Eduki publikatzailea

IDAZLEA:
ELKARRIZKETAGILEA:
Cruz Roja
  • Vodafone España Fundazioak eta Gurutze Gorriak TECSOS Fundazioaren 20. urteurrena ospatuko dute. Orain arte garatutako teknologia humanitarioko proiektuek aliantza honen garrantzia eta pertsonei laguntzeko bokazioa erakusten dituzte.

Pertsona zaurgarriei teknologiaren bidez laguntzea. Ez da erronka txikia, eta duela 20 urtetik Vodafone España Fundazioaren eta Gurutze Gorriaren atzetik dabiltza, TECSOS Fundazioaren bidez. Telelaguntzako proiektuak milaka lagunen bizitza aldatu du dagoeneko; edo adimen artifizialak, indarra hartzen ari denak, frogatzen du teknologia humanitarioa geldiezina dela eta haren etorkizuna ezin dela etorkizun handiagokoa izan.

TECSOS Fundazioak ikerketa- eta berrikuntza-jarduerak gogoratu, sustatu eta egiten ditu, baita lortutako aurrerapenak zabaldu ere, ahalik eta pertsona gehienengana irits daitezen. Berrikuntza teknologikoko beste proiektu batzuetan ez bezala, TECSOS enpresan ez da begien bistatik galtzen pertsonaren beharra eta garatzen ari denaren benetako erabilgarritasuna; beraz, teknologia pertsonen beharren zerbitzura dagoen tresna bihurtzen da, eguneroko bizitzan benetako aldaketa lortzeko eta ongizatea hobetzeko.

Telelaguntza, ekarpen handia egiten duen proiektu aitzindaria

Telelaguntza mugikorra izan zen TECSOS Fundazioak landu zuen lehen erronketako bat. Irtenbide hori unibertsalizatu egin da gaur egun, eta pertsona nagusien, genero-indarkeriaren biktimen edo ezgaitasunen bat duten pertsonen bizi-kalitatea hobetzen laguntzen du. Gainera, Vodafone Taldea Fundazioari esker, Erresuma Batuko poliziak genero-indarkeriaren biktima diren milaka emakumeri ematen dien zerbitzu gisa, gure mugetatik kanpo ere zabaldu da.

Zerbitzu hau erabiltzen duten Primitiva (Madril) edo Angelina (La Bañeza, Leon) bezalako erabiltzaileek berresten dute: "Zerbitzu hau ematen duten langileei esker, medikuarengana joan edo paperak konpon ditzaket. Kalean nagoenean, askotan desoratzen naiz, baina GPSarekin, haiek gidatzen naute, eta esaten didate kale horretatik joateko edo beste kale horretatik biratzeko", azaldu dute.

"Zerbitzu hau artatzen duten langileei esker, medikuarengana edo paperak konpontzera joan naiteke"

Zerbitzuak dituen erronkak gero eta hobeak dira, eta orain errutinatik ikasi behar da. “Komunera joateko gauerdian esnatzen den pertsona batek denbora asko behar badu itzultzeko, erori egin liteke”, esan du Julián Andújar TECSOS Fundazioko zuzendariak. Hori dela eta, TECSOS lanean ari da gailuak, adimen artifizialeko algoritmoei esker, modu autonomoan aktibatzen ikas dezaten, kasu horietan, pertsonak sakagailuarekin interakziorik egin beharrik izan gabe.

5G sareetan lan egiten duen avatar afektibotik, ospitaleratutako haurrentzako errealitate areagotuko proiektuetatik edo desorientatzen diren pertsonentzako erreskate-droneetatik, elkartze horretatik ateratako helburu humanitarioko ideiek telelaguntzaren aplikazio osagarriak errazten dituzte.

Gogor jotzen duten beste ekimen batzuk

Telelaguntza mugikorreko proiektu nagusiaz gain, TECSOS Fundazioa beste ekimen garrantzitsu batzuk ere ari da gauzatzen, hala nola ‘Future Home’, non 5G teknologiek, adimen artifizialak edo ahots-laguntzaileek aukera ematen baitute pertsonen, etxeen edo hirien inguruan monitorizatzeko eta jarduteko, arriskuak atzeman eta prebenitzeko. Eta ez da bakarra.

“Orientatech” sendagaia, bestalde, merkatuan dauden soluzio eta produktu teknologikoei buruzko aholkularitza-zerbitzu bat da, autonomia pertsonala eta zahartze aktiboa sustatzeko erabilgarriak izan daitezkeenak; “Activage” proiektuak “adineko pertsonen eguneroko arazoak konpontzeko irtenbide teknologikoen elkarreragingarritasuna aztertzen du; ‘EntamAR’, errealitate areagotuko CRJ proiektuaren azken helburua

Gaur egun, Gurutze Gorriak eta Vodafone Fundazioak berrikuntza-proiektu gehiago garatzen dituzte, hala nola ideatoiak, Missing Maps, Mapatones Online edo etorkizuneko pandemiak detektatzeko STAMINA proiektuan parte hartzea. Horiek guztiak TECSOS enpresak garatutako hogei proiektuekin bat egiten dute: telelaguntza mugikorra, adineko pertsonen arteko interakzioa ‘Enred@te’ sarean.

Botones Donaciones

Banner Home

IRAKURRI INTERESATZEN ZAIZUNA
Harpidetu gure newsletterra eta aurkitu milioi bat istorio txiki.