• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

Més de 19.000 persones fan voluntariat a la Creu Roja per donar resposta a les creixents necessitats socials arran de la pandèmia - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

Actualitat
10 de desembre Més de 19.000 persones fan voluntariat a la Creu Roja per donar resposta a les creixents necessitats socials arran de la pandèmia
  • El Pla Creu Roja Respon i la resposta en emergències són alguns dels exemples que demostren el pes del voluntariat a l’hora d’atendre les necessitats de les persones en situació de vulnerabilitat.

• Els joves d’entre 21 i 30 anys representen gairebé una quarta part del voluntariat de l’entitat. A aquest col·lectiu el segueix el de majors de 60 anys, amb un percentatge del 21%.

• El 60% del voluntariat de la Creu Roja a Catalunya són dones.

Amb motiu del Dia Internacional del Voluntariat, que se celebra el 5 de desembre, la Creu Roja vol agrair i reconèixer el compromís de les 19.066 persones voluntàries que a Catalunya fan la seva tasca de forma solidària i desinteressada.

El Pla Creu Roja Respon i les intervencions en emergències, com el temporal Glòria o els diversos incendis, són alguns dels molts exemples que demostren el pes del voluntariat a l’hora de donar resposta a les creixents necessitats dels col·lectius en situació de vulnerabilitat atesos per l’organització i agreujades per l’actual context de crisi social i sanitària.

De fet, des de l’inici de la pandèmia,  l’entitat ha atès més de 750.000 persones a Catalunya i ha prestat ajuda humanitària a més de 600.000 persones.

Les dones representen més de la meitat del voluntariat

Entre el voluntariat de l’entitat a Catalunya predominen les dones (60%) respecte al homes (40%). El grup d'edat més nombrós és el de persones d’entre 21 i 30 anys (un 24%), seguit del grup de majors de 60 anys (un 21%) i de voluntariat entre 31 i 40 anys (18%).

Pel que fa al nivell d'estudis, un 46% té estudis superiors o de postgrau i un 40% estudis secundaris. El 16% del voluntariat és estudiant.

Prop de la meitat dels voluntaris i voluntàries participen en activitats d’intervenció social, principalment atenció a gent gran, infància, persones refugiades i migrants. Els àmbits de socors i emergències, Creu Roja Joventut i Salut centren bona part de la resta de l’acció voluntària.

En l’àmbit estatal, més de 250.000 persones han fet activitats de voluntariat a la Creu Roja durant el 2021.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home