Publicador de continguts

Sentir un suport sempre suma
INCLUSIO SOCIAL
Sentir un suport sempre suma
10/10/2024
ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • Sovint, per ajudar necessitem una mà amiga, el suport d’algú que ens doni seguretat i confiança. I aquest acompanyament és el que reben deu persones voluntàries de la Creu Roja a Lleida per poder fer front a les tasques de primera acollida i valoració de persones usuàries.

A l’Assemblea Local de Lleida hi ha un grup de 10 voluntaris i voluntàries que participen en el procés de primera acollida i valoració de persones usuàries. Les tasques que duen terme diàriament porten implícita una elevada càrrega emocional i són necessaris uns coneixements teòrics i pràctics claus per desenvolupar-se amb seguretat en qualsevol intervenció. 

“L’octubre de 2022 vam assistir a la trobada anual d’Agents del MAP (Marc d’Atenció a les Persones) que es va celebrar a Guadarrama i ens vam adonar que havíem de donar-li una volta al mètode que estàvem posant en pràctica. És molt important cuidar emocionalment i tècnicament les persones voluntàries perquè desenvolupin les tasques de primera acollida amb confiança”, explica Ester Catalan, tècnica de projectes d’intervenció social a Creu Roja a Lleida. 

La tasca de primera acollida pot portar les persones voluntàries a trobar-se amb situacions que els generin dubtes de com actuar o, fins i tot, que els afectin emocionalment. “Crear espais on elles i ells se sentin acompanyats pel personal tècnic de Creu Roja i puguin traslladar els seus dubtes i inquietuds és essencial per tal que actuïn de la millor manera i no perdin la motivació”, afirma Ester Catalan. 

Partint d’aquesta idea, des de l’Assemblea Local de la Creu Roja a Lleida han posat en marxa, per un costat, Grups de Suport Mutu, que es reuneixen de forma bimensual juntament amb una psicòloga i s’organitzen sessions d’una hora i mitja per proporcionar-los formació sobre estils comunicatius, habilitats socials, com establir límits, tècniques de gestió emocional …”
“A les sessions posem en comú els casos i discutim sobre com els hem abordat i què podem millorar. Sempre estem aprenent”, explica Pablo Petreñas, voluntari des de fa dos anys del Marc d’Atenció a les Persones (MAP). 
D’ altra banda, també s’han posat en marxa Grups de Supervisió Social, formats també per personal tècnic i voluntariat, que es reuneixen periòdicament per treballar els casos pràctics més complexos i també fan formacions específiques sobre assumptes que requereixen una major atenció a l’hora d’intervenir. 
Els projectes ja porten en marxa des de fa més d’un any i el balanç és molt positiu a l’hora d’aportar a les persones voluntàries seguretat i confiança per fer front amb solvència al seu dia a dia.
Cuidar-se per poder cuidar. Les sessions se centren en aquest objectiu. “El més gratificant de la nostra tasca és conèixer gent nova, poder entendre la seva situació i poder-los atendre cada vegada millor. L’esperit d’amistat que s’estableix entre totes les persones que fem el MAP. I, personalment, m’omple saber que encara soc útil a la societat en la que visc i que puc ajudar a millorar-la”, afirma agraït el voluntari. 

Humanidad

Imparcialidad



Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.