• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja promou mesures per fer front a l’emergència per sequera - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

La Creu Roja promou mesures per fer front a l’emergència per sequera
de
2024
09 de febrer La Creu Roja promou mesures per fer front a l’emergència per sequera
  • S’intensifiquen les trucades a col·lectius vulnerables per facilitar-los consells bàsics per reduir els consums davant la crisi per sequera.

• Equips de voluntariat surten al carrer per sensibilitzar la població general sobre les mesures per potenciar l’estalvi domèstic del consum d’aigua.

• A través de les xarxes socials, es reforcen els missatges per conscienciar sobre aquesta emergència i informar sobre quines mesures adoptar.

Catalunya està patint la pitjor sequera des que hi ha registres i les previsions indiquen que la situació continuarà agreujant-se durant els pròxims mesos. Per aquest motiu, el Govern català ha decretat la fase d’emergència a 239 municipis on viuen prop de sis milions de persones.

En aquest context, la Creu Roja ha decidit promoure mesures preventives i sensibilitzar sobre aquesta situació, tant presencialment, com a través de xarxes socials, o bé mitjançant trucades telefòniques, tant entre la població general com entre els col·lectius especialment vulnerables.

Així, a través dels Centres de Contacte de tot Catalunya s’han intensificat les trucades a  col·lectius vulnerables, com gent gran, per recordar-los consells bàsics per a l’estalvi domèstic del consum d’aigua.

A  més, a diversos municipis  s’està sensibilitzant la població general a través d’accions al carrer per part del voluntariat de la Creu Roja, com ara l’explicació de consells i el repartiment de díptics informatius, entre d’altres.

A banda d’aquestes intervencions, a través de les xarxes socials s’estan reforçant els missatges per conscienciar una població més diversa i global sobre aquesta emergència i sobre les mesures que cal prendre. En aquesta línia, l’organització posa també a disposició general de la població una píndola formativa gratuïta i accessible des del portal de formació per saber què fer en cas de sequera.

5.300 beneficiaris per a una major eficiència hídrica

Per afrontar els impactes del canvi climàtic i l’augment generalitzat de les despeses vinculades al consum hídric i elèctric, la Creu Roja treballa  per ajudar les persones en situació de vulnerabilitat energètica  a assolir una major eficiència energètica i fomentar hàbits responsables i sostenibles per al planeta.

Durant l’any 2023, l’organització ha atès més de 5.300 persones (´més del triple que l’any anterior) que patien vulnerabilitat energètica i de serveis de la llar, com l’aigua. Per donar resposta a les seves necessitats, els ofereix assessorament i formació en eficiència hídrica i energètica, dotació de kits per reduir el consum energètic i d’aigua (airejadors, capçals de dutxa de baix consum, bombetes led...),  lliurament d’electrodomèstics eficients, rehabilitacions a la llar i ajuts per al pagament de subministraments, entre d’altres accions.

Consells davant la sequera

Consells per estalviar aigua a la llar

• Si tens rentavaixelles, utilitza’l!  El rentavaixelles amb la càrrega màxima consumeix 10 vegades menys que si rentes a mà. Si no tens rentavaixelles, omple l’aigüera amb aigua per esbandir els plats en lloc de mantenir l’aixeta oberta.

• Vigila les aixetes i canonades. Un simple degoteig pot malgastar fins a 30 litres d’aigua cada dia.

• No deixis rajar l’aigua mentre t’ensabones les mans o el cos o et rentes les dents.

• No descongelis els aliments amb aigua calenta, millor descongela’ls durant unes hores a la nevera.

• Dutxes en comptes de banys. Una banyera plena gasta uns 300 litres d'aigua, mentre que si us dutxes en gastes uns 50.

• Col•loca un galleda sota la dutxa per aprofitar l’aigua que surt freda abans d’escalfar-se.

Tecnologia per estalviar aigua

• Airejadors per a aixetes. Aquest dispositiu barreja aire amb l'aigua per estalviar sense perdre’n qualitat en l'ús.

• Capçals de dutxa de baix consum.

• Reductors de cabal. Es col·loquen en les canonades o dutxes per reduir la quantitat d'aigua que surt de l'aixeta.

• Mecanisme de doble descàrrega per a vàters. S'hi incorpora un doble botó que descarrega menys aigua.

• Si no pots comptar amb aquests mètodes, sempre pots col·locar una galleda d'aigua a la dutxa i aprofitar l'aigua freda per fregar el terra o netejar el cotxe, per exemple.

Més informació a:

Descarrega`t el tríptic amb consells útils

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home