• Contacte
  • Intranet
  • Identifica't
  • Sala de Premsa

La Creu Roja participa en el World Peace Forum de Barcelona - Creu Roja Catalunya

Aplicacions anidades

Publicador de continguts

La Creu Roja participa en el World Peace Forum de Barcelona
de
24 de novembre La Creu Roja participa en el World Peace Forum de Barcelona
  • L’esdeveniment se celebra a Barcelona els dies 23, 24 i 25 de novembre, amb més de 50 conferències, 200 ponents, concerts, exposicions i activitats paral·leles.

• La Creu Roja hi pren part el 24 de novembre amb una taula rodona sobre els límits dels conflictes armats segons el Dret Internacional Humanitari.

La Creu Roja participa el 24 de novembre al World Peace Forum, un esdeveniment d’àmbit internacional que la Schengen Peace Foundation, amb seu a Luxemburg, organitza els dies 23, 24 i 25 de novembre  a Barcelona. El fòrum està coordinat per la Fundació Fomento Europeo en col·laboració amb el Reial Cercle Artístic, i amb la participació d’entitats com la Creu Roja, Foment del Treball, Esade, la Universitat de Barcelona, la Fundació Impulsa Talentum, el Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya i el Conservatori del Liceu, entre d’altres. Aquesta trobada compta amb més de 50 conferències, 200 ponents, concerts, exposicions i activitats paral·leles.

L’organització humanitària hi prendrà part el 24 de novembre a les 11.30h a la seu de Foment del Treball amb la taula rodona “Hi ha límits! La regulació dels conflictes armats i les seves conseqüències sobre les persones i el medi ambient tenint en compte els Drets Humanitaris Internacionals”.
Aquesta taula comptarà amb la presència de Carlos Batallas, representant del Centre d'Estudis sobre Dret Internacional Humanitari de la Creu Roja Espanyola (CEDIH) i exdelegat del Comitè Internacional de la Creu Roja (CICR), i Violeta Moreno-Lax, professora de Dret Internacional de la UB i de la Queen Mary de Londres, i serà moderada per Alexandra Gabarró, responsable de Cooperació Internacional, Drets Humans, Dret Internacional Humanitari i Medi Ambient de Creu Roja a Catalunya.

Diversitat de debats al voltant de la pau

Segons Josep Fèlix Bentz, president del Fòrum, aquest esdeveniment “sorgeix de la societat civil, de les entitats, dels col·lectius, dels acadèmics, dels artistes, per reivindicar el seu paper i la seva opinió en la construcció de la pau al món”. És per això que des de l’organització han apostat per la transversalitat de seus (UB, Foment, Conservatori del Liceu, COAC, Reial Cercle Artístic) així com per la diversitat de debats i accions al voltant de la pau.

D’aquesta forma, el programa inclou 55 taules rodones i de debat simultànies, exposicions al Reial Cercle Artístic, al MNAC i al Palau Martorell, concerts al Conservatori del Liceu i a la Basílica del Pi i el Mur de la Pau, situat al The River Museum, a la llera del Besòs, a Santa Coloma de Gramenet, on l’organització ha habilitat un espai perquè la ciutadania posi de manifest els seus lemes, textos i intervencions artístiques en favor de la pau.

La diversitat d’entitats que coordinen activitats que s’hi ha sumat les darreres setmanes amb voluntat d’aportar els seus punts de vista i reflexions ha desbordat les expectatives de la organització, que preveu assolir-ne l’objectiu inicial. “Volíem que la ciutat visqués directament aquesta voluntat cooperativa de treballar per la pau. Una pau al món que cal construir des de la diversitat, des de baix, des de la cooperació ciutadana i des de la cohesió social” explica Montse Simal, directora general de l’organització.

Comparte este artículo:

Actualidad Titulo Home