zituztenengandik bereizten zituztenak, gaixotasunaren hedapena geldiarazteko eta bizitzak salbatzeko; era berean, milioika pertsonari txertoa jartzeko aukera izan zen denbora errekorrean, gehienek txertoak seguruak eta eraginkorrak zirela uste zutenean.

Pertsonak segurtasun-mezuez fidatzen zirenean, osasun publikoko neurriak betetzeko prest zeuden, batzuetan maite zituztenengandik bereizten zituztenak.

Ikaskuntza eta etorkizuneko begirada

2022ko Hondamendiei buruzko Mundu Mailako Txosten honek ere lekua uzten dio etorkizunari, ikasitakoaren ondoren. Gogorarazi dute prestakuntza ez dela erantzunaren fase bat, eta ez dela nahastu behar erabilgarritasunarekin, eta prozesu horretan funtsezkoa dela gaitasunak, azpiegiturak eta prozedurak konbinatzea, eraginkortasun handiagoz prebenitu, detektatu eta jardun ahal izateko.

Toni Bruelek, Espainiako Gurutze Gorriko koordinatzaileak, adierazi du egoera hau gainditzen utzi dien ikasketarik baliotsuena dela gauza asko egin daitezkeela, gure ustez gai direnak baino gehiago, besteei modu errazean laguntzen dietenak eta leku guztietan daudenak.

Jagan Chapagain FICReko idazkari nagusiarentzat, “pandemiak arreta deitu” beharko luke munduko komunitatea hurrengo osasun krisirako presta dadin.

Humanidad

Universalidad

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.