Publicador de continguts

competencies digitals reduir bretxes ocupabilitat
OCUPACIO
Competències digitals per reduir bretxes i augmentar l'ocupabilitat
29/11/2021
ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
ESCRIT PER:
ENTREVISTA PER:
Cruz Roja
  • El projecte BCN Inclusive Coding promou la inserció al mercat laboral de persones en situació de vulnerabilitat formant-les en competències digitals. En el marc d'aquest projecte, més de 25 empreses s'han compromès a incorporar 10.000 professionals digitals durant els propers 10 anys. La Creu Roja participa en el projecte captant perfils que s'hi adeqüin i identificant empreses que els puguin necessitar.

El mercat necessita més professionals digitals i les mateixes dades ho il·lustren. A Barcelona, ​​per exemple, dues de cada deu ofertes laborals són digitals i el 40% són de Web Development (és a dir, de desenvolupament web). A més, hi ha 14.700 nous llocs de treball TIC (en tecnologies de la informació i la comunicació) a Catalunya. A tot això s’hi suma que els salaris de les professions digitals estan per sobre de la mitjana i que és un sector en ple creixement.

En aquest context neix BCN Inclusive Coding, un projecte promogut per Mobile World Capital Barcelona a través de Barcelona Digital Talent i en què també hi col·labora la Creu Roja. BCN Inclusive Coding va néixer el 2020 i el seu objectiu és promoure la inserció al mercat laboral de persones en situació de vulnerabilitat mitjançant la formació en les competències tècniques digitals més demandades per les empreses. En el marc d'aquest projecte, més de 25 empreses s'han compromès a incorporar-hi 10.000 professionals digitals durant els propers 10 anys. A finals de 2021 ja s'hauran fet unes 150 contractacions i durant el 2022 se'n preveuen 400 més.

Però, quines són les competències tècniques digitals més demanades per les empreses? Antònia Giménez, directora de l'àrea d'Ocupació de la Creu Roja Catalunya, explica que en són fonamentalment quatre: desenvolupament web per generar continguts per a Internet i fer-ne el manteniment; desenvolupament d'Apps per dissenyar, provar i implementar aplicacions per a dispositius mòbils i tauletes; disseny UI/UX per oferir a l’usuari la millor experiència possible mentre navega per la interfície d’una aplicació o lloc web; i consultoria de CRM i ERP per generar relacions mitjançant una millor atenció al client i optimitzar l’ús de recursos per aconseguir el creixement de les empreses.

Tenint en compte dades com que el 26,3% de la població catalana es troba en risc d'exclusió social, segons l'Institut d'Estadística de Catalunya, BCN Inclusive Coding no només vol apropar persones en risc d'exclusió social a l'àmbit digital, sinó que també pretén crear una xarxa d'empreses socialment compromeses i impulsar la responsabilitat social de l'ecosistema digital. Tothom hi ha d'aportar el seu granet de sorra. Precisament per això, la iniciativa també compta amb el suport del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona ​​i centres de formació com MigraCode Barcelona, ​​Factoria F5 i Fundació Esplai

Per dur a terme la iniciativa, hi ha quatre línies d'actuació o fases principals: la captació i la identificació de persones pertanyents a col·lectius vulnerables que siguin susceptibles de ser formades en competències digitals; l'assessorament formatiu i el mentoring a aquells perfils identificats que tinguin interès a ser formats en competències digitals, i posterior derivació als centres de formació col·laboradors per iniciar-ne l’itinerari formatiu i de transformació professional; la formació en temes digitals impartida pels centres col·laboradors (com MigraCode Barcelona, ​​Factoria F5 i Fundació Esplai); i l'accés al mercat mitjançant l'organització de jornades de reclutament entre empreses i talent amb l'objectiu de connectar els perfils digitals que s'han format amb les empreses tecnològiques i facilitar-ne la inserció al mercat laboral.

La Creu Roja a Catalunya participa en el projecte a través de la captació i l’acompanyament de les persones participants durant tot el procés fins a la seva incorporació a un lloc de treball. També col·labora, en la mesura que és possible, amb la Mobile World Capital Barcelona i amb el programa Barcelona Digital Talent en la identificació d'empreses que estiguin compromeses amb l'ocupació de persones de col·lectius vulnerables.

Botones Donaciones

Banner Home

LLEGEIX EL QUE T´INTERESSA
Subscriu-te a la nostra newsletter i descobreix un milió de petites històries.