• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Més de 20.000 persones fan voluntariat a la Creu Roja a Catalunya per donar resposta a les creixents necessitats humanitàries - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

de
2023
05 de desembre Més de 20.000 persones fan voluntariat a la Creu Roja a Catalunya per donar resposta a les creixents necessitats humanitàries
  • Els majors de 50 anys representen el 40%  del voluntariat de l’entitat, seguits de les persones d’entre 30 i  50 anys (36%) i dels menors de 30 anys (24%).

• L’organització llança una campanya per incentivar el voluntariat juvenil i  abordar la contradicció entre la hiperconnexió digital i l'aïllament de les zones despoblades a través de l'acció voluntària.

• La Creu Roja presenta un manifest amb motiu del 5 de desembre, Dia Internacional del Voluntariat.

Amb motiu del Dia Internacional del Voluntariat, que se celebra el 5 de desembre, la Creu Roja vol agrair i reconèixer el compromís de les 20.086 persones voluntàries que a Catalunya fan la seva tasca de forma solidària i desinteressada.
Entre el voluntariat de l’entitat a Catalunya predominen les dones (61%) respecte als homes (39%). El grup d'edat més nombrós és el de majors de 50 anys (un 40%), seguit del grup de persones d’entre 30 i 50 anys (un 36%) i dels menors de 30 anys (24%).

Incentivant el voluntariat juvenil

En un món cada vegada més digitalitzat, on la hiperconnexió coexisteix amb l'aïllament de les zones en situació de despoblació, la Creu Roja ha emprès una crida a la joventut per unir-se a 'La Xarxa Social més Social', la que formen les persones voluntàries. La campanya utilitza les xarxes socials per convidar els joves a prendre partit i parar esment als pobles, fent-los coneixedors de la problemàtica de la despoblació i reconeixent el potencial d'aquestes comunitats.

La campanya destaca la necessitat de preservar el patrimoni i les tradicions dels territoris despoblats, connectant amb els habitants i donant suport a les persones en situació de vulnerabilitat. Tot això a través del voluntariat.

La iniciativa se suma a altres estratègies de la Creu Roja, com ara el Repte 1213, per donar nova vida a les zones despoblades, millorar-ne la qualitat de vida i promoure’n l'accés a drets en igualtat d'oportunitats.  Sota la premissa que “no hi ha res tan social com compartir temps”, la Creu Roja convida a la participació activa del jovent en aquesta xarxa única: el voluntariat. I és que les persones joves poden aportar temps i energia, un recurs molt valuós en la lluita contra la despoblació. Així mateix, es busca desafiar l'estigma que els i les joves no són presents a les zones rurals, i revitalitzar l'acció voluntària als llocs on tenen les seves arrels.

Manifest del 5 de desembre

Per felicitar als més del 263.531 voluntaris i voluntàries que actualment formen de la Creu Roja a l’estat espanyol, l’organització ha fet públic un manifest per commemorar el Dia Internacional del Voluntariat

S'hi parla que l'activitat que fa la Creu Roja, atenent les necessitats de les persones vulnerables en qualsevol context, no seria possible sense la participació anònima de les persones voluntàries que formen part de l'Organització.

Manifest Dia Internacional del Voluntariat 2023 El poder transformador del voluntariat

Som una organització de persones voluntàries: El voluntariat de la Creu Roja és un dels nostres principis fonamentals i un dels elements que millor representen el nostre fet diferencial més gran. Som una organització de persones voluntàries; persones que ajuden persones.

Creiem en el poder del canvi a través de la participació voluntària: facilitem la participació social i comunitària flexibilitzant i oferint noves maneres més senzilles de fer voluntariat. Subratllem que les persones tenim un paper en la millora de les nostres comunitats i entorns. Som una xarxa local amb un abast global, una força vital que ajuda a construir comunitats més fortes, més saludables i més igualitàries.

Impulsem la transformació a través dels principis de la Creu Roja: Cada dia donem part del nostre temps, el nostre esforç, les nostres habilitats i talents per intentar aconseguir una societat més justa i inclusiva. Som un element fonamental en la transmissió i la defensa dels nostres principis d'humanitat, imparcialitat i neutralitat. El poder transformador del voluntariat suma una força imparable que facilita i teixeix xarxes de suport per a les persones més vulnerables. Una força vital que tenim l'obligació de cuidar i a la qual la nostra organització no pot renunciar.

Demostrem el poder transformador mitjançant la nostra diversitat: Posem en valor el poder transformador del voluntariat i la seva capacitat de sumar a la cultura de la solidaritat. Les més de 260.000 persones voluntàries que conformem la Creu Roja tenim motivacions diferents, vivències especials, circumstàncies personals i perfils molt diversos... però totes estem unides per uns principis, uns valors i un compromís comú.

Ens recolzem en l'escolta i el poder de les persones per participar la resolució dels seus propis reptes: Escoltem les necessitats dels qui ens envolten i els fem copartícips en la resolució dels seus problemes per reforçar-ne l’autonomia davant de situacions d’emergència, canvis en l'entorn i causes que donen peu a situacions de vulnerabilitat.

En una societat complexa i canviant que cada dia ens planteja nous desafiaments, des de la Creu Roja continuem enfortint l'equip humà que formem les persones voluntàries, dotant-nos de les eines necessàries per continuar treballant per ser millors. Per tot això, aquest dia tan assenyalat, gràcies a totes i cadascuna de les persones voluntàries de la Creu Roja. Avui, elles i ells són els veritables protagonistes. #VoluntariatCreuRoja

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home